Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.03.2014 17:50 - Коментари(и) :
Автор: kvg55 Категория: Забавление   
Прочетен: 510 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 07.08.2015 00:26


20.03.2014г.
Тъй като от над двадесет години общото състояние на родината върви все по на зле, отколкото на добре, реших да препрочета конституцията, основният нормативен документ, по който живее и се управлява страната, за да почувствувам отново духът, който тя въдворява в обществото. Както е известно, духът на кодексите, законите, правилниците, наредбите, тоест на всички нормативни актове, не трябва да противоречи на духът на конституцията, а духът на конституцията, за да е тя полезна и работеща, трябва да съответствува на духът и повелята на времето. Появи ли се някакво противоречие между конституцията и подконституционните актове, Конституционният съд на Република България веднага се намесва и обезпечава върховенството на конституцията. Затова, за да не вървят нещата у нас, или конституционният съд не си изпълнява задължението да осигурява върховенството на конституцията, или духът на самата конституция е гнил и порочен и е в противоречие с обективната действителност, спъвайки по този начин прогреса на обществото. С тези именно мисли се обърнах към конституцията – да сравня нейните, формулирани преди повече от две десетилетия текстове със съвременността и да открия противоречията.
И така, започвам препрочитането на конституцията.
Още в преамбюла й изработилите я и приели народни представители от Седмото Велико Народно събрание обявяват : "прогласяваме своята решимост да създадем демократична, правова и социална държава, за което приемаме тази КОНСТИТУЦИЯ". Приемането на "тази конституция" става през 1991-ва година. Оттогава до днес, цялото наше общество се бори да изпълни със съдържание поставените от депутатите цели – "демократична, правова и социална държава". Няма гражданин на републиката, обикновен или необикновен, който да каже, че работи против конституцията и тези цели, но критичните доклади от Европейския съюз в това отношение продължават. Интересно защо.
Член 1-ви, алинея 1-ва : "България е република с парламентарно управление". Ясно казано. Но след 1991-ва година имаше периоди, през които страната беше повече с премиерско управление, отколкото с парламентарно управление. За това състояние на републиката Конституционния съд не може да бъде винен, защото той поправя само нормативните актове, но не и действителната политика. Вината тук е на народните избраници, които явно са предали доверието на избирателите, отстъпвайки върховната власт на министър-председателя, който от своя страна, присвоявайки си върховната власт в държавата е нарушил алинея 3-та на член 1-ви, която гласи : "Никоя част от народа, политическа партия или друга организация, държавна институция или отделна личност не може да си присвоява осъществяването на народния суверенитет". По конституция не може, но на практика може. И никой от правоохранителните органи не се е самосезирал за това нарушение на конституцията. Избирателите също не са изразили публично по законно установения ред несъгласието си с това нарушение. Напротив, народът се радваше и славословеше авторитаризма на този министър-председател.
Член 2-ри, алинея 1-ва : "Република България е единна държава с местно самоуправление. В нея не се допускат автономни териториални образувания".
Веднага след приемането започва и нарушаването на конституцията в този член и алинея със създаването на автономните териториални образувания на организираната престъпност, което нарушение продължава и до днес. Организираната престъпност е завоювала значителни територии в различни области – в митниците, в общинската власт, в съдебната и държавната власти, в Министерството на вътрешните работи и Националната агенция за приходите. Това нарушение е обект на внимание също на правоохранителните органи в държавата, които явно нехаят. Също така глупостта и простотията също са заграбили големи територии сред обществото ни, които непрекъснато разширяват.
Член 3-ти : "Официалният език в републиката е българският".
Формално погледнато е така, а нормално погледнато все повече се натрапва впечатлението, че политиците и електоратът говорят на различни езици. Сред политиците ни все повече като официални езици се разпространяват и утвърждават бюрократичният език на брюкселското европейско чиновничество, езикът на лъжата и демагогията, езикът на глупостта и простотията, а езикът на масата от избирателите все повече се стеснява и ограничава до ругатни и нецензурни определения по адрес на нашите и европейските политици. Мекането на значителна част от българското население също създава впечатлението по-скоро за овчо блеене и овчо общество, отколкото за човешко общуване и човешко общество.
Член 4-ти, алинея 1-ва : "Република България е правова държава. Тя се управлява според Конституцията и законите на страната".
Така е, но както вече казах, всички български граждани живеят и се трудят според конституцията и законите, а непонятно защо критиките от ЕС валят като дъжд. Може би, защото текстът на член 4-ти, алинея 1-ва е непълен. За да отрази пълно и точно действителността и да направи конституцията по-действена, алинея 1-ва следва да добие следният вид : Република България е правова държава. Тя се управлява според Конституцията, законите на страната и указанията на Големия брат и Европейския съюз.
Член 4-ти, алинея 3-та : "Република България участва в изграждането и развитието на Европейския съюз".
Участва, но участието й е съмнително, защото според историческата практика, всички политически съюзи, в които е участвала досега, са се разпадали. Затова думите "участва в изграждането и развитието" са неточни и не отразяват истинската мисия на страната ни в Европейския съюз. Тази алинея също трябва да се преработи, като думите "участва в изграждането и развитието" би следвало да отпаднат и се заменят с подходящите за действителното положение на страната ни в Европейския съюз. На България й предстои да председателства през втората половина на 2018-та година Европейския съюз, чието състояние тогава не е ясно, какво ще бъде и страната ни трябва да се застрахова от бъдещи обвинения за евентуалният негов крах, като в конституцията ни и в договора за присъединяване към ЕС следва да се запише, че "България не носи отговорност и вина за евентуалното разпадане на Европейския съюз".
Член 6-ти, алинея 2-ра : "Всички граждани са равни пред закона."
Равни са, но някои граждани са по-равни. Например депутатите и особено крупните организирани престъпници, които имат привилегията, когато пострадат да бъдат транспортирани незабавно и лекувани в най-реномираните лечебни заведения – Военномедицинска академия и Болница Лозенец, нещо трудно достъпно за обикновените граждани. А селяните често въобще нямат достъп до медицинско обслужване.
Член 8-ми : "Държавната власт се разделя на законодателна, изпълнителна и съдебна".
Освен посочените три власти, в реалността съществува и друга власт, не по-малко влиятелна и силна от тях – властта на мафията. Тази власт също трябва да получи конституционно признание и утвърждаване, защото също принадлежи на държавата. Някои специалисти твърдят, че властта на мафията има върховенство над държавата и държавните власти, тоест държавата и властите й принадлежат на мафията. Тази постановка е спорна, защото ако се проследи генезиса на българската мафия, може да се види, че инициативата за създаването й произлиза от държавни дейци на отговорни постове, първоначално е финансирано с държавни средства, а и сега много от ръководителите на мафията едновременно са и държавни и политически деятели и ръководители. За съпоставка – класическата сицилианска мафия е била създадена като съпротива срещу централната държавна власт и за предпазване от несправедливостите, който тя е причинявала на населението. Така че, постановката се нуждае от задълбочено обективно изследване и прецизиране.
Член 11-ти, алинея 4-та : "Не могат да се образуват политически партии на етническа, расова или верска основа ...".
Някои хора казват, че съществуването на Движението за права и свободи е в нарушение на този член и алинея. Наистина ДПС е създадено и регистрирано преди влизането в сила на конституцията, но Конституционният съд има право да контролира и така нареченото "заварено право" и следователно си затваря очите и ушите за това грубо нарушение на конституцията, което е предпоставка за етнически и религиозни конфликти в страната, които поради глупостта на политиците от БСП, ПП Атака, ПП ГЕРБ и алчността на ДПС за все повече и повече власт, са вече реалност.
Член 13-ти, алинея 2-ра : "Религиозните институции са отделени от държавата".
Уж са отделени, а всяка година получават субсидии от републиканския бюджет в размер общо за всички религиозни институции през 2013-та година 3 милиона лева и за 2014-та година 4 милиона лева. След като религиозните институции са финансово зависими от държавата, то те не са отделени от нея. Най-фина и прикрита за очите, но и най-силна и трудно преодолима е финансовата зависимост. От Закона за държавния бюджет не става ясно на какво основание се отпускат субсидиите. В член 6-ти, алинея 4-та на закона пише следното : "Одобрява разпределението на субсидията за вероизповеданията, регистрирани по реда на Закона за вероизповеданията съгласно приложение № 1". Само това. Следователно този закон е в нарушение на конституцията. И ако религиозните институции ще получават държавни субсидии, то субсидии трябва да се дават и на езичниците, пантеистите и атеистите, които по брой са много повече от изповядащите другите религии взети заедно.
Член 13-ти, алинея 4-та : "Религиозните общности и институции, както и верските убеждения не могат да се използват за политически цели".
Не могат, но се използват – при всяко рязане на ленти за откриването на някакъв обект от министър-председател, министър или кмет, задължително присъстват и свещеници, което не може да не предизвиква завист и неприязън сред изповядащите други религии. Добавки към заплати и пенсии се изплащат само за християнските празници Великден и Коледа. Така от самата държава се налага дискриминация към другите вероизповедания, а управляващата партия повишава общественият си рейтинг.
Член 17-ти, алинея 2-ра : "Собствеността е частна и публична" и алинея 3-та : "Частната собственост е неприкосновена".
Вижда се, че конституцията гарантира неприкосновеността на частната собственост. Не така е уреден въпросът с публичната собственост. След като конституцията не гарантира нейната неприкосновеност, следователно тя е прикосновена и може да бъде предмет на различни свободни процедури – приватизация, ограбване, кражба и унищожаване, както всъщност се и постъпва с нея след приемането на конституцията. Този член е една от основните причини за незавидното икономическо и духовно състояние на нацията ни.
Член 18-ти, алинея 1-ва : "Подземните богатства, крайбрежната плажна ивица, републиканските пътища, както и водите, горите и парковете с национално значение, природните и археологическите резервати, определени със закон, са изключителна държавна собственост".
Практически се оказва, че при определени условия, необходимото количество парични знаци, отделни части от крайбрежната плажна ивица, горите и парковете с национално значение могат да се трансформират в изключителна частна собственост. Това има отношение и с предишния член 17-ти, алинея 2-ра, а очевидно е, че и някои от подконституционните нормативни актове са в противоречие с член 18-ти, алинея 1-ва, щом допускат нарушаването им.
Член 19-ти, алинея 2-ра : "Законът създава и гарантира на всички граждани и юридически лица еднакви правни условия за стопанска дейност, като предотвратява злоупотребата с монополизма, нелоялната конкуренция и защитава потребителя".
И при този член и алинея духът на конституцията се разминава с обективната действителност от една страна, а от друга страна, някои закони са в противоречие с нея. На практика тези закони и най-вече Законът за енергетиката и Законът за енергията от възобновяеми източници създават частни монополи и ги облагодетелстват за сметка на потребителите, потискайки конкуренцията.
Член 21-ви, алинея 2-ра : "Обработваемата земя се използва само за земеделски цели".
Член 25-ти, алинея 2-ра : "Лицата от български произход придобиват българско гражданство по облекчен ред".
Член 32-ри, алинея 1-ва : "Личният живот на гражданите е неприкосновен".
Член 33-ти, алинея 1-ва : "Жилището е неприкосновено".
Поредно несъответствие на текстовете на конституцията в горните четири члена и алинеи с духа на обективната действителност. Всеизвестно е, че не малки територии обработваема земя бяха застроени; всеизвестно е, че лицата от български произход най-трудно и бюрократично придобиват българско гражданство; всеизвестно е, че личният живот на гражданите постоянно е застрашен от шумовата инвазия на съседите, на кварталната кръчма и на автомобилните аларми; от глупостта, простотията и насилието в телевизора. Жилището не е неприкосновено, защото е обект на свободно посегателство от страна на желаещите да го оберат, при това без собственикът му да има право да се съпротивлява, ако по време на обира си е у дома, защото рискува да попадне под ударите на Наказателния кодекс за посегателство върху живота и здравето на обирджията.
Член 29-ти, алинея 1-ва : "Никой не може да бъде подлаган на мъчение, на жестоко, безчовечно или унижаващо отношение, както и на насилствена асимилация".
Никой не може и не бива да бъде подлаган на мъчение, на жестоко, безчовечно или унижаващо отношение, но всеки у нас е подложен на мъчение от тъпите телевизионни програми и филми, от идиотските нормативни актове сътворявани от парламента и бюрократичната администрация; унижаван е от лъжите и пренебрежението на политиците и две десетилетия е подложен на геноцид от управляващите го. Тези явления са се утвърдили в нашето общество, станали са наше ежедневие и следва да получат и конституционно признание.
Член 46-ти, алинея 1-ва : "Бракът е доброволен съюз между мъж и жена. Законен е само гражданският брак".
Тази алинея също е изключително непълна и не отразява точно обективната реалност. За привеждане в съответствие трябва да придобие следната редакция : Бракът е доброволен съюз между мъж и жена, мъж и мъж, жена и жена; двама мъже и жена, две жени и мъж. Законен е всеки брак сключен по любов или по интерес.
Сега не само у нас, а и в големите западни демокрации все още са потиснати правата на педофилите, геронтофилите, некрофилите и зоофилите. Българската конституция ще стане най-прогресивната конституция в света, ако уреди правата на тези сексуални групи.
Член 55 : "Гражданите имат право на здравословна и благоприятна околна среда в съответствие с установените стандарти и нормативи. Те са длъжни да опазват околната среда".
Както казах по-горе, околната среда е нездравословна в шумово отношение, нездравословна е и по отношение чистотата на въздуха; интонационната среда също е нездравословна. Но не само те, у нас е нездравословна всяка среда – икономическата, политическата, моралната, обществената, училищната, работната, семейната и това се подвърждава от ниската раждаемост, високата смъртност и масовата емиграция. И това е така, защото гражданите масово не опазват средите. Гражданите са тези, които правят една среда полезна или вредна за тях. Днес цялата съвкупна среда в България е вредна за населението й. Огледайте се около себе си и ще се убедите.
Една телевизия се напъва да изчисти България за един ден. Глупости. Едно доказателство за глупостите, които се леят от телевизора. България не може да бъде изчистена за десет години, та камо ли за един ден. Още един път – това са пълни глупости. А политическите отпадъци въобще не могат да бъдат изчистени, те са по-опасни и от радиоактивните.
Член 58-ми, алинея 1-ва : "Гражданите са длъжни да спазват и изпълняват Конституцията и законите. Те са длъжни да зачитат правата и законните интереси на другите".
Тази алинея следва да отпадне, защото житейската практика показва, че мнозинството от гражданите не спазват и не изпълняват Конституцията и нарушават законните интереси на другите около себе си многократно, от което съдилищата са задръстени с граждански дела. На лице са и саморазправи между съседи и роднини, както и между съвсем непознати граждани. Не се спазват и законите, особено Закона за движението по пътищата.
Член 60-ти, алинея 1-ва : "Гражданите са длъжни да плащат данъци и такси, установени със закон, съобразно техните доходи и имущество".
Алинеята следва да се измени и допълни и да придобие следният вид : Гражданите може да плащат данъци и такси, установени със закон, съобразно техните доходи и имущество в размер по тяхна преценка. Това се налага от една страна за усъвършенствуване демократичните права на гражданите, а от друга страна поради обстоятелството, че насилствено събираните досега данъци в по-голямата си част не се използват в интерес и за благото на данъкоплатците. Примери – поддържането с безсмислена цел в услуга на чужди интереси на военни контингенти в далечни страни, издържането на политическите партии и прочие. Аналогично стои въпросът и със задължителното плащане на здравните осигуровки. Които желаят да ползват държавната система на здравеопазване, нека пълнят доброволно кацата без дъно наречена Здравна каса. Които не желаят, да си плащат за всеки преглед и медицинска манипулация по ценоразписа на съответното здравно заведение. Демократично и справедливо.
Член 65-ти, алинея 1-ва : "За народен представител може да бъде избиран български гражданин, който няма друго гражданство, навършил е 21 години, не е поставен под запрещение и не изтърпява наказание лишаване от свобода".
В този текст също е необходима промяна, а именно : За народен представител може да бъде избиран български гражданин, който няма друго гражданство, навършил е 21 години, не е поставен под запрещение, не изтърпява наказание лишаване от свобода и членува в политическа партия.
Член 67-ми, алинея 2-ра : "Народните представители действат въз основа на Конституцията и законите в съответствие със своята съвест и убеждения".
Тука е необходимо следното допълнение в алинеята : Народните представители действат въз основа на Конституцията и законите в съответствие с интересите и указанията на Големия брат.
Член 97-ми, алинея 1-ва : "Пълномощията на президента и на вицепрезидента се прекратяват предсрочно при:
1. подаване на оставка пред Конституционния съд;
2. трайна невъзможност да изпълняват правомощията си поради тежко заболяване;
3. при условията на чл. 103;
4. смърт".
Към точките, по които може предсрочно да се прекратяват правомощията на президента и вицепрезидента следва да се добави нова точка със следният текст : при проявена тъпота с взлом.
Член 105-ти, алинея 1-ва : "Министерският съвет ръководи и осъществява вътрешната и външната политика на страната в съответствие с Конституцията и законите".
Отново непълнота в текста : Министерският съвет ръководи и осъществява вътрешната и външната политика на страната в съответствие с Конституцията, законите и указанията на Големия брат е точната редакция на алинеята.
Член 117-ти, алинея 1-ва : "Съдебната власт защитава правата и законните интереси на гражданите, юридическите лица и държавата".
Този текст следва да се допълни и добие следната редакция : Съдебната власт защитава правата и законните интереси на гражданите, юридическите лица, организираните престъпни групи и държавата.
Член 121-ви, алинея 1-ва : "Съдилищата осигуряват равенство и условия за състезателност на страните в съдебния процес".
Тук има несъответствие между този член и алинея на конституцията и нормативните актове, регламентиращи работата на съдебната система, защото не се обявява публично и предварително първоначалния размер на паричната сума необходима за спечелването на делото. Сега е налице неравнопоставеност между страните по делото, защото едната страна не знае, каква сума е предложила другата страна. От тук вече и самата състезателност на страните в съдебния процес е предварително опорочена, защото може още при първото съдебно заседание по делото, едната страна да има преднина с определена сума и съответно другата страна със същата сума да изостава.
Член 139-ти, алинея 2-ра : "В своята дейност кметът се ръководи от закона, актовете на общинския съвет и решенията на населението".
Тази алинея също се нуждае от допълнение, при което да добие следният вид : В своята дейност кметът се ръководи от закона, актовете на общинския съвет, решенията на населението и не на последно място от интересите на местните феодали.
За привеждане на Конституцията в съответствие с действителността следва да се добави нов член 127а със следният текст : Прокуратурата, съвместно с Министерството на вътрешните работи следят за неприкосновеността на престъпилите законите физически и юридически лица, а в националния химн да се добави куплет за великата и вярна дружба между България и Големия брат.
Както се вижда, доста членове и алинеи на конституцията са в противоречие с действителността и тъй като принципите се извеждат от действителността, а не се налагат на действителността, следва текстовете на конституцията да бъдат приведени в сътветствие с нея. Така че, на депутатите им се отваря не малко работа.
Този критичен прочит на родната конституция не е пълен и изчерпателен, но е достатъчен да се заключи, че по скоро трябва да се свика Велико народно събрание, което да изработи и приеме нова конституция, отколкото да се кърпи старата.
Затова предлагам тези промени в конституцията за обществено обсъждане, което най-добре ще реши в каква посока да се поеме.



Гласувай:
0
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kvg55
Категория: Забавление
Прочетен: 649231
Постинги: 297
Коментари: 3369
Гласове: 17036
Календар
«  Ноември, 2019  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930