Прочетен: 689 Коментари: 4 Гласове:
Последна промяна: 01.10.2021 19:03
Вече десет дена (от 20-ти септември) всекидневно ни осведомяват за кораба заседнал край бреговете на местността Яйлата до Камен бряг :
80-метровият товарен плавателен съд "Vera Su", превозва торове и плава под панамски флаг. Корабът е с девет души екипаж, съставен от граждани на Турция и Азербайджан, собственост на турска компания. Турчин е и капитанът на кораба.
Инцидентът е станал по време на преход от Украйна за Варна. Според данните, регистрирани от системата за автоматично проследяване (AIS), той е поел курс, който го е отвел директно към скалистия бряг и плитчина. Същите данни показват, че в продължение на повече от два часа дежурните на кораба не са предприели никакви действия за промяна на курса, за да избегнат засядането. Корабът се е врязал в скалите със скорост около 7 възела (13 км в час).
Медиите редовно ни информират за това как ще бъде освободен корабът от засядането, за чието освобождаване министърът на транспорта е издал съответната заповед.
"Водолазна група ще направи оглед, за да се прецени как ще се действа за освобождаването на кораба. По-рано през деня от Районна прокуратура – Добрич обявиха, че започват проверка на причините за инцидента, който е станал след 01:30 часа тази сутрин", съобщава БНТ на 20-ти.
1:30 е нощ, а не сутрин, господа телевизионери!
На 29-ти пак БНТ съобщава : "Четиритонни котви – собственост на военноморските ни сили, ще бъдат закачени за заседналия кораб край Камен бряг днес, за да се избегнат още щети по корпуса. Операцията по изтеглянето на заседналия кораб край Камен бряг е временно спряна заради лошото време". То занапред времето ще става все по-лошо, така че корабът … ?.
Направен беше опит за разтоварване на товара, което доведе до изсипване на тор в морето :
От видео кадри, разпространени във "Фейсфук" от специализираното издание Maritime.bg обаче се вижда, че торът, който е в насипно състояние, се изгребва с кофа тип "щипка", от която в голямата си част се изсипва в морето. Кадрите показват и отвяване на товара към сушата. Целта на акцията е да се отнеме поне половината от товара от 3300 тона азотни торове, за да може да се вдигне носът и да се премести корабът.
Съобщават, съобщават за какво ли не, но никой не казва, защо капитанът на "Vera Su" все още не е арестуван и разпитан, за чий е навирал кораба по тъмницата в скалите, където е видно, че няма пристанище. Да не би да е искал да разтовари нещо контрабандно?
Президентът коментира ситуацията със заседналия кораб така : "Корабът е една картина на безхаберието в продължение на десетилетия по отношение на морското спасяване. Докато бяха заети да приватизират флот, да концесионират пристанища, да драгират за стотици милиони с неясни договори и неясен резултат, ето това е което виждане в момента … Никакви процедури по отношение на морското спасяване, разкапана техника и никаква организация. Като казвам процедури – има международно право. Не може българската държава изведнъж на абордаж да вземе този кораб, ние не сме пиратска страна. Има си ясни задължения на застрахователя, на собственика на кораба".
Ние не сме пиратска страна, господин президент! Ние сме безхаберна страна, което сте забелязали! Която не се интересува, кой какво прави на територията ѝ.
https://www.segabg.com/hot/category-bulgaria/prezidentut-za-krizata-vera-su-ne-sme-piratska-durzhava
https://www.dnevnik.bg/zelen/2021/09/28/4258443_nai-goliamata_jertva_na_zasednaliia_korab_krai_iailata/
Тагове:
© Сензацията – допинг за българския журн...
Как Европа отново клекна пред мощта на Р...
Розмарин – универсалната билка, преобраз...
За настоящи и бъдещи историци :)
Да бе заседнала край Одеса или Флорида, щяхме да видим международно право.
Като лъва в гората /пардон, саваната/ - първо реже, после брои...
:)))