Прочетен: 899 Коментари: 4 Гласове:
Последна промяна: 06.12.2021 19:06
Тогава, в началото на четиридесетте години целият прогресивен свят със затаен дъх е очаквал победата на Съветския съюз над нацистка Германия. Битката е била на живот и смърт. "Провал на германския план за обкръжаване и превземане на Москва" : Това беше формулировката на "Совинформбюро", обявена от Левитан на 13 декември 1941 година :
Какво очаква днес човечеството от Руската федерация? По въпроса разсъждава Валерий Михайлов :
Не е тайна, че Обединеното кралство веднага след излизането от ЕС се сблъска с каскада от тежки кризи – от дивото покачване на цените на електроенергията и фалитите на енергийните компании до спирането на химически заводи и банален търговски дефицит.
Причината за последното е свързана предимно със сериозен недостиг на шофьори на камиони. Освен това, ако в началото на лятото недостигът беше 70 хиляди шофьори, то до есента той нарасна до сто.
Сега британското правителство инициира раздаването на 10,5 хиляди тримесечни работни визи, от които пет хиляди за шофьори, за да изглади кризата с празните рафтове около Коледа. Вярно е, че все още не е известно какво ще излезе от това : не всеки е готов да премине през бюрократично-контра-противоковидни кръгове на ада дори за обещаната заплата от шест хиляди лири – те ще могат да я получават до 90 работни дни. Мнозина казват, че "не искат да се преместят само за три месеца, за да улеснят британците да организират почивката си". Глупавото управление на острова, съчетано с последствията от "Брекзит", просто изостри и ускори кризата, ясно демонстрирайки какво могат да срещнат други страни в обозримо бъдеще : транспортът с камиони се превръща в глобален проблем.
Проучване на Международния съюз по автотранспорт (IRU) показа, че след като недостигът на професионални шофьори се сви през 2020 година поради ограниченията на Covid, той трябва рязко да се влоши отново през 2021 година.
Нещо повече, по-рано проблемът беше най-остър в страните от "златния милиард". Например в Германия вече не стигат 45-60 хиляди шофьори, а дефицитът само расте. Картината е още по-мрачна в Полша, където има недостиг на повече от 120 000 шофьори, до голяма степен поради факта, че много от местните жители са напуснали, за да смекчат дефицита малко по-на запад. Като цяло недостигът на шофьори в Европа се оценява на 400 хиляди. В Северна Америка положението е малко по-добро. Въпреки това днес в САЩ има недостиг на 60 хиляди шофьори, а в Канада числото се доближава до 40 хиляди.
"Шофьорската" криза досега е обхванала изцяло Британия и се готви да се разпространи в континентална Европа. Но в крайна сметка това неизбежно ще засегне и други страни.
Пандемията обърка картите съвсем. И това не е само усложнението на преминаването на границите, въпреки че това се превърна в сериозен проблем. Заедно с нея се появиха и други. Например, бяха необходими много повече така наречени доставчици от последната миля – хора, които доставят стоки директно до домовете. Тази услуга се развива активно сама по себе си, но пандемията и свързаните с нея ограничения стимулират процеса и отклоняват част от работната сила, която би могла да се занимава с по-сериозен транспорт, в тази посока.
Друг проблем е безумното раздаване на пари от правителствата на развитите страни към техните граждани. Броят на получателите на "хеликоптерни" пари в Северна Америка и Европа нарасна значително, а сумата, която получават, също се увеличи. На този фон трудната и не толкова високоплатена професия на шофьор стана още по-малко привлекателна.
Засега встрани от кризата остават Русия и Турция, които могат да тушират проблема.
https://ria.ru/20211010/voditeli-1753816313.html
Тагове:
© Америка, Америка в изпълнение на Джо Б...
© Два свята – и двата излишни
ДОРИ НА 85 МОГАТ ДА ТИ ОТНЕМАТ ДЕВСТВЕНО...
Ден за размисъл- Трети март