Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.01 16:01 - © Във всеки самолет на "Боинг" има малко Русия
Автор: kvg55 Категория: Бизнес   
Прочетен: 1356 Коментари: 12 Гласове:
10

Последна промяна: 19.01 20:11

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
19.01.2023г.

image
     "Искаме да информираме нашите клиенти, че имаме някои прекъсвания на полетите. Това е резултат от закъснения при връщането в експлоатация на нашите самолети, които са в процес на планова поддръжка, поради глобални предизвикателства с доставката на някои компоненти за самолети.
Това ограничи наличността на нашите самолети, тъй като нямаме допълнителен капацитет за самолети, който да помогне за преодоляване на закъсненията. Тези предизвикателства са глобални и засягат не само "Kenya Airways", но и всички авиокомпании в световен мащаб.
Предизвикателствата бяха породени от военната криза в Украйна, която значително осакати веригата за доставки от Руската федерация, която е от решаващо значение за световната авиация. Авиационната верига за доставки е силно зависима от суровини от много страни, включително Русия.
Например 100% от титана използван в Embraer, и 35% от титана, използван в Boeing, се доставят от Русия. С ограничен инвентар авиокомпаниите трябваше да търсят по целия свят, за да намерят частите, от които се нуждаят …", се казва в Изявление на "Kenya Airways", публикувано в AviationSourcenews на 10.01.2023 година в 8:55 сутринта 
image

"Аерокосмическата индустрия в момента е изправена пред недостиг на доставки на титан, след като международни санкции бяха наложени на Русия след нейното нахлуване в Украйна.
Airbus, най–големият производител на аерокосмическа техника в Европа и в света, изрази загриженост относно санкциите, наложени по–специално на една руска компания – ПАО ВСМПО–АВИСМА, руският държавен производител на титан.
През април 2022 година главният изпълнителен директор на Airbus Гийом Фори каза, че санкционирането на компанията ще навреди на европейската аерокосмическа индустрия, "като същевременно едва ли ще навреди на икономиката на Русия". Фори повтори същия аргумент през юни на фона на нов пакет от санкции, наложен на други руски стоки.
Съобщава се, че именно този аргумент е накарал ПАО ВСМПО–АВИСМА да бъде премахната от списъка със санкции, което позволява потокът от руски титан да продължи към Европа", пише AeroTimeHub в статията си "Кризата във веригата за доставки на титан : как започна и какво означава за космическото пространство"
image
и обяснява "как западните компании са станали толкова зависими от руския титан?" :

"Въпреки че точното число не е оповестено публично, множество доклади показват, че до 65% от титана, използван от Airbus в момента идва от Руската федерация …
До средата на 2000–те ПАО ВСМПО–АВИСМА се преплита тясно със западната авиационна индустрия. През 2006–та година Boeing избра ПАО ВСМПО–АВИСМА за свой основен доставчик на титан, а през 2009 година компаниите създадоха съвместно предприятие – Ural Boeing Manufacturing. Това проправи пътя за "Титанова долина", икономическа зона, разположена в Уралските планини, която беше предвидена като световен център за производство на титан …
Между 2000–та и 2010–та година износът на титан от Русия се утрои, докато производствените компании в САЩ се бореха да се справят с евтиния титан, внасян от чужбина. През 2021–ва година този процес достигна своя връх и последното предприятие за производство на титан в Северна Америка затвори след години на борба …
През същия период Европейския съюз, който не включва нито една страна, производителка на титан, удвои вноса на метала, тенденция, последвала нарастването на потреблението.
През 2014 година ПАО ВСМПО–АВИСМА осигури 40% от титана за Boeing, 60% за Airbus и 100% за Embraer. Кримската криза не промени много това. Въпреки че бяха направени обещания за намаляване на зависимостта на Запада от руски доставки, действителният напредък беше бавен.
Чрез дълготрайни партньорства с Airbus и Boeing, ПАО ВСМПО–АВИСМА се превърна в неразделна част от глобалния аерокосмически пазар и не е изненада, че за компаниите се оказва трудно да се пренасочат към други доставчици.
Особено Евроколхоза, където източниците на титан са оскъдни.
ПАО ВСМПО–АВИСМА е най–големият производител в света, единствената компания, която извършва пълен производствен цикъл от обработката на титанови суровини до производството на крайни продукти. Компанията изнася своите продукти в 50 страни по света, като има около 450 клиенти. Основните потребители на продуктите на ПАО ВСМПО–АВИСМА са световни лидери в областта на самолетостроенето и двигателостроенето : Boeing, Airbus, Embraer, Collins Aerospace, Messier–Bugatti–Dowty, Rolls–Royce, Safran SA, Pratt & Whitney.
image

Производствен цикъл на ПАО ВСМПО–АВИСМА 

Титановата гъба е междинен продукт, който се образува в резултат на превръщането на титановата руда в метален титан. Използва се в производството на части за военни и граждански самолети, двигатели, сателити, морски и търговски кораби, подводници, нефтохимически заводи, енергийни, водопроводни и канализационни системи.
US–Американската титанова гъба е много по–скъпа от руската. Ниският дял на разходите за труд в производствените разходи на продукцията (при ПАО ВСМПО–АВИСМА е около 11%, а за us–американците 20–25%) позволи на руския производител да се конкурира успешно с Titanium Metals Corporation (TIMET) дори на us–американския пазар. В същия Boeing признаха, че "има малко Русия във всеки самолет, който произвеждаме" 
image

Според американски анализатори ПАО ВСМПО–АВИСМА, като интегриран производител на гъбен титан и продукти от титан, може да ги предложи "на по–ниски цени от производителите в САЩ или Европа".
И все пак война на титанът от Руската федерация беше обявена.
Въпреки четвъртвековното стратегическо партньорство, Boeing, под натиска на Държавния департамент, спря покупките на титан от Русия на 7 март 2022 година, заявявайки, че разполага със "значителни" резерви от метала, предаде на следващия ден Reuters.
Във Франция Airbus SE (AIR.PA) заяви, че продължава да доставя титан от Русия и други страни. Европейският производител на самолети заяви, че разчита на Русия за половината от общите си нужди от титан. Източници от индустрията казват, че Airbus получава своя руски титан предимно от ПАО ВСМПО–АВИСМА с някои титанови части за колесник, доставени от базираната в Нижни Новгород "Хидромаш". Програмите на Airbus SE за производството на военни хеликоптери NH90 и Tiger са разчитали на руски титан, според годишния доклад на Airbus за 2019 година, изнася още агенцията 
image

През април 2022 година главният изпълнителен директор на Airbus Гийом Фори каза, че санкциите срещу ПАО ВСМПО–АВИСМА ще навредят на европейската аерокосмическа индустрия, но "едва ли ще навредят на руската икономика". Фори повтори същия аргумент през юни. Неговият демарш доведе до изключването на ПАО ВСМПО–АВИСМА от санкционния списък на Евроколхоза, което направи възможно продължаването на доставките на руски титан за Европа.
Натискът на САЩ върху европейците обаче беше така жесток, че на 1 декември 2022 година главният изпълнителен директор на Airbus Defence & Space Майкъл Шелхорн, според Reuters, каза, че компанията ще се откаже от руския титан след няколко месеца.
"Ние сме в процес на отделяне от Русия, когато става дума за титан. Това ще бъде въпрос на месеци, а не на години", каза Майкъл Шелхорн, главен изпълнителен директор на Airbus Defence & Space, цитира го информационната агенция 
image

След завръщането на Крим в родното му пристанище Airbus вече направи опити да намери титанова алтернатива на Русия, но в продължение на 8 години не се справи с тази задача. Комбинации от най–високо качество на суровини и продукти, ясен производствен цикъл и конкурентни цени, подобни на тези в Русия, не могат да бъдат намерени. "Ще отнеме много години, за да възстановим цялата тази верига, това е огромна инвестиция, която нито Boeing, нито Airbus могат да си позволят. Пандемия заля света, търсенето на нови самолети рязко намаля. Към днешна дата и двата световни производителя са с доста сериозни финансови загуби", казва Роман Гусаров, ръководител на индустриалния портал Avia.Ru, експерт на Комитета по транспорт на Държавната дума на Руската федерация в Aviation Explorer 
image

Пак там се цитира Петер Хернфелд, експерт по самолети : "Работата с титан е наистина трудна. Тук Русия идва на помощ, тъй като тя има много опит, днес е световен лидер, когато става дума за висококачествен титан, който е от съществено значение за космическата индустрия" 
image

Повечето експерти в индустрията смятат, че водещите световни авиокомпании ще се върнат към доставките на ПАО ВСМПО–АВИСМА и "Boeing тихо ще възстанови сътрудничеството с Русия" : в края на краищата първо са самолетите, а санкциите – санкциите са след тях.

https://www.fondsk.ru/news/2023/01/13/ssha-objavili-rossii-vojnu-za-titan-58201.html
https://aviationsourcenews.com/airline/kenya-airways-experiences-spare-parts-shortage-due-ukraine-crisis/
https://www.aerotime.aero/articles/32464-titanium-supply-crisis-what-does-this-mean-for-aerospace
https://studwood.net/1739756/tovarovedenie/mirovoe_proizvodstvo_gubchatogo_titana
https://www.reuters.com/business/aerospace-defense/boeing-suspends-part-its-business-russia-wsj-2022-03-07/
https://www.reuters.com/business/aerospace-defense/airbus-says-decouple-russian-titanium-in-months-2022-12-01/
https://www.aex.ru/fdocs/1/2022/6/30/32984/




Гласувай:
10


Вълнообразно


1. nedovolen - Като спрат да им летят птичките, ще ...
19.01 17:33
Като спрат да им летят птичките, ще вдянат, ма късно.
:)))
цитирай
2. leonleonovpom2 - Титанът е един от най-ценните ме...
19.01 18:36
Титанът е един от най-ценните метали- лек, като алуминия, здрав като стомана, некорозиращ каква по-добра комбинация от свойства за един метал? Прилогжим къде ли не- в самолетостроене за леки сплави, в преработвашщата промишленост негови съединения са катализатори, за багрила, за леки сплави стана дума А руския титан е най- качествен и с най-ниска себестойност!
Не искам да става политическа тема, но Русия държи свита за заложник относно ключови суровини- литий за батериите, аргон, платинови метали в електрониката и космическите апарати-хилядите спътници, лантанидите или редкоземните метали, титана.........!
И който смята ,че тя му е заложник и може да си играе с нея, греши и то много !Защото ще плати сметката! Спомням си като студент, изчезна платинов тигел-руско производство Преподавателят нареди от всички студенти да се събират пари, за да се закупи нов ? Цената на платината тогава беше няколко пъти по-висока от на златото Чудехме се, за какво я е взел крадецът? Тя не може да се обработва в нормални условия-гъбясва Бяха доста пари за един студен, въпреки че бяхме много! Не си спомням колко бяха парите, защото ректорът, някой го информирал за станалото и отмени събирането на пари! С думите, че ще намери друг начин за възстановяването му! Как така от студенти ще се събират пари? Казвам го, защото не се скъпяха руснаците в един тигел да влагат толкова платина? Заради свойството и ,че е един от най- труднотопимите метали!
цитирай
3. mt46 - ...
19.01 19:00
Титанът бил голяма работа!...
цитирай
4. kvg55 - До 1. nedovolen
19.01 19:00
Е, акъл море, глава шамандура.
цитирай
5. kvg55 - До 2. leonleonovpom2
19.01 19:02
Мисля, че и сега платината е по–скъпа от златото – бялото злато.
цитирай
6. kvg55 - До 3. mt46
19.01 19:03
Титанът и в митологията, и в живота е "голяма работа"!
цитирай
7. emelika - Санкциониращите
19.01 22:10
се самосанкционират.
цитирай
8. mileidi46 - :)))
19.01 22:38
Ами проблема не им само в титана...

ТЕ ПРОСТО НЯМАТ И ЕКИПАЖ...
ИМАХА ,,КОВИД"..НО НЯМАХА ЕКИПАЖ!!!
Пилоти и стюардеси ...да не говорим за перснал-подържащ самолетите по летищата!!!
В Италия при заминаване за Корфу на почивка,чакахме на летището 2 часа,а на връщане от Корфу..още 3 часа за Италия!!!
Чакаха екипаж от друг самолет да се приземи в Испания някъде,и да се върне веднага ,за да ни закарат и нас до Италия!!!
Е върнаха ни парите за двата полета...
През септември летях от Брюксел за Болоня...чаках 1,40 мин.Избързаха да ни натоварят,обаче пак ни държаха в самолета,докато чакаха пилот!!!
За да си спестят парите за билетите..,когато закъснението е 2 часа!!!

Сега за коледа пак летях до Брюксел...но всичко беше точно!

Та проблемите им са много,но не само на тях...
цитирай
9. kvg55 - До 7. emelika
19.01 22:43
Е, да. Ефектът на бумеранга.
цитирай
10. kvg55 - До 8. mileidi46
19.01 22:44
Българският опит да си създаваме едни на друг проблеми, се разпространява по света.
цитирай
11. bojo12345 - Ама не ги мислете европейците!
20.01 00:14
Фон Лайнен ще говори и ще им обясни точно от кои перални какво да свалят и къде да монтират.
Да живеят гласуващите в ЕС и НАТО!(колкото, толкова). Омразата е жестоко нещо.
цитирай
12. kvg55 - До 11. bojo12345
20.01 01:32
Ха–ха–ха!
Вярно, бе!
От пералните. От климатиците. Те и без това вече не им трябват, защото не могат да си плащат тока.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kvg55
Категория: Забавление
Прочетен: 3118390
Постинги: 2055
Коментари: 19678
Гласове: 29870
Архив
Календар
«  Февруари, 2023  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728