Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.01.2022 16:01 - © Руския християнски социализъм II
Автор: kvg55 Категория: Политика   
Прочетен: 933 Коментари: 4 Гласове:
5

Последна промяна: 20.01.2022 16:03

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
20.01.2022г.

image
     продължение от предходния постинг. Край!

В историческото пространство на световната общност Владимир Квачков разграничава три основни сфери на осъществяване на социалните сили : "1) религиозната и духовната сфера; 2) етичната и политическата сфера и 3) материалната и икономическата сфера".
Етиката и политиката в една сфера?! Отново нон санс. Къде я етиката в политиката?
Общата структура на съвместния живот на хората се определя от взаимодействието на външни и вътрешни потенциали, естеството на техните исторически комбинации в практическата дейност на човечеството, все по-ръководено в развитието му от вътрешни импулси. Интегралният характер на социалния живот на хората се разкрива във вътрешната им същност като съществуването на "нации", чиито конкретни прояви в пространството на външните условия са "националности". Жизнената дейност на "националностите" се разкрива като взаимодействие на външни и вътрешни, материални и идеални фактори, исторически променящи се природни условия и неизменни идеали, които определят духовното единство на историческото развитие на народа. "Историята на триединния руски народ – великорусите, малорусите и беларусите – е основното материално съдържание на нашата националност, има видимо, материализирано проявление на руския национален дух".
Ораторът се стреми да разкрие вътрешната, идеална основа на историческото развитие на руските маси. "Може да се каже – твърди той – че националността като идеална същност е проява на националния дух и воля в историческия процес". Възниква проблемът за определяне на идеалния императив, "архетипа" на руската практическа воля. Според оратора духовното и нравствено обновление в живота на руския народ е обусловено от идеологическото развитие на неговия социален елит и протича по определен канон, включва 5 обществено-исторически стъпки : "1 етап – Нова етика на елита. Нови религиозни и духовни вярвания; Етап 2 – Нова политика на елита; Етап 3 – Различна етика на хората; Етап 4 – Други обществено-политически отношения; Етап 5 – Развитието или отричането от хората на установената държавно-политическа структура и социално-икономически отношения въз основа на тяхното съответствие или несъответствие с историческите национални религиозни и духовни ценности". Тунджа – манджа.
Той вярва, че "идеологията на руския християнски социализъм ни позволява да комбинираме православния мироглед на Руската империя и социалните постижения на Съветския съюз в едно цяло". Според него обединението на руските народни маси като съюз на малоруси, великоруси и беларуси с духовното отношение на православното християнство отстоява като своя крайна цел изграждането на общество на "социална справедливост". Практическото изпълнение на тази обща цел е исторически възможно само при условие, както е показано от разрушителния резултат от съветския "социално-атеистичен експеримент", пълно идеологическо съзвучие на материални и духовни, природни и божествени сили, жизнени енергии на Земята и Небето. "Влизаме в битка с управляващия свят зад кулисите, с могъщите господари на световните пари и средствата за масова информация, с финансовия интернационал, зад който стоят тъмните адски сили на Сатана". Само с пълното концептуално единство на обективната логика на научното познание и субективните стремежи на религиозната вяра е възможно да се консолидират творческите сили на световната реалност в утвърждаване целостта на битието, в постигане на социална хармония. "Идва ерата на Новия Ренесанс и Новото Просвещение – времето на състояния, основани на религиозни и духовни ценности, времето на обединението на християнската религия и наука, времето на едновременното изучаване на Божия закон и познаване на Божия свят около нас от човечеството, времето на християнското изграждане на мир в Русия, в Европа и по света".
Така нашият съвременник вярва, че светът е на прага на историческа епоха на самоутвърждаване на руския разум в развитието на глобално общество, чиято обща отправна точка е идеалът на Истината като консолидация на обективно и субективно, научни и религиозни потенциали на битието.

https://aurora.network/articles/267-pis-ma-chitateley/91960-ideologija-vozrozhdenija-russkogo-mira-v-prostranstve-global-nogo-sotsiuma




Гласувай:
5


Вълнообразно


1. mt46 - ===
20.01.2022 17:21
Мисля, че тази идеология е неосъществима... През 19 и 20 в. в Русия се появяват доста мислители и идеологии...
цитирай
2. kvg55 - До 1. mt46
20.01.2022 18:30
И аз така мисля.
цитирай
3. born - "Всеки си има своята гледна ...
20.01.2022 22:21
"Всеки си има своята гледна позиция/точка ." - си помислил "Възрожденецът" и тръгнал към Народното Събрание да потроши нещо ...
© St. Born Taratancijskij i Ta6akmakanskij - Honorary General major Comodor of First women's body division of Taratancian armed forces.
цитирай
4. kvg55 - До 3. born
20.01.2022 23:13
Свети,
Това е за златния фонд.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kvg55
Категория: Забавление
Прочетен: 5855985
Постинги: 2830
Коментари: 26053
Гласове: 34369
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930