
Прочетен: 704 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 30.03.2022 13:07


В "Библиотеката" на 27-ми март гост беше Христо Мутафчиев – посредствен актьор и много амбициозен човек – на 52 години вече му е издадена биография
И не е съвсем "един от най-обичаните български актьори", както го представи водещата.
Преди да се раздума с председателя на Съюза на артистите в България, водещата Анна Ангелова предостави ефира на Ангелина Грозева накратко да обобщи "Кои спектакли по кои литературни произведения можем да видим на сцената днес".
Сред романите представени на българската театрална сцена Грозева спомена и "Фермата на животните"
от Джордж Оруел
, "в която се говори за опасността от тоталитарния режим на съветския лидер Йосиф Сталин", просвети ни в идеите на Оруел репортерката.
"Фермата на животните" излиза от печат през 1945 година, когато Никита Хрушчов все още не е генерален секретар на КПСС и XX конгрес на КПСС още не се е състоял.
Внушението, че в романа се визира действителността в Съветския съюз и личността на Сталин, произтича от "Бележка към текста " [на романа] от Питър Дейвисън.
Както показа бъдещето, в двата си най-популярни романа и особено в "1984", писателят е прозрял днешното буржоазно общество.
Стефан Цанев [в текста на моноспектакъла "Плач на ангел"] му "казал" : "Христо, на този народ му трябва една малка спретната диктатура", подсеща го водещата.
И тук Мутафчиев изнася една апология за Стефан Стамболов : "Малка спретната диктатура е било и по времето на Стефан Стамболов. И тогава сме успяли да запазим границите на държавата си, да направим лева конвертируема валута, златния лев тогава да бъде наистина конвертируема валута и същия тоя Стефан Стамболов, който не е допуснал руски крак да стъпи в България, нали. Така че, понякога от тази така "малка спретната диктатура", което означава руските шпиони на бесилката пред президентството, пред върбата, която е там, и да не позволяваме на чужди интереси да унищожават нашата идентичност".
Дали последният почернен израз не се отнася за us-американската културна инвазия в нашето общество, довела до видиотяването му? Едва ли. Опази го боже от такива еретични мисли!
Непознаването на историята води до идеализирането ѝ или до тоталното ѝ отричане. Това е характерно за семплите хора, в каквито се превърнахме в буржоазното общество, в което живеем. Затова глупаво идеализираме буржоазна (и фашистка) България и отричаме тотално социалистическа България. Отричайки миналото, убиваме народа и държавата ни.
След апологията гостът се отплесна да говори за българското : "ние копнеем за български текстове; ако искаме децата в пограничните райони да не говорят турски, сръбски … могат да дотират [държавата, министерството на културата] театъра да произвежда литература, да произвежда български спектакли, българска драматургия, българска музика, и да я поднася, след като вече е дотирана, да я поднася във всички читалища в пограничните райони, в които живеят също българи". Слушах, слушах с надежда и упование за възраждането на родното, на българското до момента, в който Ангелова показа една глава от биографията му, озаглавена на английски
и която водещата произнесе на английски. Тука си спомних думите на Паисий : "О, неразумни и юроде! Защо се срамуваш да се наречеш българин и не четеш, и не говориш на своя език?". В случая с биографията – Защо не пишеш на български бе, говедо?
"Ми аз казах преди малко – Не е време за революция, а е време за еволюция. Смятам че духът [на поета] е жив. Трябва просто да осъзнае, че трябва да еволюира. Защото всяка революция води до разпад, неминуемо. Въпроса е как ще съградим после този разпад. И дали имаме хората, които имат способността, капацитета и компетентността да съградят нещо от този разпад". То се видя какви способности имаме. Разтурихме социалистическа България и съградихме държава на мафията и корупцията. За такова нещо народът казва : Разтури къща – направи колиба. Оказа се че буржоазията няма капацитета и компетентните хора да управлява успешно България, затова сега вървим към етническо изчезване и ликвидиране на държавата.
И какво би казал този невежа за "разпада" предизвикан от US-Американската революция, Великата френска революция и Великата октомврийска социалистическа революция. Глупак!
Подсмърчането за Украйна не подмина и церемонията по връчването на годишните награди "ИКАР 2022". Познатата ни от "биографията" Теа Денолюбова : "Добър вечер! Честит празник! Свобода за Украйна!". От кого е покорена Украйна, че да настояваме за освобождението ѝ? Нали руснаците вече отстъпват, питам и отговор не чакам.
Професор Николай Йорданов : "Днес, особено днес, на фона на варварски сринатия театър в Мариупол, в Украйна, театърът се превръща в по ярък символ на човечността …".
Подразбира се, че театърът е сринат от руснаците. А това че е бил използван от нацистите за прикритие е досадна подробност, която премълчаваме. Нещо повече. "Бомбардировката на театъра в Мариупол беше ли организирана от украинските екстремисти от "Азов", за да предизвика намеса на НАТО?", пише след анализ на фактите Макс Блументал в MRonline
А Николай Поляков се изхвърли като … : "Варварска агресия на Русия към независима и суверенна държава". А за варварството на украинските нацита в Одеса и Донбас мълчахме.
Много прости се оказаха тези български културтрегери, бе.
https://bnt.bg/news/mezhdunaroden-den-na-teatara-304180news.html
https://web.archive.org/web/20061212041856/http://www.orwell.ru/library/novels/Animal_Farm/english/eint_pd
https://bnt.bg/news/godishni-nagradi-ikar-2022-palen-zapis-na-ceremoniyata-304559news.html
https://mronline.org/2022/03/22/was-bombing-of-mariupol-theater-staged-by-ukrainian-azov-extremists-to-trigger-nato-intervention/
Тагове:
Украйна си признава огромните загуби във...
Защо Русия никога няма да бъде победена ...
The strike of the Russian armed forces o...
Антихриста в исляма.
:)))
