Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.09.2023 20:01 - © А бе, газетата? А, бе автора?
Автор: kvg55 Категория: Забавление   
Прочетен: 569 Коментари: 2 Гласове:
6

Последна промяна: 29.09.2023 20:05

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
29.09.2023г.

     В постинга «21.09 18:01 – © За учителите като възпитатели» разсъждавах по статията на "Ирина Манушева, философ, преводач и майка на три деца" "Училището изгражда траен и вреден ученически манталитет" публикувана във вестник СЕГА
image

На следващия ден откривам, че заглавието на статията е променено на "Училището не поставя детето в центъра на образованието". Картинката е същата. Не открих и промени в текста.
Разликата в посланията на двете заглавия е очевадна.
Първото заглавие е недопустимо политически некоректно – "вреден ученически манталитет". Вреден за кого? За самите ученици – бъдещи възрастни, които ще създават обществото. Това е впечатлението, което получих при четенето на статията.
"… масовото училище е съпроводено със странични ефекти, които се отразяват все по–негативно на съвременния човек и обществото ни. В него младите хора всекидневно получават множество негласни послания, които бавно и постепенно моделират характера и светогледа им" се казва в статията.
Така е и въпросът е какви послания към учениците отправят тези "негласни послания".
Негласни може да означава, че не са включени и обявени в училищните програми.
Също така негласни може да означава, че се внушават на учениците от учителското тяло не с думи, а с поведение, с отношение – положително или отрицателно към дадена проява на ученика, с индиректни намеци, с внимание или пренебрежение и какви ли не перфидни методи за влияние върху неукрепналата детска психика създадени от либерастките и глобалистки Неправителствени организации (НПО), които безконтролно се разпореждат в системата на държавното образование – в "масовото училище", както пише в статията.
Те, НПО–та именно практикуват създаването на определен потребен тям манталитет у човека.
Манталитет на егоизма, безотговорността и фетишизъм пред материалното богатство.
image  
   

Второто променено заглавие на статията на Ирина Манушева във вестник СЕГА

Второто заглавие "Училището не поставя детето в центъра на образованието" е неутрално, тоест кастрирано, и затова е и политически коректно.
И промяната в заглавието е направена за да не привлича особено вниманието на читателите.
Едно е да видиш за "вреден ученически манталитет", друго е за някакъв неясен, неопределен и абстрактен център. Допускам че на мен второто заглавие нямаше да направи впечатление.
В програмите на Министерството на образованието и науката детето може и да не е "в центъра на образованието". В тях в центъра е "Нейно величество Оценката", както разбирам от статията. Тоест – отчитането на върхови резултати.
В програмите на НПО–та опериращи в сферата на държавното образование обаче, детето е в центъра на образованието и особено на индиректното му възпитание.
Според мен налагането на политическата коректност се ръководи от един световен Център – еднакви са методите, стереотипни са приказките.
От сайта на Министерството на образованието научих, че освен министерството, за образованието се грижи и Изпълнителна агенция "Програма за образование".
Научавам още, че с Решение № 469 от 7–ми юли 2023–та година Министерският съвет реши :  Приема Списък на иновативните училища в Република България за учебната 2023/2024 година съгласно приложението. Прилага се Списък на иновативните училища в Република България за учебната 2023/2024 година – общо 548 броя училища. На списъка пише Източник : Правно–информационни системи "Сиела"
image

Чиновниците в Министерството от частната "Сиела" ли научават за решенията на Министерския съвет? Ега ти и държавата и държавната администрация.
А как се определя кои училища да са иновативни, научавам от Заключителна декларация от участниците в Националния форум "Училищата с иновации за бъдещето" София, 21.10.2022 година, в която пише : Ние, министри на образованието и науката, експерти в образователната администрация, директори на училища, учители, университетски преподаватели, експерти в сферата на образованието, социални партньори, представители на неправителствени организации и общественици – участници в Националния форум "Училищата с иновации за бъдещето", се обединихме в своите виждания и предложения за следното : изброява се за какво и в какво са се обединили
image

От тази Декларация научавам, че "Иновативните училища са модерните училища чрез своите иновативни образователни модели, методи на преподаване, училищно лидерство, нови учебни стратегии и други".
Та това Събрание си позволило, разбира се и "представителите на неправителствени организации", да даде "следните основни ПРЕПОРЪКИ, насочени към хората и институциите, определящи образователната политика, и целят" : следват препоръките.
А народът е казал : Много баби, хилаво дете.
Между другото, интересно ми е как се придобива званието "експерт", особено в енергетиката и военното дело, като тези "експерти", които бърборят по телевизията. Запитано "Как се придобива званието експерт", Google–то не ми даде удовлетворителен отговор.
Аз например на 30–ти май с мотива "Смело се пиши ЕКСПЕРТ! ЕКСПЕРТ по излагане на мисли, без излагане. Хареса ми", от колежката блогър emelika бях произведен "експерт".
А на 17–ти юни колегата блогър morskipesni с мотива "И една изразителна–въпросителна :))))) Ето го завършеният вестникарски дискурс. А тъй като разбирачеството на kvg по темата e далеч над удолевлеторителния (експертен) минимум. ПРЕДЛАГАМ от днес нататък номинацията ГЛАВЕН ЕКСПЕРТ! Хората С ГЛАВА и МОЗЪК не следва да бъдат подценявани" ме произведе пък "главен експерт".
От друга статия на вестник СЕГА "Възможен ли е финландският образователен модел у нас" научаваме следните понятия : "компетентностен подход, междупредметни връзки, проектно–базирано обучение, интегрални учебни предмети … феномен–базирано обучение … обучение, базирано на проекти, проблемно–базирано обучение и обучението, базирано на запитвания …  холистичния подход … интердисциплинарен подход … мултидисциплинарен подход на обучение … "дълбоко учене" (deep learning)".
Чухонците не се отличават с дълбока мисъл, че да ни учат на "дълбоко учене".
От янките, които също не се отличават с дълбоко мислене, взехме модела на либералната пазарна икономика и въобще либерално общество, от който се пръкнаха организирана престъпност, корупция, огромно социално неравенство и прочие блага на капитализма.   

https://kvg55.blog.bg/zabavlenie/2023/09/21/za-uchitelite-kato-vyzpitateli.1882992
https://www.segabg.com/category-observer/uchilishteto-ne-postavya-deteto-centura-na-obrazovanieto
https://web.mon.bg/bg/1682
https://kvg55.blog.bg/zabavlenie/2023/05/30/argument-za-znanie.1870040
https://kvg55.blog.bg/zabavlenie/2023/06/17/vsiaka-bitka-na-putin-e-predposledna.1872356
https://www.segabg.com/category-observer/vuzmozhen-li-e-finlandskiyat-obrazovatelen-model-u-nas

© Красимир Говедаров, Главен експерт




Гласувай:
6


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. morskipesni - Перверзии от най-ранна възраст,
29.09.2023 20:19
втълпявани ЛЪЖИ (дори второто "заглавие" е ЛЪЖА), подло,
грозно ПОЛИТИЧЕСКО осакатяване на българската младеж!
Обратното на образование!Убийство на РОДОЛЮБИВОТО СЪЗНАНИЕ!
цитирай
2. mt46 - ...
29.09.2023 23:31
Никакви иновации не могат да заменят сполучливо класическото образование...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kvg55
Категория: Забавление
Прочетен: 7559563
Постинги: 3192
Коментари: 30455
Гласове: 38882
Архив
Календар
«  Април, 2025  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930