Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.09 08:01 - © По повод на Първия учебен ден
Автор: kvg55 Категория: Забавление   
Прочетен: 1616 Коментари: 10 Гласове:
10

Последна промяна: 15.09 08:39

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
15.09.2022г.

     Вчера по bTV в "Опасни връзки" Радина Червенова заедно с Михаела Божанкова, начален учител, сега му викат преподавател и Галя Мутафова, психолог, нищиха от какво имат нужда първокласниците и как да им осигурим щастливо начало на ученическия живот.
"Ще ги посрещнем [първокласниците] по един, така, още от двора по един по нетрадиционен начин", който бил служебна тайна, обяснява учителката. В класните стаи щяло да има специални изненади подготвени от класните ръководители.
Това нещо ми прилича като посрещане на бавноразвиващи се деца, на които изкуствено трябва да се заангажира вниманието, защото са разсеяни, ама както и да е.
На 15–ти септември и родителите и децата били притеснени, ама родителите били по– притеснени, обяснява психологът.
Дават думата на две момиченца на седем години, които никак не изглеждат притеснени и са наясно, което говори добре за родителите им, с какво ще се занимават и какво ново ще научат в училището.
"Готова съм да бъда в първи клас", казва Кристиана и обяснява, какво ще научи – ще научи испански език, азбуката, да брои до сто, да чете, да пише, ще има домашни и си представя училището хубаво.
"Аз не се притеснявам, че ще бъда без мама и тати. Няма нищо, което да ме притеснява", казва Мария.
Най–голямата спирачка за адаптацията на децата "в новия режим вече" бил стреса, твърди психолога и повтаря : "Важно е да се овладее стреса! ".
Абе много ги изнежиха тези буржоазно отглеждани поколения, бе?! Какъв е тоя стрес? Детето трябва да се учи на любознателност към заобикалящия го свят и готовност да посреща изненади. Не четем ли статистиката за големия процент психически заболявания в Западния буржоазен свят. Да се учи да се приспособява умно, творчески към обективните условия, а не глупаво да се опитва да наложи себе си. И в тази връзка, къде е родителят в тази телевизионна седянка? От родителите зависи да подготвят детето за първия учебен ден, а не учителите да ги глезят с изненади. И втълпяването, втълпяването в съзнанието на детето на уважение към учителя е задължително. Боготворенето на учителя от децата е в зависимост от работата му с тях.
Тия дни попаднах на личния блог на моята учителка по литература в гимназията, възрастна вече, вероятно над осемдесетте. Дори не съм сигурен дали е жива.
И веднага ѝ писах, изказах и благодарности за това, което ми е дала, направих ѝ поклон и ѝ се похвалих, че съм издал книга.
Аз първия учебен ден в първи клас отидох на училище с торбичка от вълнен плат на тесни зелено–черни райета. Май единствен от всички. Вечерта баща ми ми донесе от града голяма, хубава, кожена, оранжева на цвят чанта с дръжка и метална лъскава закопчалка. С две–три преградки. Помислете каква е била радостта ми. Веднъж се сбихме с мой съученик, праснах го с чантата, мастилницата се счупи и чантата отвътре се оцапа с мастило, и тетрадките и те.
Това беше единственото ми неуважително отношения към ученическата ми чанта.
Отиването ми с торбичка първия ден е било стрес. И резултатът е, че чантата още я има – брат ми си държи в нея изрезките на футболни отбори от някогашния вестник "Старт".
В часовете трябвало да има игри, "в част от учебния час, първите пет минути например, които да ги обединяват, да ги разтоварват, да ги развличат" учениците, обяснява психологът.
Нас ни разтоварваха, като през голямото междучасие ни хвърляха училищната футболна топка. Останалото беше наша импровизация. И понеже нямаше пластелин, работехме с глина. Един път през междучасието се замеряхме яко с топчета кал. Наказанието беше да напишем по сто пъти "Аз няма да се бия повече с кал".
Никога не мога да забравя учителя Минко, който ни води от I–ви до IV–ти клас. Няколко пъти при сбирки на набора сме ходили на гроба му.
Дават думата на доцент доктор Любен Витанов, преподавател в Софийския университет "Свети Климент Охридски", автор на книги за децата, на системи за обучение в детските градини и началното училище, на учебници и учебни помагала.
"Първолаците харесват всичко в училище" – класната стая, учителката си, учебниците, украсата в стаята и коридора, съучениците си, "защото те отиват на училище мотивирани с готовност и стремеж към успех", обяснява доцентът.
Ето това е разликата между днешните първокласници и някогашния първокласник  Красимир Говедаров. Днес още с майчиното си мляко децата засукват "стремежът към успех". Което е положително до момента, в който стремежът прекрачи обществените, човешките и морални граници и стане самоцел. Това е в основата на капиталистическото общество днес в Българияуспех, главно материално забогатяване, с всякакви средства – позволени и не. Това ние взехме в изроденият му вид от Съединените щати.
Този стремеж към успех кара амбициозните родители да учат децата си на четмо и писмо още преди първи клас. "Моля ви, не ги учете да пишат", обръща се учителката към родителите.
"Когато едно дете дойде научено да пише по грешен начин, много по–трудно е да се изкорени грешно създаден навик, отколкото да се създаде нов", обяснява учителката Божанкова.
"В класната стая се раждат страхотни идеи, които им позволявам да развиват, позволявам им да споделят и ги обсъждаме", казва за индивидуалните изяви на учениците учителката.
Да, както се казва, сега децата се раждат с висше образование, така че изслушването на учениците е полезно, но не бива да отклонява вниманието от основнотопридобиването на знания; следва да се търсят други форми за индивидуална изява на учениците – по мое време имаше ученически хор, разни кръжоци, спортни състезания и самоорганизирани игри.
Детето трябвало да се научи да приема критиката. Ами това се учи първите седем години.
Ама днес родителите май–отсъстват от учебно–възпитателния процес. Това е предоставено на телевизията, компютърните игри и социалните мрежи. На учителите отдавна им забраниха да провеждат възпитателен процес в училище, както беше при социализма – съчетаване на образование и възпитание. Мен освен учителите са ме учили и възпитавали баба и дядо, при които живеех на село и вестник "Кооперативно село", за който дядо беше абониран, и особено съботната му хумористична страница с карикатурите и фейлетоните, и кръстословицата.
Разбира се и селската библиотекарка, която ми е давала за прочит подходящите книги.
Вярно е, че ние се познавахме от детската градина, но когато родителите първите седем години от живота на детето са възпитали у него уважение към околните, то приспособяването към новосформирания колектив е по–лесно и по–бързо и безболезнено.
След детската градина учителката уредила цялата нейна група да бъде записана заедно в една паралелка в първи клас. Една майка отишла при бъдещата класна ръководителка и настояла да не приемат моя син в същата паралелка, защото бил "лигльо".
Учителката се оказала свястна жена и отишла в детската градина да разпита за случая.
Учителката от детската градина възмутена ѝ разказала, че всъщност другото дете е "лигльото". Това се разбра чак след четвърти клас от една от лелките в детската градина, близка на жена ми. Вероятно пак завист.

Така посрещнаха моя син и в пети клас в Софийската математическа гимназия, където беше заедно със свой съученик и приятел още от яслите, детската градина и началното училище. Завистливата му майка обработваше сина си да настройва другите деца срещу синът ми. Един път се прибра със счупена глава, бутнали го и се ударил в чина. Учителите не предприели нищо, защото баща на бутналото го дете бил някой си Николай Колев – прокурора ли, поета ли, телевизионера ли или друг някой, не можах да установя.
При нас такава субективна злоба и завист нямаше. Винаги се биехме по обективни причини.

https://www.btv.bg/shows/predi-obed/videos/opasni-vrazki-parvoklasnicite-ochakvanija-i-realnost.html





Гласувай:
10


Вълнообразно


1. nedovolen - Първи учебен ден в първи клас на в...
15.09 08:40
Първи учебен ден в първи клас на внука /сега сега 2-ри курс ингил. гимназия/, майка му баба му и т.н. му приказват, в училище много хубаво. Първи ден доволен, аху-иху, откриване. Втори ден се връща разярен и псува всички родителски тела до трето коляно - защо ме излъгахте!
Днес му викам - хайде, сине, късмет и да те слушат другарките. А бе, дядо, до кога ще ти казвам, че са госпожи.
:)))
цитирай
2. morskipesni - Да го е много страх човек,
15.09 09:50
Първо, от самото "образование", създадено да оглупи и осакати ментално максимален брой деца чрез гнусна пропаганда на "евроатлантизъм" вместо българщина, родолюбие. После, от патараните повтарячки с пилешки мозък и блокирано завинаги развитие, турени за "преподавателки". Трето, от агресивните синчета и щерки на "наш'те евроатлантически другарки и другари", новите активни борци.
цитирай
3. panazea - Моят малък син , когато отиде за пръв път на училище , много си хареса госпожата и я гледаше в очите!
15.09 10:53
Личното излъчване на учителките е от решаващо значение .
Децата обичат своята учителка и я слушат .
Какви психолози , какви пет лева!
Галина Иванова ги учи 4 класа и ги предаде на друга прекрасна учителка !
цитирай
4. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
15.09 11:34
И аз имах прекрасна учителка в първи клас! Боготворя я и до днес, въпреки ,че тя отдавна не е между живите, почина сравнително млада
Смених обстановката , от при баба и дядо- на училище Бях объркан Майка ми, самата учителка, се отчая В такъв момент се облече и отиде някъде Оказа се, че при учителката Даже плакала, че няма да се науча да чета
Тя се усмихнала и и казала-Симеонова, спокойно! Будно дете е, амбициозно и умно , не се притеснявай! Знам и другите деца! Гарантирам ти, в края на годината той ще е първенецът на класа!Наясно съм с деца като него!
Да, парадокс, този ,който четеше свободно-остана да повтаря, а аз ,дето сричах едва, наистина бях първи!Аз преследвах цел, другият разчиташе само на вече постигнатото, не мръдна напред и с милиметър?
Учителите в наше време бяха артисти, преподаването е изкуство и те го владееха Няма вече такива учители, обезличиха ги!Не си знаят материала?
Като един учител по математика, сварих го да решава задача за четвърти клас ,с повишена трудност наистина, изпотен! Не може да я реши?
Що за учител е!

Хубав ден!
цитирай
5. kvg55 - До 1. nedovolen
15.09 12:38
Ха-ха-ха!
Госпожа, госпожа, е.
цитирай
6. kvg55 - До 2. morskipesni
15.09 12:42
Това е днешното образование.
Точно си го описал.
цитирай
7. kvg55 - До 3. panazea
15.09 12:46
Да си учител е призвание. Намират се още такива учители.
цитирай
8. kvg55 - До 4. leonleonovpom2
15.09 12:51
Всички имаме по някой добър спомен от детството.
цитирай
9. mt46 - ...
15.09 13:14
Сега образованието е доста зле... И през соца имаше стрес, страх – от директорите, от някои учители, от някои строги родители. Но така е било и в по-стари времена...
цитирай
10. kvg55 - До 9. mt46
15.09 13:19
Сега стресът е при учителите. Да не ги набият.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kvg55
Категория: Забавление
Прочетен: 2696255
Постинги: 1926
Коментари: 18379
Гласове: 29029
Архив
Календар
«  Декември, 2022  
ПВСЧПСН
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031