Прочетен: 2287 Коментари: 4 Гласове:
Последна промяна: 08.07.2023 22:05
Най–добрият научен анализатор на капиталистическата обществено–икономическа формация е Карл Маркс. Върхът на анализа е разбира се епохалният му труд «Капиталът».
Заглавна страница на първото издание на «Капиталът» от 1867 година
«Както еленът жадува за прясна вода, така буржоазната душа жадува сега за пари, за това единствено богатство … Голямата печалба изостря ненаситната жажда за още по–голяма печалба», така образно изобразява капитализма класикът на политическата икономия.
«Капиталистическото производство не може да стои на едно място : то трябва да расте и да се разширява, или пък да умре», отбелязва неговият съмишленик Фридрих Енгелс в трудът си «Англия през 1845 и 1885 година».
«Има ли основен икономически закон на капитализма? Да, има. Какъв е този закон, какви са неговите характерни черти? Основният икономически закон на капитализма е закон, който определя не всеки отделен аспект или отделни процеси на развитие на капиталистическото производство, а всички основни страни и всички основни процеси на това развитие и следователно определя същността на капиталистическото производство, неговата същност.
Твърди се, че законът за средната норма на печалбата е основният икономически закон на съвременния капитализъм. Това не е вярно. Съвременният капитализъм, монополният капитализъм, не може да се задоволи със средна печалба, която освен това има тенденция да намалява поради увеличаването на органичния състав на капитала. Съвременният монополистичен капитализъм не изисква средна печалба, а търси максимална печалба, необходима и за да се извършва повече или по–малко редовно разширено възпроизводство.
Монополният капитализъм, какъвто е съвременният капитализъм, като се има предвид, че монополният капитализъм не изисква каква да е печалба, а именно максимална печалба. Това ще бъде основният икономически закон на съвременния капитализъм.
Основните характеристики и изисквания на основния икономически закон на съвременния капитализъм биха могли да се формулират приблизително по следния начин : осигуряване на максимална капиталистическа печалба чрез експлоатация, разоряване и обедняване на по–голямата част от населението на дадена страна, чрез поробване и системно ограбване на народите на други страни, особено на изостаналите страни, и накрая, чрез войни и милитаризация на националната икономика, използвани за осигуряване на най–високи печалби (след СВО в тези страни попадаме и ние барабар с целия Евроколхоз).
Не, не средната печалба и не свръхпечалбата, която по правило е само леко превишение над средната печалба, а максималната печалба е двигателят на монополистичния капитализъм. Именно необходимостта от получаване на максимални печалби тласка монополистичния капитализъм към такива рисковани стъпки като поробването и системното ограбване на колониите и други изостанали страни, превръщането на редица независими държави в зависими държави, организирането на нови войни, които са най–добрият "бизнес" за магнатите на съвременния капитализъм за извличане на максимални печалби и накрая, опити за спечелване на световно икономическо господство», добавя и другарят Сталин в присъщият му суховат стегнат стил в труда си «Икономически проблеми на социализма в СССР».
«Обществените отношения се делят на материални и идеологически. Последните са само надстройка над първите», обяснява другарят Владимир Илич Ленин в том I–ви.
«Икономическата структура на обществото във всяка дадена епоха образува реалната основа, с която се обяснява в последна сметка цялата надстройка на правните и политическите институции, както и на религиозните, философските, моралните (етически), естетическите и други възгледи на всеки даден исторически период», разказва другарят Енгелс в култово си произведение «Анти–Дюринг».
В крайна сметка разбираме, че материалните отношения са първични, определящи, а идеологическите отношения са производни от тях и че капиталистът винаги гони печалба мах.
Днес в буржоазното общество обаче се наблюдават неестествени за капитализма процеси.
Как бирата, либералите и капиталистическата система са свързани помежду си – загадъчно отбелязва РИА "Новости" и разказва случка от началото на месец април : маркетингът на традиционно най–популярната в САЩ марка бира, която се продава и в Русия (санкции, а?!), бива поет от истинска либералка и използван за приобщаване към ЛГБТ обществото.
Тя измисли кампания в подкрепа на марката и направи рекламна партида бирени кутии с портрет на известната ЛГБТ активистка Дилън Мълвани в чест на голямото национално събитие – годишнината от "прехода" на въпросния активист от мъж към жена.
Между другото да добавим : портретът ѝ е отвратителен до краен предел, чета Дмитрий Косирев в "Спутник Грузия", защото РИА "Новости" ми е запретена от интернет оператора.
А us–американците спрели да консумират пивото. Някъде абсолютно. В републиканските щати най–паче, където заразата на либерастията не вирее като в сините
Оттук вече се оказва, че тук няма епизод – процесът не е епизодичен и всичко е много значимо и цяла US–Америка (и не само тя) следи тази история. В крайна сметка говорим за съдбата на известната корпорация, в която работят много хора и в същото време всички се интересуват до каква степен населението на тази страна е готово да целува краката на транссексуални и други ЛГБТ сексуални извратеняци. Това е след целуване на краката на чернокожи от движението BLM.
Днес последствията са следните : "данните, събрани от Deutsche Bank, показват, че 24 процента от потребителите на Bud Light вече не купуват марката. Други 18 процента купуват по–малко … Анализаторът, Робърт Отенщайн от Evercore, каза, че Bud Light ще "трайно загуби" между 15 и 20 процента от обема си … Последните данни от Bump Williams Consulting и Nielsen IQ показват, че за седмицата, приключваща на 10 юни, продажбите на Bud Light на годишна база са намалели с 26,8%, което представлява най–лошата седмица досега … Bud Light падна до номер 2, показват данни на индустрията … Бъмп Уилямс, шеф на едноименната консултантска компания, каза пред New York Post на 21 юни : "Това беше трудна седмица за Bud Light и други марки бира", които са собственост на Anheuser–Busch, включително Budweiser. Продажбите на Budweiser са намалели с 10 процента, Natural Light – с 2,3 процента, а Michelob Ultra – с 2,4 процента, изнася The Epoch Times.
Една четвърт от пазара за няколко месеца? Всъщност в историята на бизнеса – и не само в Съединените щати – е имало малко бедствия от такъв мащаб. Ясно е, че това е провал на жестоко агресивната кампания, наложена на хората, за превръщането на болните в модели на поведение. И тук идва известният икономист и публицист Джефри Тъкър, който поставя въпроса защо може да се случи това, каква е причината – в икономиката или в политиката? Наистина ли никой не може да предположи колко хора в страната мразят нарастващия култ към перверзията? Ами да пробват и с други продукти, като ги използват за реклама на ЛГБТ.
"Защо Корпоративна Америка се самоунищожава?", пише Тъкър в The Epoch Times.
И дава три причини, които обясняват всъщност всичко, което се случва със САЩ в момента.
В разгара на истинско бедствие (спад на продажбите), бирата обяви за Месеца на гордостта ново партньорство и безвъзмездна помощ от $200000 за "Националната търговска камара на ЛГБТ (NGLCC), изключителният сертифициращ орган за бизнеса, притежаван от ЛГБТ … за да продължи да подкрепя икономическите възможности и напредъка за ЛГБТК+ американци и собственици на бизнес в цялата страна"
Защо правят това, дори на фона на опустошителни загуби на продажби, потребителски бойкот и масово възмущение, което представлява екзистенциална заплаха за пазарния им дял :
Първо, по време на локдауна протече процес на консолидация на големи компании в повечето икономически сектори. Малките предприятия с тясна връзка с техните клиентски бази бяха насилствено затворени и милиони никога не се възстановиха. Междувременно на големите компании им беше позволено да останат отворени, което ги облагодетелства да източат капитал и труд от децентрализирани бизнеси в централизирани.
Централизираните и консолидирани индустриални структури обикновено се контролират по–лесно от правителството и от своя страна са по–добре позиционирани да упражняват контрол върху правителството чрез регулаторно улавяне. Този проблем измъчва капиталистическите икономики в продължение на повече от 150 години, разбира се, като се започне с железопътните линии и се разшири до производителите на боеприпаси и медицинската индустрия до средата на ХХ–ти век. Но през XXI–ви век той удари и сектора на търговията на дребно и нахлу в целия ни живот.
Второ, финансирането на тези компании оказва огромно влияние върху техните маркетингови политики. Компании като BlackRock, State Street и Vanguard (които заедно управляват капитал от 20 трилиона долара) имат като основни клиенти държавни пенсионни фондове и са изправени пред огромен политически натиск от законодателите в сините щати да прокарват политиките на CEI / DEI / ESG.
Трето, тези компании са просто глупави. Няма друг начин да го кажем. Те отказват да прочетат написаното на стената.
Голяма част от корпоративната US–Америка се надява глупаво, че потребителският бунт ще изчезне и че нещата ще се върнат към нормалното. Това може да е огромна грешка. Този път е различно. Потребителите прогледнаха за рекета.
Всеки нормален човек би могъл да каже на ръководителите, че са на грешен път, но парите, гордостта, славата и успехът могат напълно да заслепят управителното тяло на компаниите за техните неуспехи и дългосрочния им личен интерес.
Нека добавим към всичко : това се случва не само в САЩ. Идеологизирането на масата от процеси, протичащи в света, води не само до войни, но и до икономически провали. Но очевидно налагането на друга бясна идеология на милиони хора изглежда жизненоважно за запазването на цялата структура като цяло, дори ако компаниите паднат на една страна и потребителите се разгневят. И всички ние трябва да се справим с трудна задача – да се опитаме да разгадаем марсианската логика на такива хора, завършва Дмитрий Косирев.
Въобще няма да си правя труда да им разгадавам глупавото мислене, а и едва ли е възможно?
Да се провалят в дън земя. С тяхното изчезване животът и човечеството няма да свършат.
Това си е обективен обществен процес описан още от класиците на марксизма–ленинизма.
А и древните римляни са го казали : Тия, които Юпитер иска да погуби, първо им взема ума.
https://www.marxists.org/bulgarsky/m-e/works/BKP50/T23/T23-KAPITALAT1.pdf
https://www.marxists.org/russkij/stalin/t16/t16_33.htm
https://www.marxists.org/bulgarsky/m-e/works/BKP50/T20/BKP50-20.pdf
https://sputnik-georgia.ru/20230703/279180782.html
https://www.theepochtimes.com/bud-light-will-permanently-lose-nearly-a-fourth-of-its-business-analysts_5356901.html
https://www.theepochtimes.com/why-is-corporate-america-destroying-itself_5313014.html
© Красимир Говедаров, Главен експерт
Тагове:
SIEMENS Домакински уреди за първи път с ...
Сталин - Зверства ЧК
СМИ още се ослушват, но Хизбула уби и ра...
Реални години на отсичане на българските...