Прочетен: 3315 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 04.03.2023 15:03
Предвид очакваното пролетно настъпление на ВСУ, Западът е планирал да достави на въоръжените сили на Украйна общо над 600 бойни машини от различни класове, което според американските стандарти ще бъде достатъчно за окомплектоване на поне шест бригади. Прехвърлянето на това оборудване в Украйна трябваше да приключи преди края на февруари.
Украйна има проблеми с горивото за зареждане подаръците на НАТО, но с безкористната помощ на приятели ги преодолява. Отговор на въпроса даде германският вестник Die Welt в статията си "Страната, която тайно спаси Украйна", в която министър–председателят Кирил Петков се хвали, че след началото на Специалната военна операция до 40% от нуждите от гориво на Въоръжените сили на Украйна са доставени от България. Изтъква се ролята на Асен Василев : Василев насърчил "Лукойл България" да изнася излишъците от петрол за Украйна.
"Реакцията беше положителна и служителите там също осъдиха войната на Путин … Камиони и цистерни редовно отиваха за Украйна през Румъния, а в някои случаи горивото беше натоварвано и на товарни влакове", разправял самият Василев.
И цинично се изтъква, че дизеловото гориво за украинските танкове и бронирани машини е произведено от руски петрол, който е бил доставян от Новоросийск до българския нефтен терминал "Росенец" с големи танкери. И тук излиза най–пикантният детайл : оказва се, че както терминалът, така и рафинерията на "Лукойл Нефтохим Бургас", която произвежда дизеловото гориво, са оперирани от руска компания.
Така най–бедната страна в Европа се превърна в основен доставчик на гориво за въоръжените сили на Украйна.
От 5–ти декември 2022 година страните от Г–7 и Евроколхоза наложиха забрана за морски транспорт на руски петрол, като за определен срок само за нуждите на страната, до намиране на друг доставчик, направиха изключение за България.
Но разбира се на София беше разрешено да изнася за Украйна "в знак на солидарност" определени петролни продукти, произведени от руски суров петрол. На първо място, дизеловото гориво и авиационното гориво, без които украинските танкове не могат да тракат и украинските изтребители не могат да бръмчат.
Вестник "Капитал" твърди, че ответната забрана на Кремъл за износ на петрол за страни, които са приели таван от 60 долара за барел на руския петрол, по някаква причина не е засегнала рафинерията в Бургас.
Самият "Лукойл" упорито отказва коментар. В същото време от български източници идва информация, че там се готви национализация на тази рафинерия. Затова, казват те, мълчанието на "Лукойл" е разбираемо – всяка неподходяща дума може да провокира ускоряване на този процес … .
Ясно е, че бургаската рафинерия не е единственият източник на приходи за "Лукойл", но при всички положения е неприятно да се губят активи. Но за всеки литър гориво в резервоарите на украинските танкове и камиони се плаща с кръвта на руските войници. И е напълно неразбираемо защо все още действа тази странна схема за доставка на руски петрол в България? В края на краищата, достатъчно е да се блокира този канал и реката с горива и смазочни материали, течаща към Украйна, бързо ще стане много плитка, пише Владислав Шуригин в Discred.ru.
Но има и чисто военни проблеми. Доскоро местната рафинерия продължаваше да работи в Кременчуг и то на пълен капацитет. Миналата пролет (след атаката срещу завода на 2 април 2022 година) собствениците на завода разпространиха информация по всички канали, че заводът е напълно деактивиран. Но той никога не спря работа. Той просто работи известно време на ниска мощност – без факли в тръбите, а готовите петролни продукти се доставят на украинските потребители през нощта по шосе.
Но това не продължи дълго. Скоро те спряха да се крият : факелът отново започна да гори денонощно, а готовите нефтопродукти бяха извеждани с железопътен транспорт в ешелони. Дори в публичното украинско пространство имаше информация за работата на Кременчугската петролна рафинерия. И затова съвсем наскоро заводът отново стана мишена за руските крилати ракети.
Освен това командването на въоръжените сили на Украйна все още запазва възможността да пренася гориво по железопътен транспорт. И това не е изненадващо, тъй като железопътните мостове през Днепър са проходими, сортировъчните площадки са почти непокътнати, а пунктовете за съхранение и изпомпване на гориво и смазочни материали са предимно в добро състояние. И това е въпреки факта, че съоръженията за съхранение и транспортиране на гориво са изключително уязвими поради високата си опасност от пожар и дори ударът на обикновен дрон камикадзе може да предизвика мащабен пожар.
Но това не е всичко. Факт е, че след разгрома на основните електроенергийни съоръжения цялата функционираща система на Украйна се крепи именно на горива и смазочни материали – хиляди електрически генератори, работещи с дизелово гориво и бензин, поддържат функционирането на държавната и военната инфраструктура на страната. Явно има достатъчно гориво за украинската военна техника. А може би и за създаване на запаси от бензин и дизелово гориво, необходими на киевския режим в навечерието на обявеното пролетно настъпление на Въоръжените сили на Украйна.
Как да се противодейства на това? Вече беше казано : няма нищо по–лесно от това да събереш смелост и напълно да прекъснеш доставките на петрол от терминалите в Новоросийск за България. Но "Лукойл" не е "Газпром", а частна компания, така че Кремъл не може да го нареди. Това, може да се каже, е въпрос на съвест за "Лукойл" и Вагит Аликперов, който вече заяви, че неговата компания никога не е доставяла бензин и дизелово гориво в Украйна и обеща да се справи с клеветниците в съда. Точка над "i" ще постави и Държавната дума, която отправи питане за евентуални доставки на гориво за въоръжените сили на Украйна от завода на "Лукойл" в Бургас.
Все още не се виждат и чуват резултати. Междувременно доставките на западна бронирана техника за режима в Киев вървят по план, а петролната рафинерия в Бургас очевидно не изпитва недостиг на суров петрол. Така че може би първо, преди да се изясни ситуацията, да доставите на шега танкери с петрол и след това да се справите с това? Все пак това не е обикновен случай и ще бъде по–лесно за бойните машини на бойното поле.
А другарят Вагит Аликперов щял да доказва в съда, че моралът на капиталиста се определя от размера на печалбата.
https://www.discred.ru/2023/02/27/vladislav-shurygin-na-chyom-toplive-pojdut-v-proryv-ukrainskie-tanki/
https://www.welt.de/politik/ausland/plus243262783/Bulgarien-Das-Land-das-heimlich-die-Ukraine-rettete.html
Тагове:
© Патронът на българската буржоазия
© Когато Бог сътворил човека, нуждата от...
Няма нищо, даже и интернет не съществува.
Всичко е плод на вашите въображения.
:)))
Ние преработваме щест пъти по-малко нефт от преди 30 години Ние нямаме ресурс за износ на нефтопродукти!
Има и още нещо, по- важно! !Румъния има собствен източник на нефт и по- големи мощности от нас за преработката му! Лукойл е соббственик и там! Не виждам, защо дизелът за танкове ще се внася от нас, а не от Румъния Дори транспортните разходи са по- малки!?
Освен , ако е подарък? А ние да внасяме за наши нужди Способни са на подобна самарянщина
Не знам, не се наемам да гадая, нещо много нечисто има зад тази история, ако е истинска?
Аз на зомбивизора ли да вярвам.
Истината се разпространява между хората, от ухо на ухо.
:)))
Какво искаме в такъв случай-да ни спрат нефта или да ни треснат с нещо за "награда" !Ако е това- има логика!
Третото е, да прикриваме истинският извършител, като Матросовци? И да понесем удара, който извършителите с парсата ще избегнат, няма да са тук!
А, че сме глупаци и някои правят пачки на наш гръб-глупашкия, това неп одлежи на коментар! Румъния произвежда в пъти повече нефтопродукти Но имат свестни ръководители Лукойл е собственик на рафинерията
Питам, защо ние ще даваме? Румъния открито поддържа Украйна!?
Хубав вечер, приятелю!
Ще се запише в лексикона и употреби по предназначение.
Частник бил. Да се национализира.
Чух го скоро по телевизията.
До преди половин година схемата е работела Съмнителният откъм собственик Лукойл, го интересува само печалбата Украйна купува чрез Холандия горива и в частност- нафта от САЩ!
За 85 евроцента литъра. Плащат им с фалшивите долари, които им дават! Тяхна работа! Но Лукойл не може да дава на тези негодници на загуба и е спрял износа за тях И един литър не им дава!