Прочетен: 2613 Коментари: 4 Гласове:
Последна промяна: 07.01.2019 11:12
На 02.01. гледаме по телевизията и четем в сайтовете : "Десетки сигнали за проблеми при продажбата на електронните винетки в първия работен ден от новата година. Шофьори се оплакват, че на много бензиностанции или няма терминали, или не работят. Освен това били допуснати десетки грешки при покупката на новите стикери". От едната страна.
И от другата страна : "От ТОЛ управлението казват, че не е имало срив в системата и напомнят, че всеки, който е купил електронна винетка, може да провери дали покупката й е отразена на сайта bgtoll.bg пет минути след транзакцията. Единствено трябва да бъде натиснат бутона "Проверка на винетка". Същото важи, ако конвертираме винетка, но тогава трябва да се избере "Проверка за конвертирана винетка".
В същото време от АПИ обещавали да възстановят парите. Какви пари? За закупените несъществуващи винетки? И обяснили за изправление на допуснати грешки : "От АПИ обясниха, че когато винетката е купена през партньорски сайт, от там трябва да се търси и решение на проблема. Ако такава грешка стане с официалния сайт на ТОЛ управлението, гражданите трябва да подадат декларация, а АПИ ще им отговори в 30-дневен срок". А декларацията, каква ще е? Електронна или хартиена? Не се уточнява.
На 03.01. четем за развитието на историята с винетките : "До 15 януари по пътищата на България ще може да се пътува без винетка. От тогава тол-полицията и пътната полиция ще започнат да глобяват за липсата на винетка". Текла информационна кампания за шофьорите. Именно заради това ще има такъв гратисен период, преди полицията да започне да налага санкции. Да не си помислите, че има проблеми със системата на електронните винетки. Спирало и конвертирането на хартиени винетки в електронни, защото повече от 33% от опитите за конвертиране не били както трябва. Като пример е посочено как 168 винетки са конвертирани за един и същи регистрационен номер на превозно средство.
Ръководителят на отдел "Информационно обслужване" в Националното тол-управление Олег Асенов уточнил следното : "Няма проблем в системата, потребителите просто се опитват да видят как системата ще реагира. Това обезсмисля процеса на конвертиране.
Това е най-сложната информационна система, която работи в България в момента и не може всичко да се случва за миг". Потребителите са виновни, че кой друг. Да не би калинките?
А преди четири месеца на 18.09.2018 година bTV ни е информирало : "Новата система за издаване на електронни винетки заби още на демонстрацията. Днес тя беше официално представена пред журналисти".
И на края на 05.01. : "От съобщение на правителствената пресслужба се разбра, че по разпореждане на министър-председателя Бойко Борисов двама висши чиновници от АПИ и съветник на регионалния министър ще понесат отговорност заради провала с въвеждането на електронната винетка. Като член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" ще бъде освободен Веселин Давидов, който отговаря за електронната система за събиране на такси за използване на републиканската пътна мрежа, посочват от МС. С постовете си ще се разделят още Антон Антонов, директор на Националното ТОЛ управление в АПИ, и Радослав Николов, съветник в Политическия кабинет на министъра на регионалното развитие и благоустройството". Все пак има и наказани виновни.
Тагове:
Нямаме доверие в управлението на държава...
Как за църквата е позволено, а до зеленч...