Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.08.2023 21:01 - © Автомобилите на номенклатурата
Автор: kvg55 Категория: Забавление   
Прочетен: 817 Коментари: 6 Гласове:
5

Последна промяна: 07.08.2023 21:09

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
07.08.2023г.

     При социализма беше регламентирано според ранга в обществената стълбица с каква категория и марка  автомобили да се возят партийните и стопанските кадри.
Секретарят на Окръжния комитет на Българската комунистическа партия го возеха с "Волга".
Секретарят на Общинския комитет се транспортираше с "Лада".
На генералния директор на МК "Оптикоелектрон" му беше отпусната "Волга". А директора на малкия Инструментален завод към комбината, в който работех, се возеше с "Москвич".
Предполагам че така е било и в Съветския съюз. Та такива ми ти работи при социализма.
А на един от директорите на "Solvay & CPC Barium Strontium GmbH & Co. KG", който отговаряше за снабдяването със суровини и ни посещаваше всяка година, бяха предвидили   "Ауди", което му подменяха с ново на 3–4 години.
image

Преди да се разложи морално и седне в "Мерцедес"–а Тодор Живков се возеше с ГАЗ 13 "Чайка". С "Чайка" разхождаше и Леонид Брежнев при посещенията му у нас

На срещата с ръководители на руски производствени предприятия от преработващата промишленост в Кремъл, президентът Владимир Путин казал : "Министерствата, ведомствата, отделът по въпросите [на президента] са поискали да продължат закупуването и да се съсредоточат всъщност върху автомобили чуждестранно производство, да продължат тази практика. Казах, че това трябва да бъде категорично изключено и всички служители в държавата да карат родни автомобили. Някъде ще бъде по–скромно от преди – добре е, напротив, дори е добре. Всички наши прекрасни служители трябва да разберат, че трябва да се стремим към развитието на местни марки, домашни автомобили и други местни продукти. И подобряването на качеството на живот трябва да бъде насочено предимно към това …
такива косвени мерки за подкрепа, които наистина ще помогнат на "АвтоВАЗ", разбира се, са навременни и търсени и трябва да ги използваме. Затова сега ще го кажа внимателно, но ще го подкрепим, разбира се".
Стенограмата от тази среща е публикувана на сайта на президента в 14:00 часа на 3–ти август.
И само след два часа "АвтоВАЗ" дал отговор.
"АвтоВАЗ" посочи модела на представителния клас, който могат да използват за служебни нужди държавните чиновници", съобщава същия ден в 16:32 часа Деловая газета «Взгляд» 
image
Новият модел "LADA Aura" ще бъде пуснат в производство в средата на 2024 година, този автомобил може да се използва като част от държавна поръчка за апарата на чиновниците, докладвали от "АвтоВАЗ".
В същото време компанията отбелязала, че всички превозни средства, произведени от "АвтоВАЗ", могат да се използват за придвижването на служители от различен ранг.
"LADA Aura" на руската платформа ще бъде с 25 см по–дълга от "LADA Vesta". Машината е оборудвана с 1,8–литров двигател (122 l / s) и автоматична скоростна кутия. Автомобилът ще бъде максимално локализиран, сервиз за него ще има във всеки от над 300–те представителства на компанията в цялата страна.
На следващия ден изданието дава подробности : "С какви коли ще се возят чиновниците; от септември депутатите искат да преминат към "Москвичи" и "Лади".
В близко бъдеще руската бюрокрация я очакват големи промени : държавните служители ще трябва да се прехвърлят само на домашни превозни средства. Вече са известни марките на тези автомобили и автомобилните заводи, които ще ги произвеждат. Но основното е, че руската автомобилна индустрия получава значителни държавни гаранции.
Депутатите от Държавната дума са готови да преминат на служебни коли, произведени в Русия, каза председателят на Държавната дума Вячеслав Володин. Според председателя на руския парламент "трябва да започнем от себе си … От септември ще започнем да преминаваме само към домашни "Москвичи", "Лади", а по–късно ще има и "Волги".
Може да се предположи, че автомобили "Aurus" в различни конфигурации ще бъдат закупени като лични автомобили за висши федерални служители. А за регионалните служители и в гаражите на федералните ведомства като служебни автомобили – автомобили "Lada Aura" (удължена версия на "Lada Vesta"), които се подготвят за пускане в "АвтоВАЗ". Логиката подсказва, че между тези два модела трябва да има кола, по–голяма от "Lada Aura", но по–евтина и по–компактна от "Aurus". Приблизително същото измерение като "Волга", слизаща от конвейера на автомобилния завод в Горки – работният кон на чиновници от средно ниво.
image

Бронираният "Aurus Senat" – служебният автомобил на президента на Руската федерация

Предприетата мярка ще бъде особено важна по отношение на подкрепата на местната автомобилна индустрия. Налагането на санкции преобърна руския автомобилен пазар с главата надолу. Повечето европейски и японски производители спряха износа на колите си за Русия. В резултат на това през 2022 година Русия падна от 11–то място в света (1,67 милиона автомобила) на 18–то (662 хиляди автомобила) по продажби на нови автомобили.
Така Руската автомобилна индустрия получи възможност да си върне част от вътрешния пазар, загубен през предходните години. Прехвърлянето на длъжностни лица към местни автомобили дава на руските производители важни гаранции. В резултат на държавната поръчка руските автомобилни заводи ще имат значителен пазарен дял. Единственият въпрос е да се разработи и постави на конвейера подходящата кола, разказва Дмитрий Скворцов.
Най–уродливите приватизационни сделки на прехода приключват по един начин – с драсната клечка. Или придобитото за жълти стотинки се оставя да рухне. Такава е и съдбата на бившия гараж на ЦК на БКП в столицата, който вече е сринат със земята.
Срутеният вече гараж на ЦК на БКП има скандална предистория. На 29 юни 1998 година тогавашният министър на транспорта Вилхелм Краус обявява конкурс за приватизацията на гаража на ЦК на БКП – "Автотранссервиз". Обектът е атрактивен и апетитен – за продажба са обявени терен от 9580 квадратни метра, покрит гараж на 5 нива, административна сграда, работилница, бензиностанция, автопарк от стотина леки коли – лади, волги, чайки; също така  микробуси, автобуси, камиони. И всичко това го прилапва тогавашният съпруг на бившия лидер на СДС Надежда Михайлова – Камен Михайлов. Абсолютен удар за човек, стартирал бизнеса си през 1991 година с пицария.
По модел, който спазват всички пишман приватизатори в най–новата ни демократична история, бившият съпруг на Хубавото Наде е стриктен към поетите по договор задължения само в първата година, когато внася 40000 лева. А после държавата има да взима. Но не си гони интереса, защо ли?! През 2004–та година бившият премиер Иван Костов заявява следното : "Спомням си, че през 1997–ма година предложих всички членове на тогавашния НИС да излязат от собствеността и управлението на частни фирми. Впрочем единственото семейство, което не се съобрази с това, беше на Надежда Михайлова. Тя най–добре знае, че никога не съм одобрявал закупуването от семейството ѝ на гаража на ЦК на БКП".
От днешна гледна точка можете да си представите колко ценен би бил въпросният гараж на 5 нива при сегашната криза за паркоместа в София!, пише вестник "Телеграф".
image

Бившият гараж на ЦК на БКП вече е част от строителна площадка на жилищен комплекс

http://kremlin.ru/events/president/news/71893
https://vz.ru/news/2023/8/3/1224188.html
https://vz.ru/society/2023/8/4/1224292.html
https://telegraph.bg/bulgaria/novini/32-godini-ot-palezha-na-partijniia-dom-bivshiiat-garazh-na-ck-na-bkp-stava-kompleks.-rezidenciiata-na-tato-v-bankia-goria-tazi-v-primorsko-muhliasa-350039

Автомобилите на номенклатурата

© Красимир Говедаров, Главен експерт




Гласувай:
5


Вълнообразно


1. raders - :) Пада им се. Сами си ритнаха кор...
07.08.2023 21:46
:) Пада им се. Сами си ритнаха коритото, сега ще си карат москвичите.
цитирай
2. mt46 - ...
07.08.2023 22:52
А навремето баща ми караше каруца...
Време е да започнем да произвеждаме качествени български автомобили, за да настигнем американците...
цитирай
3. morskipesni - Синчетата на БКП, а именно ГЕРБЕРАСИТЕ
07.08.2023 22:53
хич не се оплакват от липса на лимузини. БКП (ш. сед.) като Костов, Нинова, Станишев, Вигенин, Гном Атанасов, Киртак Кошлуков, Миро Севлията, Рамадан Къ , Елена Перде-Кьорчева и мн. др.- и те се обзаведоха надве-натри и то нелошо. ДПС бръмчат сякаш ще хвръкнат през Босфора. Абе, главното бе че евтин бензин и газ от Лукойл имаше на корем. Сега има "демократичен", ама не за нашия джоб анемичен.
цитирай
4. kvg55 - До 1. raders
07.08.2023 23:38
Ти нали си возиш гъза в западен автомобил, какъв ти е проблема?
цитирай
5. kvg55 - До 2. mt46
07.08.2023 23:43
Дядо си имаше магаре и каруца докато умря.
А ние автомобили сме произвеждали – "Булгаррено 8" и "Булгаралпин GT 4". Мой селски, на когото баща му работеше в чужбина, имаше "Булгаррено 8.
Ама нали сме тарикати, отнели ни лиценза.
цитирай
6. kvg55 - До 3. morskipesni
07.08.2023 23:46
"Комиците" съобщиха новината, че горивото драстично ще поскъпне и в Западна Европа щяли да спрат да шофират, а в България ще шофират гладни.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kvg55
Категория: Забавление
Прочетен: 5966283
Постинги: 2840
Коментари: 26156
Гласове: 34455
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930