Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.03 09:01 - © Бунтът на интелектуалците срещу сърпа и чука
Автор: kvg55 Категория: Забавление   
Прочетен: 1557 Коментари: 22 Гласове:
11


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
08.03.2025г.

     На 5–ти вестник "Дневник" публикува Инвентаризационен опис на интелектуалците в България. Изброени, претеглени и измерени са 168 броя "интелектуалци" с различни количествени и качествени характеристики
image

Описът е изпратен с отворено писмо до :
До
Румен Радев, Президент на Република България
Наталия Киселова, Председател на Народното Събрание на Република България
Росен Желязков, Министър–председател на Република България,
В което писмо пише :
"Ние, долуподписаните, заставаме твърдо зад украинския народ в неговата борба за териториална цялост и суверенитет …
Нашата сходна нова история, преминала под тоталитарната сянка на сърпа и чука, ни дава основания да вярваме, че трябва да бъдем част от решението за бъдещето на Украйна в Европа, а не бездушни наблюдатели на варварското ѝ унищожение. Русия иска да замени силата на правото с правото на силата и да натрапи своя модел, където царят е закон, вместо да царува законът.
В името на достойнството на България днес и мирното бъдеще на нашите деца призоваваме българското Народно събрание, Президента на Република България и Министерския съвет :
1. да заемат ясна и недвусмислена позиция в подкрепа на Украйна;
2. да подкрепят всички международни санкции срещу руския агресор;
3. да работят активно с всички европейски и други партньори за установяването и гарантирането на справедливия мир в Украйна.
Призоваваме всички българи да проявят съчувствие към украинския народ и да подкрепят усилията му за възстановяване на справедлив и траен мир", се казва в отвореното им писмо …
Характерно за доста интелектуалци са неразбираемите им за потребителите със сърпа и чука форма и съдържание на тяхните интелектуални художествени произведения … В конкретния случай имаме едно неразбираемо за мен какво изразява, предполагам и за много други не интелектуалци, лого, поставено на Декларацията им в подкрепа на Украйна …
image

Впрочем, геврекът е произведение на творците на благата със сърпа и чука. А пред павилиона за гевреци на улица "Екзарх Йосиф" се редят и български "интелектуалци"

Речникът на чуждите думи дава следното определение на думата "интелектуалец" : Който се занимава с умствена дейност; образовано лице … Което определение не приемам, защото за мен не всеки, който си изкарва прехраната с умствен труд е интелектуалец, защото умствения труд може да е творчески, а може да е и не чак до там творчески, и дори да е просто рутинен. Освен това има и творчески сътворени глупости и простотии. Както съм казал в Книгата :
Смисъл има да говориш и вършиш само такива глупости, които те правят интересен за другите, тоест глупостите ти да са творческо производство;
Дори и в глупостите бъди оригинален и регистрирай запазена марка;
Издаде книга с оригинални рецепти за всякакви глупости, извлечени от собствената му практика.
А и цитираният речник е социалистическо издание, стар, от 1978–ма година.
И в търсене на по–ново и съвременно определение на думата "интелектуалец", в Интернет попадам на две интересни статии в сайта Площад "Славейков" – зона свободна от чалга" :
1) Що е то интелектуалец и има ли почва у нас? на Силвия Недкова от 10.10.2020, в която пише : "Отвореното писмо (както сега) с искането за оставки провокира дебат за разликата между интелектуалец, интелигент, творец и човек от културата … Казват, че за пръв път това понятие е въведено от Мопасан, но няма цитати, които да докажат това. По–сигурно е, че тази дума се ражда след реч на френския министър–председател Жорж Клемансо по време на Аферата "Драйфус". Вероятно понятието наистина е родено на френска територия (напълно споделям това виждане), преди да поеме пътя си по света, носейки в себе си като пример духа на френските мислители" … Припомняйки "Закуската с Митеран", каквато статия с това заглавие има в Уикипедията и в която пише "Закуската с Митеран е известна среща между френския президент Франсоа Митеран и група български интелектуалци от средите на дисидентско[то] движение в България", Недкова размишлява : "Тогава терминът придоби ново звучене – интелектуалец за известно време се изравни с "дисидент". И понеже в България истински дисиденти нямаше, това по естествен начин изтри понятието от народната мисъл. А днес в епохата на социалните мрежи, всички термини, някога ясни и безспорни, се превърнаха само в удобни за употреба думи. Това е част от процеса по подмяна на значенията, който тече подмолно много отдавна. Думите се отделят от корените си, преобръщат се според ситуацията, превръщат се в инструменти, а не в същност. Привидно е процес на словотворчество, а всъщност е добре маскиран акт на изпразване от съдържание. Днес никой не би признал, че не е интелигентен [което не така. Мотото в блога на колегата блогър theeconomist в blog.bg е "Не съм интелегентен, просто съм паметлив и начетен"]"
image

"Индивидуалистичното разбиране за себестойността като абсолютна ценност, заключено в повтаряната до безкрай мантра "Ти си уникален", "Бъди себе си, защото си най–добрият", води до разпадане на смисъла. Експертът вече е експерт само докато повтаря личното убеждение на този, който се опитва да го разбере", продължава Силвия Недкова, а аз си позволявам към споменатите от нея мантри да добавя още "Страшен си" и "Страхотен си" …
В края на статията Недкова определя понятието "интелектуалец" като "Интелектуалецът днес, в епохата на изкуствения интелект е този, който вижда отвъд удобството. Този, който може да се присъедини към единомишленици, а когато трябва и да спори с тях, ако се налага. Този който няма предразсъдъци, но има усет за нужното в точния момент. Този, който не се опитва да се представи като "интелектуалец", но уважава ония, които знаят повече от него. Този, който не смята, че може да бъде еднакво добър в коментирането на футболни мачове и на политика, но е наясно, че никой човек не е остров. Този, който не пита какво ще спечели от позицията си, а знае, че страховете трябва да бъдат преодолявани … Интелектуалецът днес не е затворен в мислите си книжен плъх, а добронамерено активен лидер на аргументирано мнение. И да, в епохата на социалната всепозволеност, точно и само такъв човек може да доведе до ефективна промяна … Затова творците са интелектуалци. Не от класически тип, а интелектуалци на новото време. Защото дават смисъл, а не думи" … И втората статия :
2) Що е то интелектуалец? от 10.04.2023 и която явно е редакционна, защото не е посочен автор. И понеже статията не позволява копирането на текстове, няма да се ползвам от нея.
Тази разсърдена на Ленин, Сталин и въобще "на комунизма като идеология и социализма като държавно устройство" статия, е илюстрирана с картината "Речта на Ленин пред работниците от завода АМО на 28–ми юни 1918–та година" от Налбандян Дмитрий Аркадиевич
image

И защо е сърдита статията? Защото прочели но не разбрали, какво е написал Владимир Илич в писмо до Максим Горки по повод неговото оплакване за арести на буржоазни интелигенти, които заговорничели с британски шпиони и дипломати против Съветската власт …
«Уважаеми Алексей Максимич! Приех Тонков и още преди неговото приемане и преди Вашето писмо, в ЦК решихме да назначим Каменев и Бухарин да проверят арестуването на буржоазните интелигенти от почти кадетски тип и да освободят всеки, който е възможно. Защото ни е ясно, че и тук е имало грешки … Също така е ясно, че като цяло мярката за арестуване на кадетската (и почти кадетската) публика беше необходима и правилна …
Когато чета вашето откровено мнение по този въпрос, особено си спомням вашата фраза, която се е запечатала в главата ми по време на нашите разговори (в Лондон, на Капри и след това) : "Ние художниците, сме невменяеми хора" …
Точно така! Каква е причината за тези невероятно гневни думи? Относно факта, че няколко десетки (или дори стотици) господа кадети и почти кадети ще седят в затвора няколко дни, за да предотвратим заговори като предаването на Красная Горка, заговори, които заплашват със смърт десетки хиляди работници и селяни» … (Бунтът в крепостта Красная Горка започнал в нощта на 13–ти юни 1919–та година, е подготвен от контрареволюционната организация "Национален център", която обединява дейността на редица антисъветски групи от бивши офицери от Руската императорска армия, нелегални британски шпиони, както и официални британски дипломатически представители. Като окупират Красная Горка, бунтовниците се надяват да отслабят Кронщадския укрепен район и съчетавайки общо настъпление на фронта с въстание, да окупират Петроград. В нощта на 15–ти срещу 16–ти юни бунтът е ликвидиран).
Та по този повод Ленин пише на Горки : «Погрешно е да се смесват "интелектуалните сили" на народа със "силите" на буржоазните интелигенти. Ще взема за пример Короленко : наскоро прочетох неговата брошура "Война, отечество и човечество", написана през август 1917–та година … Короленко е най–добрият от "почти кадетите", почти меншевик. И каква подла, презряна, отвратителна защита на империалистическата война, прикрита със сладникави фрази! Жалък буржоа, пленен от буржоазни предразсъдъци! За такива господа 10 милиона убити в империалистическа война е кауза достойна за подкрепа (подкрепа, придружена със сладки фрази "срещу" войната), докато смъртта на стотици хиляди в справедлива гражданска война срещу земевладелци и капиталисти предизвиква ах, ох, въздишки и истерия. Не. Такива "таланти" не би било грях да поседят в затвора няколко седмици, ако това е необходимо, за да се предотвратят конспирации (като тази в Красная Горка) и смъртта на десетки хиляди. И ние открихме тези конспирации на кадетите и "почти кадетите". И знаем, че почти кадетските професори често помагат на заговорниците. Това е факт. Интелектуалните сили на работниците и селяните растат и стават все по–силни в борбата за сваляне на буржоазията и нейните съучастници, интелигентите, лакеите на капитала, които смятат себе си за мозъка на нацията. Всъщност това не е мозък, а говно» … И това сравнение докачило на чест нежната чувствителна самолюбива честолюбива душа на автора на статията "Що е то интелектуалец?", който видно се има за такъв, и който е защитил правото си върху частната си интелектуална собственост от посегателство, като е забранил текстът му да се копира свободно, с което губи една безплатна реклама от мен чрез популяризиране на ценните му мисли му в blog.bg …
«Ние плащаме над средните заплати на "интелектуалните сили", които се стремят да донесат науката при хората (а не да служат на капитала). Това е факт. Ние се грижим за тях», продължава Владимир Илич и се обръща към Горки : «Неведнъж, както на Капри, така и след това, съм ви казвал : оставяте се да бъдете заобиколени от най–лошите елементи на буржоазната интелигенция и се поддавате на техния хленч. Чувате и слушате вика на стотици интелектуалци за "ужасния" арест в продължение на няколко седмици, но не чувате и не слушате гласовете на масите, милионите, работниците и селяните, които са заплашени от Деникин, Колчак, Лианозов, Родзянко, Красногорските (и други кадетски) заговорници. Напълно разбирам, напълно, напълно разбирам, че така може да се напише не само дотам, че "червените са същите врагове на народа като белите" (борците за свалянето на капиталистите и земевладелците са същите врагове на народа като земевладелците и капиталистите), но и до вярата в бога или в царя–бащица. Напълно разбирам …
Ей, ей, ще загинете, ако не избягате от тази среда на буржоазни интелигенти! Искрено желая да се откъснете възможно най–скоро … Най–добри пожелания! … Ваш Ленин …
Защо не пишете?! Да се ​​хабите в хленчене за скапани интелигенти и да не пишете – това не е ли смърт за един творец, не е ли срамно?», завършва писмото …
Е, тогава е била жестока класова борба на живот и смърт. И сега в Украйна е същото!
Но да се върнем при французите … Отиваме при Жан–Пол Сартр :
Аз убих Бог, защото той ме раздели от хората, но виж, смъртта му прави това разделение окончателно;
Аз не вярвам в Бог, неговото съществуване е опровергано от науката. Но в лагера за военнопленници се научих да вярвам в хората;
Когато богатите хора воюват едни с други, бедните са тези, които умират;
Нищо не се мени така често както миналото (и днес го виждаме в действителност);
Фашизмът не се определя от броя на своите жертви, а от начина, по който ги убива;
– Ако си самотен, когато си сам, то не си добра компания.
И друг един французин – Албер Камю … Който не е така велик като Жан–Пол Сартр :
Тези, които нямат достатъчно смелост, винаги ще намират философия, с която да се оправдаят;
Не върви пред мен, може да не те последвам. Не върви зад мен, може да не те водя. Върви до мен и ми бъди приятел;
Нещо като духовен снобизъм кара хората да си мислят, че могат да са щастливи без пари.
И затова като пример за интелектуалци имам Жан–Пол Сартр, Албер Камю и Петър Увалиев, за когото България е скрита картинка и е казал : "който всекиго задоволява, никого не уважава" и други неща; бих добавил още Стефан Цвайг и Еразъм разбира се …
Ако някой обект от Инвентаризационния опис е казал или написал нещо такова, каквото са казали тези тримата, той следва да изпадне от описа – не му е там мястото …
А обект, актив който подлежи на инвентаризация, се отписва с Акт за бракуване …
В стопанската практика инвентаризация се прави по заповед на ръководителя на предприятието, подготвена от главния счетоводител. В случая с инвентаризацията на интелектуалците не е ясно по чия заповед е проведена … Според мен не е по заповед на Посолството, защото властта в Съединените щати се смени … По–заинтересован е Евроколхозът, Сорос, глобалистите, либерастите и прочие буржоазна сволочь …
В речника на чуждите думи има още думата Интелигенция : 1. Обществена прослойка, чието основно занимание и източник за съществуване е умственият труд; 2. Хората на умствения труд, работниците на умствения труд … Има и думата Интелигенщина : Начин на мислене и навици, присъщи на безволен, колеблив, съмняващ се интелигент, които думи имат покритие.
image

"… творците са интелектуалци", макар и "не от класически тип, а интелектуалци на новото време, защото дават смисъл, а не думи", казва Силвия Недкова … Разумява се "малко думи – много смисъл" … А като разгледаме и анализираме инвентаризираните обекти в Описа, виждаме следната статистическа картинка :
За професията на 12,50 % от тях са присъщи повече думи и много малко смисъл в думите. И още по лошо, както казва Петър Увалиев, склонни са да задоволят всеки, който плаща добре;
 2,38 % изговарят много думи със смисъл и съдържание, от които зависят човешки съдби. Но и те задоволят всеки, който плаща добре. И според един анекдот, който наскоро прочетох в коментар под мой постинг – тези интелектуалци имали кръвно родство с вампирите. Но в никакъв случай не бих ги причислил като интелектуалци. Защото нямат масова аудитория, да не говорим за интелигентна. Слушателите и читателите им са ограничен кръг от малко хора – ищеца, ответника и съдебния състав – няма и десетина човека да се съберат. Да не отварям дума за поразиите, които този сорт "интелектуалци" сътвориха в политиката и управлението на обществото и държавата след Реставрацията на буржоазното общество в България;
За 12,50 % не е известно какви думи изговарят и затова не може да се прецени смисълът им. Знае се само че говорят пред университетска аудитория. Но по какви теми, не е посочено;
1,19 % са само оператори? Ама оператори на биологични единици ли? На струг с ЦПУ ли?;
4,76% са по професия историци. Които за да попаднат в този Опис са заели "Гражданска позиция". Която тяхна позиция обаче не ги представя като добри професионалисти, които научно да разбират причините, значението и последиците на войната в Украйна;
Най–голям процент са "режисьорите, сценаристите, актрисите и актьорите" – 17,86 % … Те са и най–опасни, защото умеят да внушават и манипулират. Също така в техни ръце са телевизиите, особено Българската национална телевизия. Съвременната театрална и кино гилдия няма нищо общо с колегите си от 60–те, 70–те и до към първата половина на 80–те години на ХХ–ти век да кажем, които представяха действителността реално. Защото те бяха преживели войната и следвоенната мизерия и нямаха либерални дребнобуржоазни илюзии. Сегашните мамини синчета и щерки на музите с маски се родиха и живяха в мир, осигурен на човечеството от Съюза на съветските социалистически републики и Социалистическия лагер … И разглезени от безгрижния живот попиха извратените критерии на Холивуд възникнали с разложението на буржоазното общество … Те се оказаха и най–комерсиални и най–много мрънкат за пари от държавата. И затова допускам че от тях, водени от продуцентите (4 броя), които са най–близко до парите, защото това им е работата – да крънкат финансиране и са готови да организират каквото и да е мероприятие, от което ще капне нещо в джоба им, са членовете на Инвентаризационната комисия;
Опасни са и музикантите (2,98 %), който са способни да предизвикат масова психоза и безредици, защото изкуството им е силно въздействащо върху емоциите;
Поетите и поетесите са 10 броя (5,95 %). Те, и художниците (4,17 %) – както с тях – така и без тях : първите за безвредни, да не кажа безполезни, а изкуството на вторите се възприема пасивно и не предизвиква дивашки страсти.
Сигурен съм, че немалка част от обектите в Описа не са и прочели под какви думи се подписват, особено израза "сърпа и чука", защото "сърпът и чукът" олицетворяват трудовия народ, за който Алеко ни заповяда : – Стой! Долу ръцете! Не досягай народа! Свали си шапката и се поклони на този измъчен страдалец, на този дълготърпелив мъченик, на тоя, който ти дава храна и живот, поклони се на българския народ!

https://www.dnevnik.bg/analizi/2025/03/05/4752012_intelektualci_prizovavame_upravliavashtite/
https://www.facebook.com/profile.php?id=100066745811332
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSflUen8zkLWwBbz6sf6j-v5cAko-4dfKU4iVwuqOf9Kh2qUeA/viewform
https://www.ploshtadslaveikov.com/shto-e-to-intelektualets-i-ima-li-pochva-u-nas/
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0%B0%D0%BA%D1%83%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0_%D1%81_%D0%9C%D0%B8%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B0%D0%BD
https://theeconomist.blog.bg/
https://www.ploshtadslaveikov.com/shto-e-to-intelektualets/
https://leninism.su/works/91-tom-51/299-pisma-sentybr-1919.html#.D0.90._.D0.9C._.D0.93.D0.9E.D0.A0.D0.AC.D0.9A.D0.9E.D0.9C.D0.A3
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%BE%D1%81%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B5_%D1%84%D0%BE%D1%80%D1%82%D0%B0_%C2%AB%D0%9A%D1%80%D0%B0%D1%81%D0%BD%D0%B0%D1%8F_%D0%93%D0%BE%D1%80%D0%BA%D0%B0%C2%BB
https://bg.wikiquote.org/wiki/%D0%96%D0%B0%D0%BD-%D0%9F%D0%BE%D0%BB_%D0%A1%D0%B0%D1%80%D1%82%D1%80
https://litclub.bg/library/bg/aleko/po_povod.html

© Красимир Говедаров, Главен експерт



Тагове:   България,   Лондон,   народно събрание,   капри,   Украйна,   декларация,   Ленин,   Сталин,   уикипедия,   оператор,   сорос,   дисидент,   сърп и чук,   опис,   вестник Дневник,   Русия,   Съединените щати,   Алеко,   интелигенция,   комунизма,   интелектуалци,   Еразъм,   Министерския съвет,   деникин,   инвентаризация,   Росен Желязков,   умствен труд,   8 март,   буржоазия,   каменев,   геврек,   петър увалиев,   Албер Камю,   бухарин,   Стефан Цвайг,   Румен Радев,   глобалистите,   цпу,   руската императорска армия,   съветската власт,   горки,   Петроград,   колчак,   Наталия Киселова,   либерастите,   Жан–Пол Сартр,   Президента на Република България,   Президент на Република България,   улица екзарх йосиф,   Инвентаризационен опис,   Председател на Народното Събрание на Република България,   Министър–председател на Република България,   сайта Площад Славейков – зона свободна от чалга,   Жорж Клемансо,   Аферата Драйфус,   Закуската с Митеран,   theeconomist в blogbg,   Кронщадския укрепен район,   Лианозов,   Родзянко,   Съюза на съветските социалистически републики и Социалистическия лагер,   Инвентаризационната комисия,   Реставрацията на буржоазното общество в България,


Гласувай:
11


Вълнообразно


1. banderovka69 - Тези 168 са истински българи и хора, ...
08.03 09:06
Тези 168 са истински българи и хора, които точно по тая причина бяха нападнати от изроди, нито българи, нито хора, но не е трябвало да се обръщат към мунчо и неговата метреса киселова, които са путински подлоги.Само Желязков е за Украйна.
Това отворено писмо се подкрепя от огромната част от нацията, защото путинопитеците са само 15%, както отбелязва "Алфа рисърч".
цитирай
2. kvg55 - До 1. banderovka69
08.03 09:34
Ъхъ.
цитирай
3. banderovka69 - Радвам се, че си съгласен. Тези 15% ...
08.03 10:09
Радвам се, че си съгласен.Тези 15% от обществото, които харесват двата джендъра путин и тръмпутин, са нищожно малка част.Българинът не е нито путинофил, нито тръмпофил, а европеец.русия и Америка вече са две кочини.
цитирай
4. kvg55 - До 3. banderovka69
08.03 10:14
Ах!
цитирай
5. blackpredator - Вакеро,
08.03 10:36
и интелектуалецът Хемингуей имаше кауза, но не пишеше отворени
писма, а отиде на фронта да се бие с Франко
нещо, което за хипопотука от Хисаря е невъзможна хипотеза..
цитирай
6. krumbelosvet - недоумение
08.03 10:46
Е ли интелектуалец инженерът? Щото произхожда думата "инженер" от думата гениален.
цитирай
7. kvg55 - До 5. blackpredator
08.03 11:07
Ха–ха–ха!
Всъщност това не са интелектуалци, а лайна.
цитирай
8. kvg55 - До 6. krumbelosvet
08.03 11:08
А де?! Известно е, че сред инжнерите има творци, както със сигурност има и посредствено изпълняващи работата си.
цитирай
9. cefules - Само да кажа, че тези продажници не ...
08.03 12:49
Само да кажа, че тези продажници не са представителна извадка. Това е клиентела. Те са "елита", защото през всичките тези години ги поддържа една и съща организация: "Америка за България". Сега Тръмп им спря парите, но техните ментори в България вече са изградили структури. Като изключим Здравка Евтимова, никой не е и кой знае колко талантлив. Двама режисьори има, които умеят да си свършат работата, че и да я свършат много добре, но това не е да седнеш и да напишеш сам нещо. Продукциите им са скъпи, изискват грандиозна продуцентска работа, така че...сами са наникъде. Друг е въпроса за чисто човешките им качества, за които сега няма да говоря за да не мина в махаленско-клюкарски режим, въпреки, че ги познавам лично. И за съжаление - много добре. Един друг "писател" - него всички го знаем Иво Сиромахов - най-открито краде публикувани из мрежата неща. Не се знае колко хора още е завлякъл и дали изобщо е написал нещо сам, но това е един от най-долните мошеници. Певците са много стари величия, отдавна "изпели песента си". В България има много по-добри автори, че и режисьори. За музиканти да не говорим. Тези са парвенюта.
цитирай
10. kvg55 - До 9. cefules
08.03 13:19
Точно : "клиентела" ... Мъка ми е за Иван Лечев.
цитирай
11. nedovolen - Стигнах до пасажа, " дисид...
08.03 18:49
Стигнах до пасажа, " дисиденти нямаше" и престанах. Имаше истински от Съпротивата, повечето измряха - Илия Минев, Янко Янков, Ангел Грънчаров, много други. Няма да правя списък, Господ да ги прости.
Щото някои ги "измряха", затова сме на това дередже. И плямпаме из различни сайтове.
Това е.
цитирай
12. kvg55 - До 11. nedovolen
08.03 19:51
Ти пък за какво си се хванал? – за липсата или наличието на дисиденти.
Ангел Грънчаров не го знам. Янко Янков го помня. Погледнах в Уикипедията – починал е преди няма две години. Но някак си не можа да се впише в демократичната власт сред другите дисиденти, явно не му е достигал актив – въпрос за размисъл.
цитирай
13. mt46 - ...
08.03 20:49
Една от подписалите е учителка. Беше ми колежка в университета – скромна, посредствена студентка... Преди няколко години се разприятелихме във Фейсбук заради бясната й русофобия...
ПП: Всъщност и Ленин е едно голямо "говно"...
цитирай
14. kvg55 - До 13. mt46
08.03 21:31
Да, Ленин се е изсрал в гащите на световната буржоазия.
А според интелектуалците от Инвентаризационния опис, вероятно и аз съм говно.
цитирай
15. leonleonovpom2 - Здравей,Краси!
09.03 00:00
Игра на думи, без стойност
Интелект- ум! Интелектуалец- умник
Само, че при това определение има голям субективизъм
Всеки се смята за умен, а глупави са някои други
Но за другите глупавият е той
За мен е определение без стойност при липса на доказателствен материал
С няколко думи- самоназначил се за умен!
Но само за умни ли се самоназначават?
цитирай
16. kvg55 - До 15. leonleonovpom2
09.03 09:45
Дори и игра няма, защото играта предполага някакво комбинативно мислене. А тук мисъл отсъства. Това са нереални представи и нездраво бълнуване.
Самоназначават се, ама не са луди, защото усещат и виждат, че има маса, социална група, която ги одобрява и подкрепя.
А ние, както казва banderovka69, сме има–няма 15 процента.
цитирай
17. bellarosa01 - Мда...
12.03 06:19
Харесвам творчеството на част от 168-те, уважавам експертизата на друга част от тях в съответните им области, но не бих се подписала под това писмо. Да грабвам ли сърпа и чука, какво ли?...:)
Последните ми думи са шега, естествено. Не харесвам крайностите. А позицията в отвореното писмо е крайна. Поне според моите разбирания. Не се наемам да съдя кой прав, кой крив, както и да лепя етикети на инакомислещите.
Ще си позволя да цитирам един друг български интелектуалец - проф.Андрей Пантев:
"Мъдростта лежи в способността да предскажеш какво от днешния свят утре ще бъде укорявано или осмивано като грешка, престъпление или глупост. "
"Не може да изчистим историята от противоречия, защото самата тя е противоречива. За сложните неща не може да се говори просто. Винаги истината стои някъде по средата... "
цитирай
18. kvg55 - До 17. bellarosa01
12.03 17:02
Да, професор Пантев е мъдър човек и също го имам за интелектуалец, както разбирам понятието.
Подписалите писмото "интелектуалци" не са, или поне повечето, лоши хора сами по себе си. Но са либерали – тоест хора , които не разбират научно обществените събития и процеси – като борба, а не като всеобща абстрактна любов и висша справедливост.
А в политиката тези глупаци вече служат и прокарват обикновено интересите на външни сили, които искат да разложат и превземат общественото съзнание на определено общество, държава, за да го подчинят.
Част от нашите новобуржоазни либерали ни налагат чуждата нам наглосаксонска култура.
Наблюдавам майката на убитото преди колко години вече момче от град Стамболийски. Жената се бори убиецът да получи доживотна присъде и съучастниците му също да понесат наказание. Ще възлюби ли тази жена убиеца, както либералите го разбират?
цитирай
19. bellarosa01 - Да, професор Пантев е мъдър човек и ...
12.03 17:47
kvg55 написа:
Да, професор Пантев е мъдър човек и също го имам за интелектуалец, както разбирам понятието.
Подписалите писмото "интелектуалци" не са, или поне повечето, лоши хора сами по себе си. Но са либерали – тоест хора , които не разбират научно обществените събития и процеси – като борба, а не като всеобща абстрактна любов и висша справедливост.
А в политиката тези глупаци вече служат и прокарват обикновено интересите на външни сили, които искат да разложат и превземат общественото съзнание на определено общество, държава, за да го подчинят.
Част от нашите новобуржоазни либерали ни налагат чуждата нам наглосаксонска култура.
Наблюдавам майката на убитото преди колко години вече момче от град Стамболийски. Жената се бори убиецът да получи доживотна присъде и съучастниците му също да понесат наказание. Ще възлюби ли тази жена убиеца, както либералите го разбират?

Струва ми се, че част от интелектуалците възприемат либералните възгледи като някакво модерно течение, а себе си като новатори и спомоществуватели за подтикване на обществото ни към новите европейски ценности, считайки всичко, ориентирано на изток от България за назадничаво и вредно. Не казвам, че е лошо или неправилно, просто така си обяснявам нещата. А моето лично мнение е, че трябва да има умереност както в консерватизма, така и в либерализма, който не случайно бива наричан либерастия.
И понеже започнах с цитатите от проф.Пантев, които намирам за доста поучителни и мъдри, ще продължа с още два:
"В културата и науката няма демокрация. Когато някой е талантлив, получава признание. Но неговото гражданско поведение трябва да е достойно. "
"В много скверни времена нашата интелигенция е била мъченически величествена. Но като цяло тя не е чиста вода ненапита спрямо изкушенията на властта. Още от държавния преврат през 1881 г. тя е идейно съпричастна и личностно участваща в немалко авторитарни режими в модерната ни история. Поклон на нашата интелигенция, но не на всички от тях."
цитирай
20. kvg55 - До 19. bellarosa01
12.03 19:35
Специално за Украйна нещата не са никак прости : Путин бил психопат с имперски амбиции, украинците се борели за свобода и независимост?! Глупости! Западът от векове работи за разпадането на Русия и завладяването й и насъска и използва Украйна за това. Руската федерация даде отпор и бой на територията на Украйна, което засега спасява света от ядрена война по цялата планета. И виждаме как продължават да ровят. И терорът над рускоезичното население в Украйна, в Прибалика, се премълчава. Това либералите не вдяват или срещу заплащане умишлено пропускат.
Но и в украинците има нещо мътно и нечисто, както и при хърватите в Югославия : активно са сътрудничели на нацистите. А ние сме спасили евреите си.
цитирай
21. bellarosa01 - Монетата винаги има две страни. И ...
13.03 18:34
Монетата винаги има две страни. И нещата наистина не са прости там. Войната е грозно нещо. Макар и всяка от страните да има кауза, за която праща войниците си да гинат. Жалко за почернените семейства. Жалко за унищожената инфраструктура. Големите ще се разберат. Русия ми е на сърцето, но чисто човешки съжалявам за всеки погубен живот в този конфликт. И от двете страни. А сеирджиите, които подклаждат конфронтацията и се възползват да прокарват интересите си за сметка на хиляди погубени животи рано или късно ще ги стигне възмездие. Не че ще поправи несправедливостта, но дано ги заклейми историята.
За майката на убитото момче от Цалапица: Не бих искала дори да се опитам да си представя какво чувства жената. Мога само да предполагам как би изглеждала справедливостта от нейна гледна точка. Само че такова наказание у нас няма. Не следя в детайли процеса, но се надявам да се стигне до справедливо наказание.
цитирай
22. kvg55 - До 21. bellarosa01
13.03 22:11
"Човек никога не трябва да се теши с много светли надежди".
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kvg55
Категория: Забавление
Прочетен: 7382578
Постинги: 3151
Коментари: 30077
Гласове: 38405
Архив
Календар
«  Март, 2025  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31