Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.12.2021 12:01 - © За политическата сила на медицинско-фармацевтичното лоби в САЩ
Автор: kvg55 Категория: Политика   
Прочетен: 599 Коментари: 0 Гласове:
5

Последна промяна: 28.12.2021 12:53

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
28.12.2021г.

     Olivier J Wouters от Лондонското училище по икономика и политически науки направил изследването "Разходи за лобиране и вноски в изборни кампании от фармацевтичната и здравната индустрия в САЩ, 1999-2018" : image

Интересна тема, защото фармацевтичната индустрия ("Голямата Фармация") е една от трите икономически акули на us-американския и световния капитализъм : image

В САЩ гражданите и организациите, включително корпорациите имат право да подават петиции към политици и избрани държавни служители за да се опитат да повлияят на политически решения. Те могат да упражняват своето влияние чрез лобиране (тоест контакти на платени лобисти с длъжностни лица или техния персонал, за да получат информация за регулаторни или законодателни въпроси). Освен лобиране, отделни лица и организации – могат да допринесат с пари за политически кампании в подкрепа на предпочитаните им кандидати и завършване на техните участия с успех.
Данните за проучването на федерално и държавно ниво са получени от Центъра за отзивчива политика и Националния институт по парите в политиката. Тези организации с нестопанска цел проследяват приноса на федерални и щатски кампании и разходите за лобиране от отделни лица и групи.
Фармацевтичната и здравна продуктова индустрия включва производители на фармацевтични продукти и биологични продукти, диагностични тестове, медицински изделия и оборудване, както и хранителни добавки.
Това наблюдателно проучване, което анализира публично налични данни за приноса на компаниите и лобирането в САЩ от 1999 до 2018 година установи, че фармацевтичната и здравната продуктова индустрия е похарчила 4,7 милиарда долара, средно 233 милиона долара на година, за лобиране към федералното правителство на САЩ; 414 милиона долара приноси за президентски и конгресни избори на кандидати, национални партийни комитети и външни разходи групи; и 877 милиона долара за вноски за държавни кандидати и комитети. Вноските бяха насочени към висшите законодатели през Конгреса, участващ в изготвянето на закони за здравеопазването и държавата комисии, които се противопоставиха или подкрепиха ключови референдуми за наркотиците, ценообразуването и регулациите.
Общо около 6 милиарда долара.
От 1999 до 2018 година за лобиране във всички отрасли са похарчени общо $ 64,3 милиарда.
От които фармацевтичната индустрия отчита най-високите разходи от всички отрасли ($ 4,7 милиард [7,3%]), последвана от застрахователната индустрия (3,2 милиарда долара [5,0%]), енергетиката (2,8 милиарда долара [4,4%]), и производството на електроника и електронно оборудване (2,6 милиарда долара [4,0%]). В здравния сектор разходите за цялостно лобиране са били 9,7 милиарда долара. Разходи в допълнение към тези от фармацевтичната и здравната индустрия са направени от болници и домове за възрастни хора (1,9 милиарда долара), професионално здравеопазване (1,7 милиарда долара), здравни услуги и здравеопазване от организации за поддръжка (1,3 милиарда щатски долара) и различни здравни организации (139 милиона долара).
Върхът на разходите е през 2009 година – $ 318 милиона :
image

Фигура 1. Разходи за лобиране на федерално ниво от индустрията за фармацевтични и здравни продукти, 1999-2018

През 20-годишния период на проучване 1375 организации във фармацевтичната и здравна индустрия отчитат лоби-разходи. Седемнадесет от 20-те най-харчещи производители на биологични или фармацевтични продукти или техни търговски организации бяха асоциацията за напреднали медицински технологии "Ciation", "Medtronic" и "Seniors Co" (група по интереси, която не разкрива своите донори и лобита).
Най-харчеща, търговската група "Pharmaceutical Research and Manufacturers of America" (PhRMA) отчита 422 милиона долара (9,0%) от 4,7 милиарда долара. Другите 19 най-големи потребители харчат 2,2 милиарда долара (46,8%) :
image

Таблица 1. Топ 20 лобистки потребители и участници в кампании във фармацевтиката и индустрията за здравни продукти на федерално ниво, 1999-2018

Принос на фармацевтични кампании на федерално ниво От 1999 до 2018 година : 414 милиона долара за федерални (президентски и кандидати за конгреса), национални партийни комисии и извън странични разходни групи. Това включва 152 милиона долара вноски от лица, свързани със здравеопазването, 165 милиона долара от комитети за политически действия и 96 милиона щатски долара вноски и дарения за външни разходни групи : image

image

Принос на кампаниите от фармацевтичната и здравната индустрия за федерални (президентски и конгресни) избори, 1999-2018

Разпределението по партии : (216 милиона долара [58,9%] за републиканците; 151 милиона долара [41,1%] на демократите), като повече пари отиват в републиканските кутии, отколкото на демократите във всички избирателни цикли с изключение на (2008 и 2010 години).
Тенденциите във вноските в четири щата, които получават най-много пари :
image

image
image


Фигура 2. Принос на държавно ниво от фармацевтичната и здравната индустрия за кандидати, партийни комитети, и комитети за измерване на бюлетините в топ 4 щати, 1999-2018

Разходите за конгресмени е на обща стойност 214 милиона долара. Таблица 2 показва топ 20 получатели във всяка камара на Конгреса : image

Таблица 2. Най-важни получатели на помощи за кампании от фармацевтичната и здравната индустрия при изборите за Конгрес, 1999-2018

image
image
В списъка на кандидатите за президент на САЩ, който се състои от двадесет души, които са били особено активно подкрепяни от фармацевтичната индустрия на първо място е Барак Обама (5,5 милиона долара). Зад него са Хилари Клинтън (3,7 милиона долара), Мит Ромни (3,0 милиона долара) и Джордж Буш (2,4 милиона долара). Останалите лица в списъка (16 души) са получили общо 4,7 милиона долара.

https://www.researchgate.net/publication/339672593_Lobbying_Expenditures_and_Campaign_Contributions_by_the_Pharmaceutical_and_Health_Product_Industry_in_the_United_States_1999-2018
file:///C:/Users/KRASIM~1/AppData/Local/Temp/Lobbying.pdf




Гласувай:
5


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kvg55
Категория: Забавление
Прочетен: 3111995
Постинги: 2053
Коментари: 19670
Гласове: 29859
Архив
Календар
«  Февруари, 2023  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728