Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.02.2021 07:01 - © Изнудването като евроатлантическа ценност
Автор: kvg55 Категория: Забавление   
Прочетен: 1935 Коментари: 12 Гласове:
13

Последна промяна: 17.02.2021 07:05

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
17.02.2021г.

     С жп коловоз като в Западна Европа балтийските железници може да не са необходими на никого, защото ще станат несъвместими с железниците на Руската федерация :

image
Управниците на Естония, Латвия и Литва – министър-председателят на Естония Юри Ратас, министър-председателят на Латвия Крисианис Каринс и президентът на Литва Гитанас Науседа отправили нещо като ултиматум пред чиновниците от Съвета на Европейския съюз :

image
Те настояват Брюксел да отпусне пари за един от най-големите инфраструктурни проекти в региона – железопътната линия "Rail Baltica", в противен случай заплашват да блокират разпределението на парите в Европейския съюз за борба с "пандемията" като откуп.

Тримата пишат, че това ще осигури гладкото ратифициране на така нареченото решение за собствените ресурси в трите държави.
От балтийските столици е изпратено писмо до Антонио Коста, министър-председател на Португалия, който председателства на ротационен принцип Съвета на ЕС, с предложение за отпускане на 1,4 милиарда евро от бюджета на ЕС за финансиране на проекта. "Rail Baltica" трябва да свърже Литва, Латвия и Естония с други държави-членки на ЕС, използвайки високоскоростни влакове, "дори ако трябва да забавят [ЕС] фонда за икономическо възстановяване като откуп", съобщава Politico.
Изглежда като шантаж. И понякога работи пред Брюксел. Достатъчно е да се каже, че миналата година Унгария и Полша почти осуетиха приемането на план за възстановяване на икономиките на страните-членки на ЕС. Двете страни заплашиха да наложат вето на новия евробюджет заради клауза, обвързваща отпускането на евросредства с върховенството на закона в страните членки.
Проектът "Rail Baltica" се обсъжда от около десет години от евросъюзните чиновници : image

Маршрутът трябва да минава през Берлин, Варшава, Вилнюс, Каунас, Рига и Талин :
image

Предполагаше се, че магистралата ще бъде пусната в експлоатация през 2026 година, като нейните разходи се оценяват на 5,8 милиарда евро. Брюксел обаче заявява, че "такова разпределение на средства от бюджета е невъзможно, това е ненормална процедура". Те казват, че парите от структурните фондове на ЕС се разпределят на конкурентна основа и балтийските държави първо трябва да спечелят в състезанието.

Литва, Латвия и Естония, тези бивши съветски републики, са исторически свързани с широкия руски габарит на жп коловозите от 1524 мм. За местните политици обаче синя мечта е да преминат към европейската теснолинейка с ширина 1435 мм. За тях това дори не е икономически проект, а по-скоро символ на окончателното скъсване със съветското минало :
image

Желанието за пробив обаче е толкова далеч извън рационалната рамка, че вече директно вреди на балтийските страни, които преди това са печелили добри пари от транзита на руски стоки. Като се има предвид недружелюбната политика на тези страни, Русия е намалила транзита през последните години и ако балтите пуснат "Rail Baltica", това означава, че едва ли ще е възможно въобще да се възстанови транзитът. Всичко е преплетено като на снимката :

image

Компанията Latvijas dzelzceļš ("Латвийска железница") обяви търг, на който възнамерява да продаде тонове релси, които са станали ненужни след намаляването на товарния трафик от Русия и Беларус – Латвия е загубила 60% от товарния трафик през последните няколко години и само през последната година – 42% :

image

https://www.politico.eu/article/baltics-threaten-to-hold-up-eu-coronavirus-recovery-fund-over-rail-project/     ;     https://www.fondsk.ru/news/2021/02/04/nenormalnaja-procedura-52841.html




Гласувай:
13


Вълнообразно


1. nedovolen - Едно време като пътувахме за Коми, ...
17.02.2021 08:13
Едно време като пътувахме за Коми, на граничния пункт Унгене сменяха осите с колелетата на вагоните с по-широки.
:)))
цитирай
2. анонимен - Трите балтийски страни бяха пър...
17.02.2021 08:50
Трите балтийски страни бяха първите, които напуснаха империята на злото , която се разпадна от уродливостта си, същото ще стане и с русия, подтискаща десетки народи.
Не щат и да чуят балтийците за руските нацисти, браво им!
цитирай
3. morskipesni - Тоя клип сме го гледали и даже вкусили
17.02.2021 08:58
Не щеш, опъваш се, назлъндисшаш се.. пък после, като и толкоз няма го дириш.. с фенер посред бял ден.
цитирай
4. kvg55 - До 1. nedovolen
17.02.2021 10:09
Широките коловози са стратегическо решение.
цитирай
5. kvg55 - До 2. blackpederator
17.02.2021 10:11
Балтийците са нацисти, сътрудничели са на нацистка Германия.
цитирай
6. kvg55 - До 3. morskipesni
17.02.2021 10:20
Глупави са балтийците.
цитирай
7. bojinkata - Те вече се хванаха за палците! Реват ...
17.02.2021 12:27
Те вече се хванаха за палците! Реват на умряло - няма руски транзит, няма денги!
цитирай
8. kvg55 - До 7. bojinkata
17.02.2021 13:20
Каквото сам си направиш ...
цитирай
9. nedovolen - К4
17.02.2021 15:47
Естествено стратегическо, което пропуснах да отбележа. Сигурно от панта демията.
:)))
цитирай
10. kvg55 - До 9. nedovolen
17.02.2021 19:48
"панта демията", според мен заразата не е пандемична.
цитирай
11. mt46 - Може би
17.02.2021 22:12
три държави-глупачки...
цитирай
12. kvg55 - До 11. mt46
18.02.2021 04:50
Така излиза.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kvg55
Категория: Забавление
Прочетен: 5758137
Постинги: 2808
Коментари: 25801
Гласове: 34181
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031