Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.10.2021 07:01 - © Китай с хитрост и пари завзема ключови пристанища по света
Автор: kvg55 Категория: Бизнес   
Прочетен: 862 Коментари: 4 Гласове:
4

Последна промяна: 24.10.2021 07:03

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
24.10.2021г.

     В момента на Балканите се провежда поредният епизод на китайска икономическа експанзия. Пекин е готов да вземе най-важното морско пристанище в Черна гора за дългове и това далеч не е единственият пример за подобна технология, използвана от китайците по света. Китай се готви да анексира част от територията на Черна гора. Освен това анексирането е абсолютно в съответствие със закона. Още повече – по справедливост.
Работата е там, че през 2014 година тогавашният министър-председател на Черна гора Мило Джуканович (сега той заема поста президент и всъщност продължава да ръководи страната) взема заем от 1 милиард долара от Китай, за да изгради участък от магистралата, който трябваше да свърже Черна гора със Сърбия, който дълг не се обслужва.
Защо китайците направиха толкова рискована инвестиция? Защото тази магистрала беше необходима не само на черногорците, но и на Пекин.
Днес основният контролиран от Китай порт за китайски износ за ЕС е гръцкото пристанище Пирея. През 2010-та година китайците започнаха систематично да изкупуват акциите му, през 2016 година те придобиха контрол над него, след което сериозно инвестираха в пристанищни съоръжения. Логистиката обаче все още не е много удобна.
"Китайските стоки отиват в ЕС през Македония и Сърбия. Отнема много време, плюс все още трябва да преминете през митниците по пътя. Би било много по-удобно за КНР да внася стоките си през черногорското пристанище Бар, откъдето те ще отидат до Сърбия по високоскоростна магистрала, построена с китайски кредит, а след това до пазара на ЕС".
Да, пристанището на Бар, за разлика от Пирея, не принадлежи на китайците – но този момент също беше обмислен. Факт е, че според условията на договора, ако Черна гора не може да плати на Китай дълга за магистралата (а първоначално беше ясно, че няма да може), тогава в този случай кредиторът, представляван от Китайската държавна Банка, може да получи плащане в натура под формата на пристанище Бар. Пълно владение на Китай. Е, като приятен бонус, китайците получават част от плажа Булярика – единствения незастроен голям плаж (около два километра брегова линия) в региона. Имало и по-големи глупаци от нашите.
Разбира се, теоретично точките от договора могат да бъдат оспорени в съда (в края на краищата Мило Джуканович има репутация, че нарушава задълженията си по всякаква причина), но китайците също са се застраховали тук. Според условията на споразумението всяко оспорване на него трябва да се извършва не в европейски, а в китайски съд.
Не само Пирея и Бар са в сферата на интересите на Китай. Освен това китайците притежават дялове в дузина други големи пристанища в Европа – Марсилия, Генуа, Ротердам, Брюж, Валенсия, Истанбул и други. Освен това китайците контролират част от африканските пристанища, както и пакистанското Гуадар и в Шри Ланка Хамбантоту – най-важното пристанище на ключов кръстопът на световните търговски пътища :
image

"Пристанищата се експлоатират от две големи китайски компании – Cosco Shipping Ports и China Merchants Port Holdings. Тези съоръжения не само носят осезаема печалба на китайците, но са важни и по отношение на прилагането на стратегията "Един пояс, един път".
В същото време всъщност няма колективно организирана съпротива срещу китайските планове. Европа отвръща нос от Джуканович, докато американците се клатушкат.
Това е силата на китайската социалистическа държава, която мачка икономически и търговски капитализма навсякъде с неговите методи – търговията на фондовата борса.

https://vz.ru/world/2021/7/15/1108805.html




Гласувай:
4


Вълнообразно


1. mt46 - ...
24.10.2021 11:34
Китайският модел е съчетание на комунизъм и капитализъм... Той опровергава или поне коригира догмите на марксизма-ленинизма...
цитирай
2. kvg55 - 1. mt46
24.10.2021 11:39
Ленин е казал : "Марксизмът не е догма, а ръководство за действие". Това правят и китайските другари – действат според обективните условия.
цитирай
3. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
24.10.2021 15:27
Сега разбрах защо нашите строят пишман магистрали, симулативни!
Да не могат китайците и с кредити да ги направят както трябва!

А на капитализЪма му трябва нова теория на относителността Айнщайновата не му върши работа!

Хубав ден!

цитирай
4. kvg55 - До 3. leonleonovpom2
24.10.2021 15:36
На капитализъма вече му трябва "Теория на несъстоятелността".
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kvg55
Категория: Забавление
Прочетен: 5909067
Постинги: 2838
Коментари: 26154
Гласове: 34448
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930