Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.08.2022 16:01 - © Самоунищожението на западната култура
Автор: kvg55 Категория: Забавление   
Прочетен: 2011 Коментари: 14 Гласове:
10

Последна промяна: 28.08.2022 16:03

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
28.08.2022г.

image
     От либерастията на Запад има целенасочено унищожаване на културата, а с това и на разумния човек, твърди Агния Кренгел във "Фонд стратегической культуры".
През 2012 година спектакълът на Литовския национален драматичен театър "За представата за лицето на Божия син", поставен от италианския режисьор Ромео Кастелучи, се отличава с "творческа находка". По време на постановката на сцената има двама актьори : единият играе ролята на възрастен баща, страдащ от дрисня, другият – синът, който се грижи за баща си през цялото представление. Действието се развива на фона на репродукция на лицето на Христос от картината на Антонело де Месина "Спасителят на света". По средата на представлението, когато бащата и синът напускат сцената, кафява течност, подобна на човешки екскременти (лайна), се разлива върху лицето на Христос на потоци.
image

Сцена от театралната постановка 

Отвратителното богохулство възмути обществото, дори преди премиерата във Вилнюс имаше протести, представлението беше осъдено от някои литовски политици, които призоваха за бойкот, но представлението все пак беше показано.
А предизвикващият гадене спектакъл е показван в много театри в Европа.
image

Серджо Скарлатела като любящо внимателния син в "За представата за лицето на Божия син

"Трябва да потиснете усмивката : шоу, което е загрижено обсебено за движенията на червата, представено като част от експерименталния фестивал Spill. Но въпреки всички предварителни предупреждения за шок–ужас от фекалното претоварване на шоуто, открих, че съм леко отегчен, отколкото морално възмутен от едночасовата продукция на Ромео Кастелучи, коментира представлението Майкъл Билингтън в The Guardian.
Ситуацията е доста фундаментална. В девствена бяла италианска квартира син се грижи за баща си, който има сериозна инконтиненция; и първоначално има нещо трогателно в готовността на сина да разчисти бъркотията на баща си, да изхвърли памперсите му и с любов да почисти дупето му. Но преобръщането на ролите, при което синът става родител–защитник, а бащата се връща към второто детство, е очевидно и действието застоява от повторение, разказва сюжета на спектакъла автора на статията.
През последния четвърт час шоуто става наистина спорно. В задната част на сцената има увеличено изображение на лицето на Исус от картина на Антонело де Месина. След като синът, който разчиства лайната, се качи и целуна устните на портрета с вик "Исус, Исус", гигантското, подобно на мембрана платно започва да се тресе и да се извива и в крайна сметка да бъде разкъсвано от сенчести фигури, очевидно размахващи ножове и горелки. Докато лицето се разтваря, виждаме огромни букви, които обявяват, че "Вие не сте моят пастир". Но накрая думата "Не" изчезва и прожектиран образът на Исус се връща, само че този път с екскрементален поток, изливащ се от дясната му очна кухина".
Това не е единствената модерна духовна храна на западняците.
Публиката беше нахранена и със спектакъла "Пикник на Голгота" от аржентинския режисьор Родриго Гарсия, при което хиляди католици излязоха на протест по улиците. Гарсия представя християнската иконография в образи на ужас, той сравнява Христос с терорист. "Без християнофобия", "Не пипайте моя Христос! ", "Франция е християнска държава и трябва да остане такава" – с такива плакати протестираха католиците. Франция обаче май вече не е християнска държава … .
image

Пиесата вече предизвика протести в Париж, съобщава BBC News 

Призовавайки за сдържаност, католическият архиепископ на Тулуза каза, че пиесата "осквернява вярата на много вярващи". Авторът ѝ, роден в Аржентина, казва, че намира за "здравословно", когато хората заемат позиция.
Друг високопоставен католически духовник, епископ Доминик Рей от Фрежус–Тулон, осъди това, което според него е изобразяването на Христос от Гарсия като "луд, куче, пироман, месия на СПИН, дяволска курва, не по–добър от терорист".
"Намирам за здравословно да видя хората да заемат позиция и да кажат, че не им харесва, дори ако това, което показвам, е само отражение на онова, което е пред очите ни всеки ден, но никой не желае да го види", цитира автора френският вестник La Depeche.
Но всички шокиращи демонстрации на деструдо (термин от психоанализата, желанието за самоунищожение) бяха надминати от богохулната постановка на пиесата "Тялото на Христос" в театър "Хитирио" (в Атина) през същата 2012 година. Режисирана е от албанския режисьор Лаертес Василиу; Исус и апостолите са представени в пиесата и поставени като хомосексуалисти. Около триста души се опитаха да влязат в театъра, за да попречат на премиерата, но полицията ги прогони със сълзотворен газ. Сблъсъците между гръцки християни и полицията се повториха няколко пъти, след което постановката беше свалена от репертоара. Заличават се нормите, размиват се границите между доброто и злото, моралното и неморалното. На режисьорите в "християнска" Европа вече постоянно им идва на ум да изследват границите на позволеното в областта на вярата.
За нравствена се счита "толерастията", което не е нищо повече от култ на толерантност към злото, който замени културата. "Толерастия" се набива и в детските глави. Пример : Театрална постановка на "Пепеляшка" в Минеаполис е отменена "след внимателно обмисляне и с постоянен ангажимент към многообразието, равенството и включването на малцинствата" (неподходящо за "толерастите" е, че пиесата включва 98% бели актьори). Ами ако децата си помислят, че в стара западноевропейска приказка не може да е иначе? А това означава, че с възрастта няма да повярват във възможността за съществуването на черна Анна Болейн, черна Анна Каренина, черна Маргарет Анжуйска и други исторически личности и литературни персонажи, които толерастки са длъжни да почернеят?!
Или ето още един пример : Директорът на театралния център "Олни" в Мериленд, Марсия Милгром Додж, избра за ролята на Красавицата в "Красавицата и звяра" чернокожа моделка с "положително тяло" (патологично затлъстяване), която се хвалеше на всеки ъгъл, че е лесбийка. Толерастия!
image

Театрална постановка на "Красавицата и звяра" в театралния център "Олни" в Мериленд, Съединени щати. Красавицата е вдясно 

На 25 август шекспировия театър «Глобус» в Лондон представи спектакъл с "небинарната" (не жена, не мъж) Жана д"Арк. В анонса на пиесата френската героиня е спомената с местоименията "те" и "тях". Пиесата е написана от някой си Чарли Джоузефин, също небинарен, хм, човек. Франк Фуреди, почетен професор по социология в университета в Кент, каза, че подобна интерпретация "не отговаря на историческата реалност, тя е ограбване на историята с цел легитимиране на случващото се тук и сега". Но какво означава история, изкуство, култура, литература, демография, когато "куиър общността" прокарва своя фетиш – така нареченото джендър разнообразие! 
image

В Оксфордския университет (най–старият на Британските острови) музикалната нотация и класическата музика бяха обявени за "расистки". Според британския The Telegraph някои преподаватели смятат, че университетската учебна програма насърчава "идеите за превъзходство на бялата раса" : твърде много Моцарт и Бетовен, които не само са били бели, но и цинично композирали музика в "периода на робството". Предлага се ученето на клавиатура или дирижиране да не е задължително, защото всичко това "се концентрира върху бялата европейска музика", която е "пропаганда на бялата хегемония" и може да причини голям дискомфорт на учениците с различен цвят на кожата. В същото време се предлага да се премахне музикалната нотация от учебната програма, тъй като учителите обръщат твърде много внимание на европейското музикално наследство и "бялата култура". Оксфорд обмисля да наблегне повече на "не евроцентричните" музикални традиции като хип–хоп, джаз и "африканска музика и музика на африканската диаспора".
Един идиотизъм следва друг. Северното училище за модерни танци, което е част от Лондонската консерватория за танци и драма, предефинира "елитарната форма на изкуство" : "Това е много специфична форма, изградена върху специфичните идеи на белите европейци и форми на тялото, които често отблъскват млади хора, които не отговарят на този естетически идеал", – казва ръководителят на бакалавърския отдел на консерваторията Франческа Маккарти. Тя също не харесва половите различия в терминологията : "балерина" за жените и "танцьор" за мъжете: трябва да се използват неутрални по отношение на пола термини, както и местоимението "те".
"Германски издател изтегля книгите за Винету на фона на спор за расови стереотипи", изнася отново The Guardian. Става въпрос за издателството "Ravensburger Verlag", което по този начин реагира на разразилия се дебат относно изобразяването на индианския характер в детските книги – издателството е обвинено в расизъм и културно присвояване.
image

Пиер Брис като Винету, 1963 година 

Романите на Карл Май са толкова популярни, че дори нацистите се въздържат да ги забранят, въпреки опасенията относно начина, по който се възприемат като противоречащи на техните расови идеали, като прославят цветнокожите. Говори се, че дори Адолф Хитлер им е бил фен.
Но разгорещеният дебат в социалните медии по–специално обвини книгите за Винету в възпроизвеждане на расистки стереотипи, произхождащи от колониализма, както и в културно присвояване в изобразяването на черти на коренното население на САЩ.
image

Героят от моето детство, великият Гойко Митич. Най–добрият индианец на всички времена 

"Снимали сме много пъти в България. Снимали сме на Камчия, на Балчик, към Бургас. Много снимки сме направили в България – чудесна природа. Това също е помагало да ги използваме като индиански терени", споделя актьорът пред БНТ.
"Джоко Росич? Как да не го знам! Знам го. Ние сме снимали филм за германската телевизия. Мисля по Карл Май. Бяхме на река Амударя … към Афганистан. Много хубав човек беше Джоко Росич", спомня си сърбинът за своя също легендарен у нас сънародник.
image

И днес на осемдесет и две 

Целият този шабаш отдавна не е отделен "изблик" на глупост и мракобесие. На Запад има целенасочено унищожаване на културата, а с това и на разумния човек.

https://www.fondsk.ru/news/2022/08/24/samounichtozhenie-zapadnoj-kultury-57018.html
https://www.theguardian.com/stage/2011/apr/22/concept-of-the-face-review
https://www.bbc.com/news/world-europe-15752989
https://www.theguardian.com/world/2022/aug/23/german-publisher-ravensburger-verlag-pulls-winnetou-books-racial-stereotyping-row
https://bnt.bg/bg/a/ekskluzivno-aktort-legenda-goyko-mitich



Тагове:   България,   Атина,   Париж,   Франция,   хитлер,   Аржентина,   индианец,   спектакъл,   бнт,   СПИН,   Винету,   Адолф Хитлер,   САЩ,   Русия,   Западът,   Европа,   балерина,   култура,   Исус Христос,   Тулуза,   унищожение,   гойко митич,   Джоко Росич,   Жана дАрк,   вилнюс,   толерастия,   Оксфордския университет,   Красавицата и Звяра,   либерастия,   Карл Май,   божият син,   The Guardian,   28 август,   BBC News,   Агния Кренгел във Фонд стратегической культуры,   Литовския национален драматичен театър,   За представата за лицето на Божия син,   италианския режисьор Ромео Кастелучи,   лицето на Христос от картината на Антонело де Месина Спасителят на света,   експерименталния фестивал Spill,   спектакъла Пикник на Голгота,   аржентинския режисьор Родриго Гарсия,   Фрежус–Тулон,   френският вестник La Depeche,   Тялото на Христос,   Пепеляшка в Минеаполис,   театралния център Олни в Мериленд,   шекспировия театър «Глобус» в Лондон,   Моцарт и Бетовен,   на Камчия,   на Балчик,   към Бургас,   Амударя … към Афганистан,   шабаш,


Гласувай:
10


Вълнообразно


1. iw69 - Колтурата
28.08.2022 16:19
на Запада е от естетическа гледна точка по-скоро расистка, базирана на колониализма антикултура.
A върха на антикултурата са американските музикални и филмови буламачи.
цитирай
2. hater - Ти си един вонящ путински плъх, който пропагандира путинските изчадия адови.
28.08.2022 17:45
iw69 написа:
на Запада е по-скоро расистка, базирана на колониализма антикултура.


Плъх си, защото триеш коментари. Нарочно пиша тук, защото говедаров също е путински отпадък, но никога не трие коментари като теб и го поздравявам за това.
цитирай
3. hater - А Гойко Митич наистина е велик. &...
28.08.2022 17:52
А Гойко Митич наистина е велик. "Бели вълци", "Следата на Сокола", "Синовете на Великата мечка", "Оцеола",,Текумзе"," Улцана"," Кръвни братя", " Апахи", има и още.
цитирай
4. kvg55 - До 1. iw69
28.08.2022 18:05
Западната култура е Велика, но се изражда. Както всяко нещо.
цитирай
5. kvg55 - До 2. hater
28.08.2022 18:09
Не си точен с квалификацията "путински отпадък". Аз съм неформален задочен съветник на Владимир Владимирович. Каквото му предпиша и той го прави.
И за "путински плъх" не си прав. Плъховете се крият в подземията на "Азовстал" и Киев.
цитирай
6. kvg55 - До 3. hater
28.08.2022 18:12
Да, в моето детство индианците бяха на голяма почит – книгите за индианци не се задържаха в селската библиотека – предаваха се от ръка на ръка.
цитирай
7. born - Хатърко
28.08.2022 19:35
Твоите коментари могат да се равняват по художествената си стойност само с писанията по стените на гаровите кенефи.
Известно е на всички тук менталното ти състояние, което е лечимо единствено с фекалните таблетки на Центъра Гомновоз. И с умерени дози *малце кютек*.
цитирай
8. missana - Гойко Митич си беше направо културист.
28.08.2022 20:37
На млади години ме вдъхнови да се занимавам и с културизъм. По едно време Гойко имаше съвместен филм с Дийн Рийд. Мисля, че филмът се казваше "Кръвни братя". Дийн Рийд умря млад и причината за смъртта му така и не бе изяснена.

Имаше един виц за Гойко Митич. Той спасява от смърт бледолика красавица при сражение между индианците и белите. И я пита: "А сега, какво ще правим?" Едно циганче седнало на първия ред в киното се провиква: "Да го духа, бате Гойко!"
цитирай
9. kvg55 - До 7. born
28.08.2022 20:53
Свети,
защо ограничаваш полето за творчески изяви само до гаровите нужници?
В градинката между Централна баня, ЦУМ и Джамията в столицата има нужник, отдавна затворен, който като гост на София съм посещавал. И там хатърковци се изявяваха.
"Фъ"–таблетките са по–ефикасни, когато се приемат от лайняната ръка на бае Коста.
цитирай
10. kvg55 - До 8. missana
28.08.2022 20:54
Да, помня го и Дийн Рид. Имам негова плоча.
цитирай
11. hater - Ей, путинска пуча въшко,
28.08.2022 22:29
born написа:
Твоите коментари могат да се равняват по художествената си стойност само с писанията по стените на гаровите кенефи.
Известно е на всички тук менталното ти състояние, което е лечимо единствено с фекалните таблетки на Центъра Гомновоз. И с умерени дози *малце кютек*.


Нали ти оня ден се обяви против триенето на коментари бе, малоумна маймуно? Не ме докосвай, че вониш на отпадъчните продукти на храносмилателната система на Бай Коста. Съвсем коректен коментар написах одеве на оня изрод ив, който плюеше пак по Америка, че била водила 15 войни, че от 1918 СССР е водил 42 войни, има подробен списък в нета. Но го е изтрил, защото е точно плъх.
цитирай
12. hater - Тая хламидия ли е светия, хахаха.
28.08.2022 22:33
kvg55 написа:
Свети,
защо ограничаваш полето за творчески изяви само до гаровите нужници?
В градинката между Централна баня, ЦУМ и Джамията в столицата има нужник, отдавна затворен, който като гост на София съм посещавал. И там хатърковци се изявяваха.
"Фъ"–таблетките са по–ефикасни, когато се приемат от лайняната ръка на бае Коста.


Безмозъчен цървул, който се прави на ботуша на Наполеон. Мишка, дето иска да я вземат за орел.
цитирай
13. kvg55 - До 11. hater
28.08.2022 22:38
Не се нерви бе, чоджум!
Съединените щати и Евроколхозът полека–лека дават фира. Трябва да свикваш.
цитирай
14. kvg55 - До 12. hater
28.08.2022 22:41
Забелязвам у теб влиянието на бае Коста от Центъра "GOMNOVOZ". Не е на добро.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kvg55
Категория: Забавление
Прочетен: 5868573
Постинги: 2832
Коментари: 26074
Гласове: 34384
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930