Прочетен: 611 Коментари: 10 Гласове:
Последна промяна: 09.01 07:03
При Мая Костадинова професорът и конституционен съдия Атанас Семов ни бърбори за "Политиката към образованието" : "Това е една продължаваща вече много години линия на отродяване на българското образование. Аз си позволих да отправя един призив към министъра на образованието да започне съществено преработване на учебните програми. Той сякаш не чу това. Поради което ще призова всички български родители, които го смятат за необходимо, да подкрепят жалби (А тия жалби кой ще ги подаде, за да има какво "да подкрепят" гражданите?) в административния съд срещу учебните програми одобрени от министерството на образованието по предметите български език и литература и история, като нарушаващи член 5–ти от Закона за училищното и предучилищното образование. Защото един от най–важните уроци, които Ботев ни е оставил е, че не трябва да търпим да гледаме как някой друг бесней над бащино ни огнище, който и да е той … Имаме драматичен проблем с образованието като цяло … Със сегашния и с всеки предишен [министър на образованието бил разговарял] … Основния проблем е в учебните програми, основния проблем е в организацията на учебния процес, основния проблем е в изначалния смисъл на училищното образование, какво искаме да постигнем чрез него? Работници и слуги, включително на чужди господари в пицариите в Италия и Германия или жизнеспособна креативна съзидателна нация, каквато сме били … И знаете ли, това не е трудно да се направи. Нужен е малко мукает … Даже доктор Ахмед Доган в своето обръщение … подчерта значението на националната идентичност", дума ни възвишено общественикът.
Аха, нужен бил мукает. И то не много – малко. Хубаво, ама кой да стори тоя мукает? Като "същественото преработване на учебните програми", към което професорът призовал министъра, опира до интересите на Институт "Отровено общество" и други чуждестранни благодетели в системата на родното образование. И по–точно до здравото им нащърбване.
"Дейността на Институт Отворено общество – София от самото му създаване в началото на 90–те години на миналия век обхваща целия спектър на предучилищното, училищното и висшето образование …
… експертния принос за формирането на основани на доказателства публични политики в сферата на образованието продължават да бъдат във фокуса на Института …
Сред дейностите на Института в сферата на ранното образование се откроява голямо теренно проучване, изпълнено по поръчка на Тръста за социална алтернатива …
Институт Отворено общество – София извършва оценки на проекти и програми в сферата на образованието. Сред тях са оценките на програма "Училища на бъдещето" на Фондация "Америка за България" (Аха!) и на Програма "Заедно в час". Целта на провежданите от Института оценки е да се вникне в дълбочина в цялото многообразие на проблемите в образованието …
Институт Отворено общество – София има разработена своя програма за обучение на учители (Охо!) …
Институт Отворено общество – София има многогодишен опит в предоставянето на подкрепа за образователни институции в България (Ние имаме поговорка за плащането и поръчването на музиката), в управлението на стипендиантски и менторски програми, както и в предоставянето на подкрепа за студентски инициативи и студентски иновации … с цел облекчаване на първоначалните ефекти от неочакваното ограничаване на публичното финансиране за дейността им в условията на криза", пише в сайта на Института
Споменатият Тръст за социална алтернатива "работи за по–добро бъдеще" и подкрепя "дейности в следните четири програмни области :
1. "Ранно детско развитие" – с две подпрограми "Първите 1000 дни" и "Учене и ранна детска грижа";
2. "Образователни възможности и постижения" и така нататък още две.
Сред дарителите на Тръста са Фондация "Америка за България", Фондация "Отворено общество", Европейска комисия, Посолство на САЩ в България и разни други фондации
Знаем китайската мъдрост "Ако искате да завладеете една страна, отгледайте децата ѝ".
Та няма министри и политици с топки и дупе, които да сторят мукает, драги професоре.
Та затова ще продължаваме "да гледаме как някой друг бесней над бащино ни огнище".
А и ти не му казваш публично и на всеослушание името на този "някой друг … който и да е той"? Как редовия български гражданин да знае на кого е поверил децата си за обучение.
Говоренето "бла–бла" "по принцип" е присъщо на страхливите. Говоренето винаги трябва да е конкретно – тогава има полза и резултат от него. Да се знае кой е заслужил и особено кой е прегрешил. Кой е приятел и кой враг. Още повече, че тук става дума за оцеляването на България и българския народ. А имаме пред себе си примера как да се пише и говори за обществените работи на Христо Ботев, Захари Стоянов и още много други смели българи.
"Това е една продължаваща вече много години линия на отродяване на българското образование", казва професорът. "Дейността на Институт Отворено общество – София от самото му създаване в началото на 90–те години на миналия век обхваща целия спектър на предучилищното, училищното и висшето образование", пише в сайта на "Отровено общество"
Виж ти какво съвпадение?! С което професорът е наясно, ама не го казва точно и конкретно.
Нашите политици като не искат да изучават Марксизма–ленинизма, който ни учи да не замазваме противоречията и да разбираме думите и действията на другите в контекста на въпроса на Владимир Илич "Кому е изгодно?" («Кому выгодно?»), да изучават поне Ахмед Доган, който "През 1981–ва година завършва философия в Софийския университет "Климент Охридски", след което е редовен аспирант в Института по философия към Българската академия на науките. През 1985–та година завършва и Академията за обществени науки и социално управление (АОНСУ) на Централния комитет на Българската комунистическа партия. През 1986–та година защитава кандидатската си дисертация и постъпва на работа като научен сътрудник в Института по философия", пише в биографията му в Уикипедията.
А защо да изучават Доган? Защото е най–умният (и хитър) политик на Прехода и е изучавал марксистко–ленинската диалектика. Но българските политици не се учат, защото те знаят. Така че за тях важи африканската поговорка "Мъдрият човек никога не знае всичко, само глупакът знае всичко" и понеже "Мъдрият се учи да може, умният да знае. Само на глупакът всичко му е ясно!", можем да заключим, че нашите политици са глупави. Отгоре на всичко и продажни. И ако не знаят нещо, разчитат и се доверяват на Посолството да им го каже
"… има една критична граница, преминаването на която ни превръща в друго политическо качество", казва почетният председател на ДПС в Обръщението си.
Същото, за мярата в поведението, приказките и действията, му го обясних на "елита" в постинга си «02.01 10:01 – © За дупките в Конституцията и премереното поведение».
"… светът се променя пред очите ни. Динамиката на геополитическия контекст е ново предизвикателство пред защитата на националните интереси, националната сигурност и националния суверенитет. На прага сме на дългосрочно противопоставяне на Глобализма с очакванията на националните държави и на националните идентичности. Вероятно тази тенденция ще бъде съчетана с опити за възстановяване сферите на влияние на бившите империи и ще "приключи" едва с преобразуването на политическия ни свят в легитимно многополюсен и, разбира се, след намирането на контролиран баланс между "старите" и "новите" велики сили. Травмиращо е, че не винаги си даваме сметка за това", казва още докторът по философия защитил доктората си при социализма (N.B.!) и завършил АОНСУ.
Ама той българският народ е свикнал неговите политици и управници да го травмират.
https://bnt.bg/news/govori-sega-06012024-324546news.html
https://osis.bg/?p=352
http://socialachievement.org/bg/
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D1%85%D0%BC%D0%B5%D0%B4_%D0%94%D0%BE%D0%B3%D0%B0%D0%BD
https://megavselena.bg/samo-glupakyt-znae-vsichko/
https://www.dps.bg/%D1%81%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D0%BE%D1%87%D0%B5%D1%82%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D1%81%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB/obrastenie-na-pochetniya-predsedatel-na-dps-d-r-ahmed-dogan.html
https://kvg55.blog.bg/zabavlenie/2024/01/02/za-dupkite-v-konstituciiata-i-premerenoto-povedenie.1893637
© Красимир Говедаров, Главен експерт
Тагове:
Какво ни донесе 9 септември
© Още един магистрален маниак
:-)
И без да сме имали държава, сме имали прилично образование.
Но е вярно, че сегашното образование в Бг е на много ниско ниво и то не само по политически причини.
Абе и на мен не ми харесва, ама натам върви работата. Но за разлика от вас аз виждам истината и не я премълчавам, а вие си фантазирате някакви патриотични прогнози. Самият факт, че младите българи обикалят света и шарят из интернет вече е показателен. Доколкото ми е известно вече са милиони. А някои деца даже вече не знаят български и пишат на някакъв унугундурски. Като вървиш по улиците, ще чуеш повече циганска реч, отколкото българска. Но циганите и те вече хукнаха из Европа и научиха английски. Сори, ама никой няма да ви пита дали сте съгласни. Тя - тази глобализация няма да бъде наложена административно /това да не е комунизъм/ и няма да се случи днес или утре. Тя ще дойде постепенно с интернет, ИИ и свободните комуникации. Разбира се, преди това ще изпукат дъртите пиргиши на Блог бг. :)
Когато на път към "Обетованата земя" попитали Мойсей защо разтакава евреите 40 години из пустинята, той отговорил: "Чакам да измрат робите". Това между другото.