Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.03 11:01 - © Лично за мен е срамно за този, който е сляп, имайки очи! – Катрин Ласки
Автор: kvg55 Категория: Забавление   
Прочетен: 522 Коментари: 6 Гласове:
3

Последна промяна: 10.03 16:39

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
10.03.2024г.

     Кой филм е по–подходящо да се излъчи в по–ранен час по Българската национална телевизия на 3–ти март – филмът, в който главен герой е Димитър Общи, представен убедително от Филип Аврамов, или филмът, в който главен герой е българската новобуржоазия от днешно време и от време на време и старата буржоазия от царско време
image

"Възвишение" съдържа художествени измислици, но все пак е игрален филм, а не документален, но сценарият е интересен, играта на актьорите талантлива, костюмите и оръжието съответстващи на времето. Речта също.
"Вина" е поизсмукан от пръстите, не особено задълбочен, но пък съдържа лъжи и клевети като вложените от сценаристите Ваня Николова, Нели Димитрова, Екатерина Николова в устата на героя дядо Станко следните клеветнически за реалния социализъм думи : "През комунизма гората стана поле. Землището на селото не стигало. Горяха горите да има какво да обработват" (За което съм писал в «17.08.2023 08:01 – © Как комунистите палеха гората»).
На страница 17–та в книгата казвам, че "В дните на важни за страната обществени събития проличава коя ТV е национална".
Да, похвално отбелязаха националния ни празник и трите национални телевизии, но една такава подробност като въпросната, хвърля сянка върху независимостта на обществената ни телевизия от корпоративни интереси. Защото този филм можеше да бъде излъчен след филма "Възвишение" или още по правилно щеше да е да бъде пропуснат във важния за народа и държавата празничен ден и заместен с подходящо за празника предаване, но в договора с продуцентската компания за излъчването на филма несъмнено са фиксирани деня и часа на излъчването му и понеже някой дремещ или корумпиран tv–чиновник при съставянето на договора е пропуснал възможността за форсмажорни обстоятелства, телевизията е принудена да се подчинява на корпоративния интерес.
Всъщност просто ръководството на телевизията изпълнява държавната политика в областта на медиите – пропагандиране и утвърждаване на буржоазните ценности и начин на живот и несъобразяването с интересите на медията е частен случай, който произтича от това.
А на страница 29–та пиша : "Началниците на национални телевизии у нас са откровени садисти : само извратеняци могат да пускат свежите и сладки руски (тогава още даваха руски филми), сръбски и западноевропейски, че и днешни наши филми от 23:00 и 24:00 часа, а преливащите от кръв, насилие и простотии US–бълвочи в най-гледаното време от 20:00 и 20:30 часа, което е друг момент от идеологическата обработка на обществото в интерес на световната олигархия и в духа на либерастките евроатлантически ценности.
Преди повече от 25–26 години бях направил справка, която някъде съм потурчил, колко пъти в една седмична програма на телевизиите публикувана като отделно приложение на вестник 24 Часа се срещат филми с думите "смърт, убийство, оръжие" и прочие човеколюбиви думи в заглавията им – десетина телевизии даваха дузина филми средно с такива заглавия дневно.
Та пренебрегването на общопатриотичния филм "Възвишение" пред тясно класовия "Вина" е най–малкото и невинно промиване съзнанието на зрителите в полза на управляващата класа.
Ето в това се изразява ограниченото буржоазно мислене – налагане на частния интерес на корпорациите, на класата, над общия интерес – показано от някой програмен директор по нещо си в телевизията и въобще от цялото ѝ ръководство. Това пренесено и мултиплицирано в цялото капиталистическото общество прави така, че "Монополът на капитала става окови за онзи начин на производство, който е стигнал до разцвет заедно с него и под неговия покрив. Централизацията на средствата за производство и обобществяването на труда стигат до една точка, когато те повече не се побират в своята капиталистическа черупка. Тя бива пръсната. Удря часът на капиталистическата частна собственост. Експроприаторите биват експроприирани".
Да виждате проницателност в мисленето на президента на Съединените щати или в котерията управляваща Евроколхоза?
"Нашият ангажимент към Украйна няма да отслабне. Ние ще отстояваме независимостта и свободата днес, утре и толкова дълго, колкото е необходимо … Докато войната продължава, ние трябва да докажем какво означава да подкрепяме Украйна толкова дълго, колкото е необходимо … България стои до Украйна и ще го прави, докато е необходимо".
"Толкова дълго, колкото е необходимо" (for as long as it takes) е лайтмотивът на политиката на Колективния Запад към Незалежната във връзка с войната ѝ с Руската федерация.
Дълго, дълго, колко да е дълго? И въобще имат ли представа лидерите на "свободния свят", имат ли визия колко дълго ще "стоят до", ще "отстояват", ще "подкрепят", ще се "ангажират" с Незалежната? Колко време ще да продължи тази необходимост? Май нямат.
Защото това "дълго", както казват разни експерти, е към своя край, привършва. Освен това, въпреки клетвите, умората от преследването на постоянно изплъзващата се "victory"е налице. А след това "дълго" предстои едно "късо", но много интензивно и натоварващо, през което за кратко време ще се разрешат натрупаните противоречия. Дали с падането на колене или даже възнак на Колективния Запад пред многополюсния световен ред, дали чрез световна ядрена война – както се казва – един дявол знае и стари баби.
Колективният Запад е неприятно изненадан от резултатите от своите действия – санкциите срещу Руската федерация, въоръжаването на Украйна, интригите в Кавказ и Средна Азия.
И си обясни своето тъпоумие и мисловно късогледство с коварството на Русия – тя, видите ли, го измамила. Не се държи, както той очакваше. Позволи си своеволие и непослушание.
Получи се ефектът, който нашият народ е формулирал като "Кой ми сра в гащите".
Така е и с обществената Българска национална телевизия. Тъй като редовно в клина (много са модерни), защото прашките нищо не задържат, та редовно клинът ѝ го издуват отзад топка изпражнения – изтърсени я в новинарска емисия, я в История.БГ, я в Култура.БГ, я в 100 % будни, я при Лапацалото, я в "БНТ преставя", я в "Последният печели", я в сериалът "Вина", я в "Порнорама", я другаде, но най–често се нааква Йоана Левиева – Соя в "Светът и ние" – то не е ахкане, охкане и припадъци по западни короновани особи, то не са руски дисиденти.
Чел съм че император Николай II бил ограничен човек. Но не знам дали по рождение или поради средата, в която е израснал. Същото е и със западните политически лидери.
Те не са съумели на преодолеят, някои съумяват, но те не, ограничената буржоазно среда, в която са се развивали. Отделно обременяващо диагнозата им обстоятелство са присъщите им високомерие, пренебрежение и презрение към останалия свят. Да си припомним речта на градинаря Жозеп Борел при откриването на Европейската дипломатическа академия в Брюж на 13–ти октомври 2022–ра година : "Тук Брюж е добър пример за европейска градина. Да, Европа е градина. Изградихме градина. Всичко работи. Това е най–добрата комбинация от политическа свобода, икономически просперитет и социално сближаване, която човечеството е успяло да изгради – трите неща заедно. И тук Брюж е може би добро представяне на красиви неща, интелектуален живот, благополучие … Останалият свят – и ти знаеш това много добре, Федерика – не е точно градина. По–голямата част от останалия свят е джунгла и джунглата може да нахлуе в градината. Градинарите трябва да се грижат за нея, но няма да опазят градината с изграждане на стени. Хубава малка градина, оградена с високи стени, за да се предотврати навлизането на джунглата, няма да бъде решение. Тъй като джунглата има силен капацитет за растеж и стената никога няма да бъде достатъчно висока, за да защити градината … Градинарите трябва да отидат в джунглата. Европейците трябва да бъдат много по–ангажирани с останалия свят. В противен случай останалият свят ще ни нахлуе по различни начини и средства", изказал се евгенистки и супремасистки Борелът.
Брюж, Белгия – 29–ти март 2023–та година : Купчина картонени кутии и сини торби за смет, съдържащи кутии и пластмаса пред ресторант на площад "Хет Занд" в центъра на Брюж, предава Shutterstock и публикува маса подобни снимки от градината на еврочиновника – от Амстердам, от Лондон, от Арнхем в Холандия, от Уудбридж, Съфолк, Британия
image

Това е на повърхността. Но има плевели в Евроколхозната градина, които са избуяли обилно в резултат на политическите грижи на брюкселските чиновници към Незалежната – бежанци от районите на военните действия с милиони, конкуренцията на украинската селскостопанска продукция извела евроколхозните фермери на протести, инфлация, съсипване на индустрията, радикализиране на обществото, разширяване влиянието на националистическите партии.
А у нас пък доста блогъри казват, че не гледат телевизия.
Както му подобава, Светото писание ни посочва резултата от късогледата политика на буржоазните лидери и на цялата излъчила ги буржоазната класа.
От Матея Свето евангелие : 15:14 оставете ги : те са слепи водачи на слепци. Ако пък слепец слепеца води, и двамата ще паднат в ямата.
Де да са само двамата, които ще паднат в ямата – Урсула фон дер Лайнен и Жозеп Борел. Ама не са – 446828803 души вървят подире им към пропастта.
image

"Притча за слепците" е картина на фламандския художник Питер Брьогел Стария от 1568–ма година. А притча е нравоучителен разказ, който се тълкува и преносно

Картина от XVI–ти век – унищожително предсказание за съвременния свят. "Притча за слепите" на Питер Брьогел Стари – алегория, докъде ще стигнем, водени от "слепци".

Питер Брьогел Стари е известен в цял свят с неповторимата си картина "Вавилонската кула" – политическа сатира срещу католицизма. Но той е автор и на още една знакова картина–алегория – на картината "Притча за слепите" … Този невероятен художник е бил не само мъдрец, но и много смел човек. Той рисува тези унищожителни алегории в качеството си на придворен художник на Карл V … Истински творец, а не лакей на властта. И ето че V века след създаването на картините му, ние продължаваме да имаме повод за размисъл, какво ни "казва" художникът чрез своите дълбоко съдържателни творби, разказва Impressio.

https://kvg55.blog.bg/zabavlenie/2023/08/17/kak-komunistite-paleha-gorata.1879301
https://www.marxists.org/bulgarsky/m-e/works/BKP50/T23/T23-KAPITALAT1.pdf
https://frazite.com/%D0%9A%D0%BE%D0%B9+%D0%BC%D0%B8+%D1%81%D1%80%D0%B0+%D0%B2+%D0%B3%D0%B0%D1%89%D0%B8%D1%82%D0%B5
https://www.bgjargon.com/word/meaning/%D0%BA%D0%BE%D0%B9%20%D0%BC%D0%B8%20%D1%81%D1%80%D0%B0%20%D0%B2%20%D0%B3%D0%B0%D1%89%D0%B8%D1%82%D0%B5
https://kvg55.blog.bg/zabavlenie/2022/10/18/umyt-i-rasistkite-gluposti-na-jozep-borel.1838888
https://www.shutterstock.com/image-photo/bruges-belgium-03-29-2023-pile-2292970635
https://impressio.dir.bg/palitra/kartina-ot-16-i-vek-unishtozhitelno-predskazanie-za-savremenniya-svyat?__cf_chl_tk=VAewsIhjCnyZ_hxeYWfmiZVFnmlM2YR4.5jAWy1uCaA-1710028345-0.0.1.1-1770

© Красимир Говедаров, Главен експерт




Гласувай:
3


Вълнообразно


1. morskipesni - В случая с "Възвишение",
10.03 13:40
намирам филма за по-добър от романа, в който някои теми са преекспонирани и ПОЛИТИЗИРАНИ. Личи си, къде книгата е "съшивана" от отделните части с бели конци.
цитирай
2. kvg55 - До 1. morskipesni
10.03 14:45
Не съм чел романа, нямам и желание и намерение да го чета, но филмът ми хареса.
цитирай
3. pipina - ......
10.03 15:04
vseki si pazi miastoto , nali ? i az tova vijdam otdavna
цитирай
4. kvg55 - До 3. pipina
10.03 15:11
Права си, ама айде мола та пиши на кирилица.
цитирай
5. orlinstefanov - “Възвишение”?
10.03 16:29
Което ни натиква в простотиите с откраднатия костюм алафранга и натъпкани с перушина обувки? В което “револУционерът” хаби крайно недостъпните патрони за (впрочем, неубедително намерен) револвер, колкото да изрази тържествуването, че някой си с физиологичен зор постигнал въжделеното освобождение на колоноса си?
Това са просто нагласени “екзотичности”, които издават нездраво адресиране към най-пошли вкусове. Язък за солидните усилия...
Не можах да отделя много време за подобни съчинителства, от които нищо не произтича. Освен претенции за битова достоверност и угодлива “простонародност”. Да бяха се поучили от старите ни филми, сред които блести с неувяхваща художественост филмът на Методи
Андонов “Козият рог”. Впрочем, сравнението с шедьовъра и актьорските превъплъщения на Катя Паскалева, Антон Горчев, Милен Пенев е даже конфузно, но пък е показателно...
цитирай
6. kvg55 - До 5. orlinstefanov
10.03 16:44
Не можем да искаме "Възвишение" да повтори "Козият рог", чиито сценарист е Николай Хайтов. А думата "револуция" е препратка към сръбското битие на Димитър Общия.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kvg55
Категория: Забавление
Прочетен: 5962643
Постинги: 2840
Коментари: 26156
Гласове: 34455
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930