Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.08 07:01 - © Пак за художествено–творческата интелигенция
Автор: kvg55 Категория: Забавление   
Прочетен: 1191 Коментари: 10 Гласове:
8

Последна промяна: 09.08 07:19

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
09.08.2022т.

     Гост на Васил Върбанов в "Моят плейлист" е Ясен Петров – DJ, радиоводещ, поет
image

Писал съм за разпространеното сред българската художествено–творческа интелигенция, която няма нищо общо с категорията "интелектуалец", психично заболяване да се обругава реалния социализъм от висотата на професионалния им Хеликон и да си приписват лъжливи дисидентски заслуги или репресии срещу тях. В случая младокът говори само глупости.
Та това конусовидно образувание Ясен Петров, с уважение към талантите му, родено през 1967 година и което към 10.11.1989 година е бил на млечната възраст от 22 години каза :
"Истината е, че един от най–големите проблеми на държавата преди десети ноември беше, че хората нямаха достъп до култура", което смути дори водещия, който незабавно го прекъсна с въпрос за групата, чиято песен беше избрал, защото гостът беше на път да каже нова глупост.
Започна да говори нещо, което беше прекъснато и не се разбра от въпроса на водещия.
В потвърждение на думите му за компенсация след десети ноември ни заля една култура – нашенска и чуждестранна, в която нацията е на път да се удави в буквалния смисъл на думата.
Думата "чуждестранна" се свежда почти изцяло до us–американска, в частност холивудска.
Тази култура обаче смърди, защото е продукт на разлагащото се буржоазно общество.
Не само културата, ние възприехме цялостния модел на us–американския начин на живот, което ни опростачи и застраши националните устои на нацията. Да си спомним гърчеенето.
Видно от предложените от Петров изпълнители и песни в "Моят плейлист" музикантът няма предпочитания, а може би и познания, към Великата рок класика от 60–те, 70–те, та до към средата на 80–те години, а всеки музикант би трябвало да посочва поне една песен от нея.
"В края на осемдесетте години не беше време, ако не си син на партийно величие или поне кандидат–член на ЦК, ще отидеш да следваш [отишъл със стипендия да следва в Гърция], там те ходеха да следват в Москва, което разбира се отрази и на икономиката в последствие", продължава да плеще глупости гостът, нагазвайки и в икономиката.
Кои са "те", "дето ходеха да следват в Москва"? Това бяха отличниците и проявяващите талант. Имам примери с мои съученици. Също и комсомолски активисти, но не посредствени.
С майка биолог и журналист, главен редактор на тогавашното списание "Наука и техника за младежта" и баща биолог в институт на БАН се уредил със стипендия за следване в Гърция?!
А как са се отразили на икономиката училите в Съветския съюз? Ами Сашо Дончев е завършил там – герой на капиталистическия труд, преуспяващ бизнесмен, прогресивен либертарианец; И Красен Станчев е завършил в съветската страна – основател на Института за пазарна икономика (ИПИ) и първи изпълнителен директор, доцент в Софийския университет "Свети Климент Охридски", управител на КС2 ЕООД, народен представител.
Достойни строители на модерната пазарна икономика в Отечеството.
"Държава в която Лили Иванова е мегазвездата на българската попмузика 45–50 години за мене няма да загине. Нямам нищо против нея. Но не може ли за това време да се появят и други. Проблемът е, че не се интересуваме. Не се интересуваме от света около нас, вторачени сме в собствената си паничка и консумираме това, което ни се предложи. Не искаме да отворим очите си, може би защото, ако ги отворим ще видим, колко много неща изпускаме", пак се опитва да философства, ама не му се получава на DJ–ят, радиоводещият, поетът.
Българинът изпуска много неща, защото не може да си ги позволи финансово. Аз също.
Трябва ли наред с Лили Иванова да изброяваме другите любими на българския народ естрадни изпълнители. Не е необходимо. Те все още пеят и радват публиката. А рок групите?
Вярно е, че моите музикални предпочитания са приключили в средата на 80–те години на миналия век. Но моят 30 годишен син харесва някой си ALI. Заедно с "Форинър" и рок легендите от 60–те, 70–те и 80–те години. Харесва и "Черната овца", а като ученик лудееше по "Меноуър". Радвам се, че успях да го приобщя да слуша здрав жизнерадостен рок.
Самият Петров е пример на ограничеността, за която говори. Не гледа ли така наречените музикални формати, които вървят по телевизиите. Има млади таланти. Въпросът е, че ги няма композиторите от социализма със собствен стил. Една песен за "Евровизията" не можем да създадем. А гласове има. Но подражаването на us–американската чалга ги обезличава. Което и младо момиче да попиташ в какъв стил предпочита да пее, отговорът е : "аренби".
Абсолютно нищо не разбирам от теорията на музиката, стилове в нея и прочие. Дори не винаги знам песните които слушам по Радио 1 Рок на коя група са. Малко знам и за рока и рок групите. За мен "Слушането на музика е висше душевно удоволствие", съм написал в Книгата Но в случая просто това чувам – "аренби". Да не би това да е най–лесният за пеене стил?
"Тези неща … в България ги е нямало ["Стената" на Пинк флойд, метъла] … Ние изведнъж ни се струпа всичко в началото на 90–те и затова слушаме чалга".
Къде е живяло това софиянче, израсло на площад "Славейков", според сайта "9 месеца"?
Аз като студент в Свищов през 1981–ва година си купих от железарския магазин касета, която съдържаше "Another Brick in the Wall" и още Sympathy, Highway Star и прочие рок парчета.
Имам ВЕФ 206 от 1977 година
image
, още работи, който на къси вълни хващаше дива рок музика – "Метроном–а" – отделно Белград и Скопие ("Три гонга") и други радиостанции.

А чалгата е културата, която гражданите на социалистическа България нямаха възможност да слушат, и която така жадуваната от Петров демокрация ни даде. Лично Васил Найденов съм чул да се оплаква, че чалгата го изместила от музикалното пространство.
И в тази връзка на страница 35–та
image
от Книгата съм написал :

"Естрадните ни певци се жалват, че попфолкът ги изместил от сърцата на публиката. Е, вдигайте двата пръста и пейте : "Комунизмът си отива". Затова предпочитам да ги слушам какво пеят, а не какво говорят за миналото си".
А това "Ако трябва да бъда честен", за което съм писал, ме отчая. Абе, Петров, според теб трябва ли да бъдеш винаги честен? На какво де дължат твоите съмнения в такова поведение?
И въпроса на сложния говорещ към простия слушател "Разбираш ли?", както и паразитните изрази "ужасно много, страхотен, готино, кефя се" говорят за беден речник и простотия.

https://bnt.bg/news/yasen-petrov-v-moyat-pleilist-300806news.html




Гласувай:
8


Вълнообразно


1. nedovolen - Само от номера на програмата е ясно ...
09.08 08:24
Само от номера на програмата е ясно какъв е госта и водещия.
:)))
цитирай
2. kvg55 - До 1. nedovolen
09.08 09:25
Е, "Моят плейлист" е интересно предаване за меломаните. А и БНТ–то не е съвсем за изхвърляне.
цитирай
3. mt46 - ...
09.08 11:51
Чалгата и рапът изместиха стойностната поп и рок музика...
цитирай
4. kvg55 - До 3. mt46
09.08 12:16
Да, напълно споделям. Рапа също не го понасям. Дължи се на упадъка на буржоазното общество.
цитирай
5. sorossadistfucking - ВЕФа...95лв или 100лв бяха много пари, но...
09.08 15:50
Но ако искаше да слушаш развален български език от чужденци или родоотстъпници, трябваше да имаш Веф. Най-пълен набор от вражески за България станции. Най-чисто вървеше, почти като Хр.Ботев, радио Дойче Веле, обедното предаване от 12.20ч.. Най-лошо бе чуването на нашите журнал-просяци от Свободна Европа...
Баща ми раздразнено ме питаше: Що ги слушаш? Шъ бягаш ли?
...
Толкова години минаха.
А днес некво робо-лале, четейки и диспутирайки постоянно с ВенциВалери, предизвикал чувствата му. Ми така е, влизал си в диспут с Дявола/Сатаната. Ми той Господ, що е господ - не контактува с дявола...
Оня чел дедо Венци за да го разобличава и му търси ахилеса...
Хе-хе, стари нрави: идно времи и яс, те тъка слушАх свубоднъ ивропъ...за да ги разоблича...
цитирай
6. kvg55 - До 5. sorossadistfucking
09.08 17:25
Радиоприемникът струваше 95 лева. От казармата бях пенсиониран за една година по болест. С две пенсии си го купих. Слушах музика, пропагандата – не.
Брат ми имаше малко транзисторче "Койо", също хващаше добре западни станции.
цитирай
7. missana - Истината е, че у нас никога не е имало художествено-творческа интелигенция.
09.08 21:28
При комунизма нямаше такава по понятни причина. След 10 ноември 1989г. си съчиниха такава, за да имат хора за десидентски закуски.
цитирай
8. kvg55 - До 7. missana
09.08 23:14
Точно при социализма ги наричаха художествено–творческа интелигенция – писатели, художници, композитори, певци, артисти и други творци.
Живков флиртуваше с тях.
Създадоха се безценни творби – литература, музика, филми.
цитирай
9. missana - В областта на литературата по време на соца
10.08 01:46
"създаденото" е повече от скромно. За музиката и живописта ми е още по-трудно да преувеличавам постигнатото. Няма да отрека, обаче, някои сполучливи карикатури на Живков. А що се отнася до филмите - у нас, както тогава, така и сега те са пълна трагедия. Всеки турски сериал с актьорската си игра стои класи над играта в родните филми. Щом един Стефан Данаилов бе тачен като актьор при соца, нямам какво повече да кажа. Стефан Данаилов, Коста Цонев и сие за нищо не ставаха в киното!
цитирай
10. kvg55 - До 9. missana
10.08 08:21
Изпадаш в нихилизъм.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kvg55
Категория: Забавление
Прочетен: 2308631
Постинги: 1795
Коментари: 17067
Гласове: 28185
Архив
Календар
«  Октомври, 2022  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31