Прочетен: 1493 Коментари: 6 Гласове:
Последна промяна: 10.01.2023 07:13
Известно е, че откакто генерал Армагедон застъпи в наряд, в Незалежната изгасна електричеството. Това създало проблем при съхраняването на произведения на изкуството, особено картини, архивни ръкописи и други такива скъпоценности от културно естество, които изискват специални – температура, влажност – условия на съхранение, за да не се повредят. А такива условия се създават с апаратура захранвана с електричество.
Бомбардировките също заплашват произведения на културата от унищожение.
Братска Полша, без каквито и да е задни мисли разбира се, веднага се притекла на помощ.
"Заместник–министърът на културата и националното наследство Ярослав Селин по Радио Полша говори за проекта, съобщава Укринформ", пише полският Czasebiznesu.pl.
Аз обаче не открих никаква информация "за проекта" в Укрінформ.
Така че, поляците може и да си съчиняват.
"Подготвили сме складове в библиотеки и музейни архиви, готови да приемат движими колекции, ако украинците решат да ги евакуират", изхвърлил се Селин и даже се похвалил, "че картините на художника Яцек Малчевски са били пренесени от Художествената галерия в Лвов в Националния музей в Познан за съхранение, където сега са изложени".
Картина от полския художник Яцек Малчевски
Но все пак отбелязъл, "че в момента украинците не са склонни да го направят и полагат големи усилия да преместят културни ценности в сигурни убежища в Украйна", каквито "обаче в Украйна има малко такива безопасни места, защото руските атаки са насочени към цялата територия на Украйна", подчертал заместник–министърът.
Надушват пшековете тези, които вече миришат на мърша. Нали са "хиената на Европа".
Така Четвероевангелието на цар Иван Александър за да бъде спасено също било изнесено от България след падането на столицата Търновград под турско в 1393–та година. И повече не се върнало у дома. Последно го притежава Британската библиотека. И не ни го дава.
Днес Британският музей съхранява повече от 8 милиона артефакта, които превръщат колекцията му в една от най–големите и най–подробните на планетата.
Кралските поданици от Острова, които освен всичко друго обичат и да се шегуват със себе си казват, че в Британския музей има много малко британско. Шегата естествено е за тяхна сметка, тъй като почти всичко е откраднато при акциите на техни предшественици в други държави и територии. С разпада на Британската империя след Втората световна война настават десетилетия, в които една след друга страни по света зоват музея и правителството в Лондон да върнат заграбеното през вековете колонилизъм. Най–ярък символ на тази борба за връщане на откраднатото е спорът между Гърция и Британия за отмъкнатите от британски благородник мраморни статуи и релефни фигури от Партенона, наричани също "Мраморите на Елгин" по името на отмъкналия ги аристократ. Отмъкнатите артефакти са скулптури на богове, хора и коне, създадени през V–ти век преди новата ера, които са били неразделна част от Партенона и други сгради на Атинския акропол. Гърция е била окупирана поне от няколко нашественици през вековете, но единствено Британия е обвинена във вандализъм спрямо Партенона, извършен от дипломата лорд Елгин (Томас Брус, седми граф на Елгин).
"Щом чуя думата култура, свалям предпазителя на моя "Браунинг". Тази реплика от пиеса във възхвала на нацистите, написана от световно неизвестния драматург Ханс Йост, често се приписва на Херман Гьоринг (според някои я е произнесъл Гьобелс!), на български стана известна в римувания ѝ вариант : "Щом чуя за култура, се хващам за кобура".
Предполага се, че вторият човек след Хитлер в нацистка Германия е бил твърде далеч от духовното, за разлика от интереса към материалното. Но съвсем не е така. Гьоринг със сигурност се е хващал за кобура си всеки път когато се е натъквал на ценно произведение на изкуството, за да го открадне. Британците, естествено, правят почти същото в своите околосветски колониални кампании.
На Нюрнбергския процес Гьоринг промълвява с половин уста, че "по време на война всеки плячкосва по малко". Наистина по малко!
Сега също е война.
"НАТО всъщност призна поражението на Украйна, но възнамерява да върне средствата, инвестирани в конфликта. Затова Варшава предложи на Киев да вземе произведения на изкуството за съхранение.
Особено остро на този фон беше предложението на заместник–министъра на културата и националното наследство на Полша Ярослав Селин за съхранението на украински културни ценности. Според изданието това означава началото на открито разделение на Украйна", пише Иван Петров в Glavny.tv.
Заместник–министърът на културата и националното наследство на Полша Ярослав Селин
"Изданието" е «Свободная пресса», в което Александър Ситников е публикувал статия със заглавието "Дележът на Украйна започна : Полша иска от Киев произведения на изкуството за "съхранение".
https://czasebiznesu.pl/polska-jest-gotowa-ratowac-dobra-kultury-z-ukrainy/
https://www.standartnews.com/svyat/kak-britanskiyat-muzey-se-prevrshcha-v-khranilishche-na-pozorna-plyachka-481980.html
https://glavny.tv/last-news/russia/pensionerov-v-rf-zhdet-rekordnaya-indeksatsiya-posle-yanvarya-2023-goda/
https://svpressa.ru/war21/article/357801/?rss=1&utm_source=yxnews&utm_medium=desktop
Тагове:
Исус Христос – истинска историческа личн...
Страшно аж жуть....:))))))!!!!@@@@!!!!
:)))
:)))
10.01.2023 17:39
Къде е дупедалов да го наритам?
Самата обективна истина е.