Постинг
26.12.2010 17:25 -
Коментари(и) :
Автор: kvg55
Категория: Забавление
Прочетен: 442 Коментари: 4 Гласове:
Последна промяна: 27.12.2010 14:43
Прочетен: 442 Коментари: 4 Гласове:
0
Последна промяна: 27.12.2010 14:43
26.12.2010г.
Хубаво е, че строим автомагистрали – всички страдаме от тясните и разбити пътища, а и здравите съветски автомобили почти вече не се движат по тях. Много хубаво – здраво строим, дълго строим – с години, строим мащабно и бифункционално.
Но защо строим все в неправилната посока, се питам отново ... ?
Пръв започна да строи автомагистрали другарят Тодор Живков – първа беше Автомагистрала ”Тракия” (А1). На всички ни е известно, обаче, накъде водят автомагистрала ”Тракия” и нейното продължение автомагистрала ”Марица” (А3) – на югоизток, към Турция. Вярно е, че другарят Живков го влечеше повече на изток, към Азия, и тази негова слабост несъмнено е била използвана от недобронамерени и недобросъвестни съветници, да не кажа врагове. Радващото е, че първият ни партиен и държавен ръководител овреме се осъзна и, започвайки строителството на автомагистрала ”Хемус” (А2), пое в правилната посока – на североизток, към Съветския съюз. И за да компенсира последиците от допуснатата с автомагистралите ”Тракия” и ”Марица” грешка – спретна възродителния процес.
С падането на другарят Живков от власт не само спря изграждането на автомагистрали, но и на всякакви пътища (с малки незначителни изключения) ... , и най-лошото – изгуби се посоката за движение на държавата. И така – двадесет години – без пътища и посока (за по-голямата част от държавата и населението й).
Едва в двадесет и първата година се намериха смели хора, които поеха щафетата от другаря Живков и сериозно подновиха строителството на тези важни за народното ни стопанство инфраструктурни обекти.
Но, по зла ирония на съдбата, следвайки неговият път, те повтарят и неговите грешки, което, може да се каже, е характерно за българския управленски процес. Отново се строи в неправилната посока – на югоизток и на юг – към Турция и към Гърция. Две територии, от които и до ден днешен ние нищо добро не сме видяли ... . Както и да е, няма да коментирам умственият багаж на нашите държавни мъже, изредили се да ни ръководят през последните двадесет и една години, ще кажа само – резонно е, когато публично и на висок глас изповядаш евроатлантически ценности и си направил цивилизационен избор в ясно определена посока, когато си във властта и определяш посоката за движение на държавата, да строиш магистрали в същата посока – най-малко за да можеш по-бързо да стигнеш там, накъдето си се запътил.
Така че ... , по магистралите им ще ги познаете.
Хубаво е, че строим автомагистрали – всички страдаме от тясните и разбити пътища, а и здравите съветски автомобили почти вече не се движат по тях. Много хубаво – здраво строим, дълго строим – с години, строим мащабно и бифункционално.
Но защо строим все в неправилната посока, се питам отново ... ?
Пръв започна да строи автомагистрали другарят Тодор Живков – първа беше Автомагистрала ”Тракия” (А1). На всички ни е известно, обаче, накъде водят автомагистрала ”Тракия” и нейното продължение автомагистрала ”Марица” (А3) – на югоизток, към Турция. Вярно е, че другарят Живков го влечеше повече на изток, към Азия, и тази негова слабост несъмнено е била използвана от недобронамерени и недобросъвестни съветници, да не кажа врагове. Радващото е, че първият ни партиен и държавен ръководител овреме се осъзна и, започвайки строителството на автомагистрала ”Хемус” (А2), пое в правилната посока – на североизток, към Съветския съюз. И за да компенсира последиците от допуснатата с автомагистралите ”Тракия” и ”Марица” грешка – спретна възродителния процес.
С падането на другарят Живков от власт не само спря изграждането на автомагистрали, но и на всякакви пътища (с малки незначителни изключения) ... , и най-лошото – изгуби се посоката за движение на държавата. И така – двадесет години – без пътища и посока (за по-голямата част от държавата и населението й).
Едва в двадесет и първата година се намериха смели хора, които поеха щафетата от другаря Живков и сериозно подновиха строителството на тези важни за народното ни стопанство инфраструктурни обекти.
Но, по зла ирония на съдбата, следвайки неговият път, те повтарят и неговите грешки, което, може да се каже, е характерно за българския управленски процес. Отново се строи в неправилната посока – на югоизток и на юг – към Турция и към Гърция. Две територии, от които и до ден днешен ние нищо добро не сме видяли ... . Както и да е, няма да коментирам умственият багаж на нашите държавни мъже, изредили се да ни ръководят през последните двадесет и една години, ще кажа само – резонно е, когато публично и на висок глас изповядаш евроатлантически ценности и си направил цивилизационен избор в ясно определена посока, когато си във властта и определяш посоката за движение на държавата, да строиш магистрали в същата посока – най-малко за да можеш по-бързо да стигнеш там, накъдето си се запътил.
Така че ... , по магистралите им ще ги познаете.
"Отново се строи в неправилната посока – на югоизток и на юг – към Турция и към Гърция.", "да строиш магистралите в същата посока – най-малко за да можеш по-бързо да стигнеш там, накъдето си се запътил." - Много, много грешна позиция. И въпреки това не се опитвам ни най малко да "коментирам умственият Ви багаж". Мотивите Ви са доста слаби. Фактът, че сте се замислили за посоката на магистралите, е добре. Решенията обаче не трябва да се вземат емоционално.
цитирайБлагодаря Ви за градивната критика. Разбрах!
Вие искате да кажете, че като строим автомагистрали
на юг и югоизток ние се каним да завладеем "онези територии".
Но, ако се вземем твърде сериозно, можем да изпаднем
в смешно положение.
цитирайВие искате да кажете, че като строим автомагистрали
на юг и югоизток ние се каним да завладеем "онези територии".
Но, ако се вземем твърде сериозно, можем да изпаднем
в смешно положение.
Съжалявам, че се повтарям, но и тези мотиви, които изброявате са не само слаби, но и не проумявам как може човек да формулира такива през 21 век. При добро желание от ваша страна, бихте ли прегледали един учебник по икономическа география за средношколци. Там е написано малко за транспортната мрежа на България. Достатъчно като за начало. Но в никакъв случай не пише, че ние се "каним да завладеем "онези територии"" или да " определяш посоката за движение на държавата,..."
цитирайПрочетох учебник по икономическа география за средношколци.
Наистина, в него нищо не пишеше за завладяване на територии и
за управляване на държави, но и вие знаете, какво е качеството
на днешните учебници. Търся други учебници, в които да пише
за тези неща. Като намеря, ще ви кажа и вие да прочетете.
цитирайНаистина, в него нищо не пишеше за завладяване на територии и
за управляване на държави, но и вие знаете, какво е качеството
на днешните учебници. Търся други учебници, в които да пише
за тези неща. Като намеря, ще ви кажа и вие да прочетете.
Търсене
За този блог
Гласове: 34360