Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.03.2023 07:01 - © Трети март не ни разделя – разделят ни глупостта и подлостта
Автор: kvg55 Категория: Забавление   
Прочетен: 1700 Коментари: 12 Гласове:
9

Последна промяна: 04.03.2023 07:15

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
04.03.2023г.

     На вчерашния Велик за България Ден по БНТ–то Чавдар Ангелов, директор на Национален парк–музей "Шипка–Бузлуджа", каза : "Да се надяваме, че всички, които изкачват тези въпросни стъпала, идват тук с идеята наистина да преклонят глава пред подвига на всички ония хора, независимо българи или чужденци, които по един или друг начин с живота си са допринесли за това да бъде възстановена българската държавност, защото в края на краищата тази възможност създава предпоставките вече свободния български народ, градейки своята държава да осъществи въжделенията на ония наши големи водачи от Паисий Хилендарски насам, през Левски и Раковски.
Отделен е въпросът, вече този мощен инструмент "Националната държава", как е използван от българския политически елит тогава и в наши дни. Затова всеки може сам да съди, но така или иначе, съм абсолютно убеден, че поне до началото на Балканските войни, тогавашния политически елит на Княжество България и Царство България в последствие, правилно е използвал инструмента  "Национална държава" и България е постигнала впечатляващи резултати.
Да се надяваме, че примера, който българските опълченци ни дават, а именно със сплотеност да преодоляваме трудностите, пред които се изправяме, ще ни бъде водещ и в наши дни, България най–накрая да намери верния път към едно такова развитие и благополучие, от което всички да бъдеме доволни и да не се дразним, дето се казва, че живеем в тая страна".
В тази пространна и по начин на изразяване малко чиновническа реч, искам да обърна внимание на следното :
На Шипка са се сражавали не българи и чужденци, а братя по кръв, език, писменост и вяра.
За мен и повечето българи, руснаците са ни по–близки от малцината безродници с български произход, които в изпълнение на чуждестранни поръчки се пънат да изметнат историята.
Предполагам, че като заемащ длъжността "директор на Национален парк–музей "Шипка–Бузлуджа", както и от казаното от него, Чавдар Ангелов по образование е историк.
И с думите си "България най–накрая да намери верния път" иска да каже, че от 10.11.1989 –та година насам, Родината ни все още не е намерила верния път "към едно такова развитие и благополучие, от което всички да бъдеме доволни и да не се дразним, дето се казва, че живеем в тая страна". Под "тая страна" още от филипдимитрово време трябва да се разбира BG.
В празничната третомартенска програма на Българската национална телевизия е вместен и Митко Културата, който начева разговор с професор Веселин Янчев.
И като отявлен русофоб (и антикомунист) Митко подхвърля на професора : "Русия и българската държавност след освобождението – от любов към отчуждение. Защото професоре си е точно така".
"Да, да. За съжаление е точно така. Една еуфория, която има в навечерието по време на самата Руско–турска война, в периода след войната, когато наистина, ако използваме този израз на поета, се полагаха основите на българската държавност, признателността, любовта на българите към Русия и към нейното дело са безусловни, бих казал.
И веднага след това започва един процес, който върви в коренно противоположна посока – на конфликти, на сблъсъци, на отчуждение, и само след по–малко от десет години дипломатическите отношения между Освободителка и Освободена държава са прекъснати", разказва професор Янчев.
Прав си професоре, но не си никак конкретен и по тази причина не съвсем точен в казаното.
Този процес "в коренно противоположна посока – на конфликти, на сблъсъци, на отчуждение" е само между бавно отиващото си Временно руско управление и политиците от  жадуващата властта, сега и веднага, буржоазна класа.
Официално Временното руско управление е от юни 1877 година до юни 1879 година.
С Указ № 1 от 5 юли 1879 година на княз Александър I Батенберг е назначено първото правителство на Княжество България с министър–председател Тодор Бурмов със задачата организиране и провеждане на избори за I–во обикновено народно събрание.
Ето, в средата на 1879–та година си имаме княз и правителство, имаме българска държавна власт. Само година след края на Берлинския конгрес.
Да, министър на войната е руснакът Пьотр Паренсов, с което се запазва известно руско влияние, но каква е политиката на този министър?
Противно на постановките на Берлинския договор, то [правителството] продължава усилията за създаване на редовна армия, вместо милиция, пише в Уикипедията.
"Как се стига и то толкова бързо от една абсолютно коленопреклонна благодарност, любов и вяра във всичко що е руско, се превръща в едно неразбиране, в гняв на моменти, до много крайни русофобски неща. Ние говориме за, в рамките на само някакви си седем години нещата се променят коренно в България", бърбори не особено професионално Митко, който  също е дипломират историк. След което професор Янчев поставя Митко ва мястото му : "Ако ми позволите само едно уточнение. Защото този термин "русофобия" е много популярен, но той е неточен. Признателността и благодарността на българите спрямо Русия остава. И не само остава, тя е засвидетелствана в редица прояви през годините. Но политическото, държавното ниво, става въпрос, че има една предопределеност, бих казал, която не може да бъде преодоляна", казва професорът, след което се отплесва в неподплатени с доказателство, но формално логични разсъждения за виждането на Руската империя за България като проводник на руските интереси на Балканите.
Е, професоре, дойдохме си на думата – "политическото, държавното ниво" се отчуждава от Русия, а не българският народ.
В разказът си "Негостолюбиво село" (София, юни 1901) Иван Вазов пише : "По това време именно Стамболов, още всемогъщ властник, говореше на дописника на Келнише Цайтунг :
– Аз ослабих руското обаяние в България за пет–десет години.
Ако искрено е говорил Стамболов, това показва, че тоя даровит държавен мъж е бил лош психолог".
Десетилетия по–късно, след четиридесет години цар Борис III–ти ще каже :
"Министрите ми са англофили, генералите – германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил (споделян от царя и в други разговори превод на български на фразата от интервюто му за списание Тайм от 20 януари 1941 година) …
А на питането на министъра на външните работи на Райха Фон Рибентроп при срещата си с него в Берлин през лятото на 1942 какъв е девиза на външната му политика, царят е категоричен : Винаги с Германия, никога срещу Русия".
Следващият събеседник на Митко Културата е също професор, в България господ наспорил професори, Веско Методиев, който в интерес на истината разказва убедително и интересно. "А хората сме различни", казва Методиев и продължава : "За някои хора идентичността "Аз съм българин" минава през тоя празник [Трети март] И трябва тези хора да се уважават – тяхното чувство, защото … те нямат друга връзка.
Вие имате много връзки с българите. Вие сте друг българин. Вие представлявате друга част от българите.
Има трета част от българите, които не искат да имат връзки с никого. Такива егоистични хора,  самоуверени, леко, да кажем, маниакални. Те, те са други българи", обяснява професорът във връзка, с какво би следвало да се съобразяват политиците при вземане на решение за националния празник – "Защото това не се взима в научна конференция, а се взима с гласуване в Народното събрание, кой е националния празник".
Така е професоре. Но на всички не може да се угоди.
А има и българи, които имат за свое призвание да обслужват чуждестранни интереси като клеветят България, като изфабрикувалите клеветата за участието на България в покушението срещу папа Йоан Павел II. Други българи им повярваха и ги подкрепиха. 
Така че националния ни празник може да обедини само мислещите и достойните хора.
Проводниците на чужди интереси няма как да се поклонят на противника на своя господар.
И с удовлетворение и възхищение искам да отбележа, че министър–председателят Гълъб Донев произнесе реч на връх Шипка без да чете от предварително написани листя.

https://bnt.bg/news/na-treti-mart-neizvestni-i-zabraveni-istorii-za-balgarskoto-opalchenie-315637news.html
https://bnt.bg/news/duhat-na-balgariya-315527news.html
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE_%D0%BD%D0%B0_%D0%A2%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D1%80_%D0%91%D1%83%D1%80%D0%BC%D0%BE%D0%B2
https://www.slovo.bg/showwork.php3?AuID=14&WorkID=5159&Level=3
https://bg.wikiquote.org/wiki/%D0%91%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%81_III




Гласувай:
9


Вълнообразно


1. анонимен - 24 май е празник, който не разделя ...
04.03.2023 07:21
24 май е празник, който не разделя хората, а ги обединява, приема се от всички и нормалните българи го намират за истински национален празник. Русоробите обаче не го щете. Жалки същества сте, искате да се кланяте на русия.
цитирай
2. dupedalo - Да, вярно е, че аз и Краси обожаваме ...
04.03.2023 07:53
Да, вярно е, че аз и Краси обожаваме да се кланяме на Русия. Също и да й ближем топките. Тя е най-великата държава. Какъв празник е 24 май - някакви смотани Кирил и Методи? Ние искаме Ленин, Сталин и Путин! Нали, Краси?
цитирай
3. kvg55 - До 1. blackpredatorka
04.03.2023 08:04
А вие глупаците искате да съсипете прекрасния празник на буквите, като го направите национален.
Националният празник е свързан с политическата организация на държавата – създаване, утвърждаване, международно признаване, история през вековете.
Ех, господи! Сляз и си прибери вересиите.
цитирай
4. kvg55 - До 2. dupedalo
04.03.2023 08:05
Вдигни си гащите и тогава ми се обяснявай.
цитирай
5. dupedalo - Краси, ама аз си вдигнах гащите, ...
04.03.2023 08:12
Краси, ама аз си вдигнах гащите, след като се изпишках в прослава на русия! Аз съм твърдо за 3 март.
цитирай
6. анонимен - Вярно. Точно затова 22 септември е най-подходящ. Тогава всъщност ставаме държава.
04.03.2023 08:18
[quote=kvg55]А вие глупаците искате да съсипете прекрасния празник на буквите, като го направите национален.
Националният празник е свързан с политическата организация на държавата – създаване, утвърждаване, международно признаване, история през вековете.
Ех, господи! Сляз и си прибери вересиите.[/quote


Като постоянно киснеш в нета, прочети петицията на 22 историци, които искат да се смени тая позорна дата, която е най-неподходяща за национален празник.
Обществото не приема 3 март, проумей го. На тая дата се сключва някакъв предварителен договор и нищо повече. Недопустимо е национален празник да е ден, срещу който са половината българи.
цитирай
7. nedovolen - Нашите джурнаглисти и гости са само ...
04.03.2023 08:25
Нашите джурнаглисти и гости са само едни лизачи на задници. Страх ги да споменат Русия и руснаци.
На втори март цяла нощ рових в нета да открия как преди 145г ни е помогнал шести хамерикански флот и 93-а въздушно преносима дивизия. Не открих нищо.
Някой да е открил.
:)))
цитирай
8. iw69 - 3.3.
04.03.2023 08:29
е основополагащ за новата ни изтория и нашата съвременна държава.

Без 3.3. нямаше още дълго време, а може би и никога, да ни има на картата на света, защо сами не бяхме в състояние да се освободим от турското робство, а и никой друг освен Русия не тръгна на война за нас.

Франция и Англия преди век и лоловина бяха съюзници на турците, после Германия стана такъв, а след нея и САЩ. Кой от тях щеше да се застъпи за нас - точно никой.
цитирай
9. dupedalo - Аз открих, че преди 145 г. ни е спасил самият Путин, който още преди да се роди, с голи ръце е прогонил турците
04.03.2023 08:39
nedovolen написа:
Нашите джурнаглисти и гости са само едни лизачи на задници. Страх ги да споменат Русия и руснаци.
На втори март цяла нощ рових в нета да открия как преди 145г ни е помогнал шести хамерикански флот и 93-а въздушно преносима дивизия. Не открих нищо.
Някой да е открил.
:)))



Искам София да се казва Путинград, защото Путин е нашият нов господ.
Искам на 3 март догодина да станем част от Русия.
Краси иска същото, нали, скъпи?
цитирай
10. leonleonovpom2 - Добре ще е София да се преименува на ...
04.03.2023 09:59
Добре ще е София да се преименува на Атлантическа ценност, като препоръка за работещите в областта на празниците и преименуванията, тези ,с нелегалните псевдоними! Това е важна и отговорна професия, равна на тази на депутатите!
И ще се мотивираме Там, процентно , любителите на Атлантическите ценности са най много, в сравнение с кой да е друг град по света! А ето някои Атлантически ценности Имение в Атлантика като она генералисимус- ЗелКОНски/ Да му честитите именния ден-конски Великден е Друго- банкова сметка в Атлантическа банка, а не Българска Тя е гадна, много Българи има в нея, не са атлантици И тем подобни вкусотии, атлантически Друго е българските пари да се управляват от атлантици
А може и град Сталинкин! На Сталинка Георгиева! Това е много хитър финт, от Путин ще спечелите само безплатни крошета! Смъртоносни Вие тъпанари ли сте? Не, фини, изискани хора сте!Джендъри, както се вижда
А от Сталинка- Ще засипе Сталинкин град с пари от Световната банка, няма да ги дава на Украйна, откъде накъде?А, като я изритат оттам, ще мислите за друг, печеливш вариант За какъв чемер тогава градът да носи името и Ако я пипнат в далавери като гъркинята, може и кръстниците да дръпнат тогава, да не са се облажили с тази работа?С каква цел са преименували града на корупционерка? А сиктир, с нея веднага си отива и името, взели сте мерки веднага, даже сте предупредили ,че е по далаверите!
Мислете бе, не само партизански псевдоними! Всичка ви знаят стоката, като Киркор шпионина, всички знаят, на кой етаж живее! Няма нужда да го издирва полицията или Интерпол! Като него сте!
цитирай
11. kvg55 - До 5. dupedalo
04.03.2023 10:25
Щом си "твърдо", значи и твърд ще ти влезе. Дори през гащите.
цитирай
12. kvg55 - До 6. blackpredatorka
04.03.2023 10:34
Ех, господи! Не чуваш молбата ми.
Какви "историци, какви "половината българи", какви пет лева?
Под теб "8. iw69" ти го е обяснил.
Щяхме да сме българските "кюрди" без Руско–турската Освободителна война.
цитирай
13. kvg55 - До 7. nedovolen
04.03.2023 10:39
Скоро за 6–ти американски флот ще намериш, но за Руско–турската Освободителна война няма да намериш.
цитирай
14. kvg55 - До 8. iw69
04.03.2023 10:40
Много полезни идиоти на атлантиците сред нас, бе.
цитирай
15. kvg55 - До 9. dupedalo
04.03.2023 10:44
Стига си срал глупости и простотии!
Напълни си гащите – (5. dupedalo - Краси, ама аз си вдигнах гащите, след като се изпишках в прослава на русия! Аз съм твърдо за 3 март).
цитирай
16. kvg55 - До 10. leonleonovpom2
04.03.2023 10:49
Уместни и навременни предложения.
Ама не знам коя държавна институция се занимава с именуванията и преименуванията за да я сезираш.
Така ще се приобщиш и дадеш своя принос към Атлантическата идея.
цитирай
17. leonleonovpom2 - А, сакън, Краси! Аз тази инсти...
04.03.2023 12:57
А, сакън, Краси!
Аз тази институция няма нито да я сезирам, нито пък - да ясеквестирам!
Аз само давам умни предложения на нуждаеши се от тях!
Ако съумеят, да ги използват рационално- техни са!
цитирай
18. mt46 - Да,
04.03.2023 20:18
руснаците са ни братя-славяни...
цитирай
19. kvg55 - До 17. leonleonovpom2
05.03.2023 09:03
А–а–а! Бягаш от отговорност за евроатлантическото ни бъдеще.
Ще ти се потърси сметка, да знаеш.
цитирай
20. kvg55 - До 18. mt46
05.03.2023 09:04
Да!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kvg55
Категория: Забавление
Прочетен: 5756245
Постинги: 2808
Коментари: 25799
Гласове: 34181
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031