Прочетен: 1212 Коментари: 8 Гласове:
Последна промяна: 11.08.2021 07:14
Вчера писах за руската отбранителна система "Пересвет". Днес ще пиша за подобната в технологично отношение система "Сокол-Эшелон" :
В интервю за вестник руският заместник-министър на отбраната Алексей Криворучко заяви, че възможностите на "Пересвет" ще бъдат допълнително разширени "през следващите години", като го поставят на борда на "въздушен превозвач". Тъй като Русия работи от началото на този век върху друга въздушна лазерна система, наречена "Сокол-Эшелон" – ("Falcon-Echelon"), която вероятно има цели ASAT. Проектът стартира официално на 23 декември 2002 година с подписването на правителствен договор между Министерството на отбраната и НПО "Алмаз", главен изпълнител. Първоначално "Сокол-Эшелон" използва модифициран транспортен самолет Илюшин-76МД, първоначално построен за лазерен проект от съветска епоха, наречен "Ладога", който изглежда е бил предназначен главно за разбиване на въздушни цели като балони (спекулации относно космическа роля никога не са били потвърдени). Самолетът е наречен и Бериев A-60, тъй като е модифициран за тази цел от конструкторското бюро на Бериев в Таганрог.
Руският проект има различни цели от еквивалентния американски въздушен лазер YAL-1 Testbed, проект на ВВС, стартиран през 1996 година и отменен през 2011 година. Типът лазер, избран за "Сокол-Эшелон" е лазер с въглероден окис. Предимства на въздушните лазерни системи ASAT са, че те имат по-голяма гъвкавост при избора на цели и че лазерът не се затруднява от метеорологичните условия.
Бериев A-60 е извършил редица тестови полети през първото десетилетие на този век. В един от тестовете проведен на 28 август 2009 година, самолетът изстрелва лазерен лъч по японски геодезически спътник, наречен "Аджисадж". В съответствие с целта самолетът има емблема – лазерен лъч, удрящ космическия телескоп "Хабъл", който очевидно трябваше да представлява разузнавателен спътник KH-11, за който се смята, че има дизайн, подобен на HST :
Конструкторското бюро на Бериев публикува патент, наречен "Самолет Carrier за въздушен базиран лазерен комплекс", който вероятно е свързан със "Сокол-Эшелон". Техническото описание на патента не е достъпно онлайн, но чертежите, придружаващи патента, са. Те показват това, което изглежда като самолет Ил-76ММД-90А с капкообразен корпус за лазерен комплекс, монтиран точно зад покрива на пилотската кабина :
Наличната в момента информация не сочи към връзки между "Сокол-Эшелон"и "Пересвет".
Ако "Сокол-Эшелон" и въздушната версия на "Пересвет" наистина са два различни проекта, малко вероятно е и двата да имат цели ASAT.
Всяка въздушнодесантна версия на "Пересвет" очевидно няма да има същата роля на защитна точка като наземния еквивалент. Наскоро публикуван руски анализ не изключи възможна противоположна роля на въздушно базирания "Пересвет", но заключи, че най-важният му потребител вероятно ще бъде руските ВВС, които биха могли да го използват като зенитно оръжие. Лазерната система би предложила няколко предимства пред ракетите въздух-въздух, по-специално нейният по-голям обсег и неспособността на противника да защити своя самолет от лазерни атаки. Допълнително усложнява картината твърдението на руският заместник-министър на отбраната Алексей Криворучко в интервю, че Русия оборудва самолети с лазерни системи, които не са свързани с "Пересвет", за да ги предпази от ракети "земя-въздух" и "въздух-въздух".
https://www.thespacereview.com/article/3967/1
Тагове:
Бойко Борисов хариза на САЩ и въздушния ...
© Руски лазерни системи за отбрана
11.08.2021 07:13
Опасно е , да се разглася това, защото ще обвинят разгласяващият ,че той е пък руски шпионин!?