Прочетен: 1251 Коментари: 8 Гласове:
Последна промяна: 10.03.2023 08:03
Това е първата статия от български автор, която коментирам. При това от идейният ми противник вестник СЕГА. Просто заглавието "Пишете ми 6 или мама ще стреля!" ме застреля
И защото става въпрос за бъдещето на нацията.
"Реални ли са оценките на учениците? Защо има пълни отличници в клас, които след това изкарват по-ниски резултати на националното външно оценяване?", пише Силвия Георгиева.
Авторката разисква проблема за "натискът на родителите да се пишат по–високи оценки на децата им, който на немалко места води до изкуствено надуване на успеха".
Наскоро публикувах постингът «18.01 16:01 – © О, Свещена тъпота!» за първото издание на забавно-образователната, младежка игра – викторина на БНТ "Това го знам".
Заглавието на постинга ми говори само по себе си.
"Директорът на 51–во училище в столицата Асен Александров решава обективно да провери нивото на учениците си. Той пуска така нареченото "директорско оценяване" на избрани от него класове – по математика за учениците в 6–ти клас и по български език и литература за тези в 11–ти клас, за да види какви са действителните постижения на възпитаниците му. Изненадата му се оказва огромна – въпреки че задачите за извънредното оценяване са били от общообразователната подготовка, тоест от учебниците, резултатите на всички деца са били минимум с една единица по–ниски от оценките им в клас", изнася пример Георгиева.
"Установих сериозно понижени резултати. Специално по математика за мен това е доказателство, че частните уроци повече вредят, отколкото помагат", смята Александров …
Александров обаче признава и другия набиващ се на очи извод – че учителите чисто и просто поставят по–високи оценки на учениците. Защо? Огромният родителски натиск е едно от обясненията".
В гимназията по геометрия ми преподаваше майката на актрисата Параскева Джукелова.
Веднъж тя ми каза следното : "Пиша ти "двойка", защото баща ти ме е учил на математика".
При това е важно да се отбележи, че баща ми беше обществен фактор в града и неин колега.
Та такива ми ти работи при социализма с децата на партийната номенклатура.
"Не ми се живее от една седмица, кой ли не се обажда за промяна на дадена оценка. Ако уговаряш катаджия, това е корупция. А ако уговаряш учител да пише по–висока оценка на детето ти, това какво е?! Пак е същото", възкликна Александров на дискусия"
"Обективността на учителите, които са по–човеколюбиви и отстъпчиви, е силно затруднена от постоянните родителски обаждания, нетърпимо е понякога, макар че има и такива, при които подобни мурафети не минават", казва Диян Стаматов, председател на Съюза на работодателите в системата на народната просвета", цитира авторката.
"По думите му въздействието на родителите на моменти е неприлично голямо – особено в 7–ми и 12–ти клас, когато всички искат само шестици".
"За завишените резултати принос има и некачественото преподаване – на учителя не му се занимава, претупва уроците, оставя учениците си да играят на телефоните си в час и съответно не поставя сериозни изисквания към тях. Макар и не масови, подобни случаи съществуват – шестица да се поставя дори за един–единствен отговорен въпрос, който вече е получил отговора си по време на учебен час от друг ученик. Написаното домашно или попълнената учебна тетрадка определено заслужават поощрение, но вероятно не редовно под форма на шестица в дневника. Понякога обаче учителите използват този похват, за да успеят да отговорят на нормативната уредба учениците да получат определен брой оценки за срок – от писмени, устни изпитвания, проекти, класни и така нататък. Да не пропускаме и отношението към един учител, чиито ученици имат само тройки и четворки, и друг, пишещ отлични оценки на възпитаниците си. "Много обичаме часа по география – правим каквото си искаме, на контролни преписваме и накрая почти всички имаме шестици", споделя шестокласник от столично училище", посочва примери авторката Силвия Георгиева.
"Природните науки – последна дупка на кавала"
Физици, химици, инженери на България не ѝ трябват, защото нямаме металургия, химическа, машиностроителна и прочие индустрии. Ние сме общество от юристи, актьори (в театъра и живота), певци, PR–и, администратори, застрахователи, банкери. И особено политици и обслужващите ги мисирки.
Е, от реалната икономика развито е строителството – на магистрали и на апартаменти.
Ама то, защото там най–много се краде (при магистралите) и най–лесно и мащабно се перат пари (в строителството на жилища и офис сгради).
"Ясно е, че когато всички са отличници, в действителност никой от тях не е. Шестицата може да успокоява временно детето и неговия родител, но в дългосрочен план прави лоша услуга и на двамата", заключава Силвия Георгиева.
Газетата пише и за други "болни теми" сред учащите се.
"По национални данни – всяко шесто дете в гимназиалния курс употребява някакво наркотично вещество. Най–често става въпрос за употреба на марихуана, в по–малка степен на стимуланти, синтетични наркотици, в най–малка степен – на кокаин (защото е скъп). През последните години има намаляване на употребата на канабис и марихуана сред учениците, но има леко увеличение на употребата на стимуланти – амфетамини, метаафетамини, екстази, които са по–рискови. Всеки пети е употребявал райски газ през живота си", цитира вестникът Александър Панайотов, доктор по социология и началник на Националния фокусен център към Националния център по обществено здраве и анализи.
Учениците вече употребяват по–рядко канабис и марихуана, но по-често – амфетамини, метаафетамини и екстази
Пак същият автор, Силвия Георгиева, пише в друга статия : "Българските тийнейджъри изпъкват сред връстниците си по света с предни позиции в редица вредни навици. Заемаме водещо място по употреба на алкохол и цигари, отличници сме и по консумация на сладки храни и безалкохолни напитки, а специално 15–годишните ни момчета са номер 1 за първи сексуален контакт на тази възраст".
Та такива ми ти работи в българската образователна система, работеща по програмите и управлявана от НПО–та на Сорос.
https://www.segabg.com/category-observer/pishete-mi-6-ili-mama-shte-strelya
https://kvg55.blog.bg/zabavlenie/2023/01/18/o-sveshtena-typota.1851823
https://www.segabg.com/category-education/vseki-shesti-gimnazist-e-upotrebyaval-narkotici
https://old.segabg.com/article.php?id=840731
Тагове:
© Как са нашите четвъртокласници с четен...
© За учителите като възпитатели
Сега книги пишат всички, но никой не ги чете.
:)))
10.03.2023 09:08
Щом като и аз издадох книга.
Нали НПО–та на Сорос владеят образованието ни.